Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@12:50:36 GMT

چند خبر کوتاه از استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۰۶۶۱

چند خبر کوتاه از استان سمنان

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- شهرداري مهدي‌شهر 2 برابر اعتبارات بدهي دارد، آغاز مرحله جديد مرمت بازار تاريخي شاهرود، 12 طرح گردشگري گرمسار در دست اجراست و فعاليت 33 کانون بازنشستگان در سمنان از جمله خبرهاي کوتاه روز چهارشنبه استان سمنان است.

**شهرداري مهدي‌شهر 2برابراعتبارات بدهي دارد
به گزارش ايرنا، شهردار مهدي‌شهر بابيان اينکه اين نهاد سالانه 120 ميليارد ريال اعتبار دارد، گفت: در سال96 شهرداري را با حدود 230 ميليارد ريال بدهي تحويل گرفتم که نهادي ورشکسته محسوب مي‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسعود حاجي بيگلو بيان کرد: با توجه به بودجه سالانه شهرداري و بدهي‌هايي که دو برابر اعتبارات هستند، شهرداري مهدي‌شهر ورشکسته است نه‌تنها شهرداري، بلکه هر سازماني که مبلغ بدهي آن از بودجه بيشتر باشد اين وضعيت را دچار مي‌شود و کار کردن سخت و دشوار خواهد بود.
وي افزود: از هشت ماه گذشته تاکنون با همراهي اعضاي شوراي شهر حدود 100 ميليارد ريال بدهي سالهاي گذشته پرداخت‌شده که 40 ميليارد ريال آن به صورت نقدي بوده است.
**آغاز مرحله جديد مرمت بازار تاريخي شاهرود
به گزارش ايرنا، رييس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شاهرود از آغاز مرحله جديد مرمت بازار تاريخي اين شهر خبر داد و گفت: يک ميليارد و 300 ميليون ريال در اين راستا هزينه مي‌شود.
حميدرضا حسني با اشاره به آغاز مرحله جديد مرمت بازار تاريخي شاهرود، افزود: در اين مرحله از مرمت، کار برداشت آسفالت کف، انجام عمليات سنگفرش با سنگ تراورتن به طول بيش از 60 متر، برداشت کاهگل، دوغاب‌ريزي، کنف‌گذاري، انجام عمليات آجرفرش و نصب هورنو (نورگير سقف) گنبدهاي بازارچه امام حسين (ع) انجام مي‌شود.
وي گفت: سقف بازار شاهرود داراي 115 گنبد است و از آغاز مرمت بام بازار تاريخي شاهرود تاکنون 92 گنبد آن مرمت اساسي شده است و با مرمت 10 گنبد بازارچه امام حسين اين تعداد به 102 گنبد مي‌رسد.
**12 طرح گردشگري گرمسار در دست اجرا است
به گزارش ايرنا، نماينده مردم گرمسار و آرادان در مجلس، بابيان اين که 12 طرح گردشگري شهرستان در دست اجرا است، گفت: تقويت زيرساخت‌هاي گردشگري به رونق اقتصادي منجر مي شود.
غلامرضا کاتب با بيان اين که طرح هاي گردشگري ظرفيت خوبي در حوزه جذب گردشگر است، تصريح‌کرد: اين طرح ها مي‌توانند ظرفيت‌هاي خوبي براي گردشگري در غرب استان سمنان مهيا کنند.
وي بابيان اين که زيرساخت‌هاي گردشگري راهي براي افزايش ماندگاري مسافران و به‌خصوص زائران رضوي در طول سال است، بيان کرد: گرمسار داراي ظرفيت‌هاي خوب گردشگري است که مي‌بايست براي استفاده از آن‌ها برنامه‌ريزي کرد.
**فعاليت 33 کانون بازنشستگان در سمنان
به گزارش ايرنا، فرماندار سمنان با اشاره به وجود 33 کانون بازنشستگان در اين شهرستان گفت: اين مراکز ارايه خدمات و پيگيري مسايل مرتبط با بازنشستگان کشوري و لشگري را بر عهده‌ دارند.
سيد عباس دانايي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستاي بهبود وضعيت معيشت و سلامت بازنشستگان شهرستان، بيان کرد: يکي از اقدامات صورت گرفته تلاش براي ايجاد بانک اطلاعاتي از وضعيت سالمندان سطح شهرستان است که اين امر با اهتمام دستگاه‌هاي ذي‌ربط در حال اقدام است.
وي از تحت پوشش بودن 490 سالمند تحت نظر سازمان بهزيستي سمنان خبر داد و اذعان داشت: برگزاري کارگاه‌ها و دوره‌هاي آموزشي پيش از موعد بازنشستگي ويژه کارکنان پايان خدمت در سال 97 يکي از اقدامات برنامه ريزي شده محسوب مي شود.
استان سمنان بيش از 700 هزار نفر جمعيت و هشت شهرستان دارد.
6026/س.خ
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت

به گزارش همشهری آنلاین، توسعه گردشگری شهری در کنار بهبود و ارتقای دیگر شاخص‌های زیستی همچون طرح‌های زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و بهداشتی از مهم‌ترین وظایف مدیریت اجرایی شهرها در عصر حاضر محسوب می‌شود. در این میان موقعیت بسیار مناسب منطقه ۲۲، این امکان را برای مدیران فراهم کرده که با بهره‌گیری حداکثری از امکانات و با تکیه بر نگاه توسعه‌ای مدیریت شهری پایتخت در دوره ششم، زمینه رشد و توسعه حداکثری منطقه را فراهم کنند.

ظرفیت بالای گردشگری منطقه ۲۲

مسعود نصرتی، شهردار منطقه ۲۲ در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه و همجواری آن با نقاط دارای ظرفیت گردشگری گفت: شکل‌پذیری منطقه ۲۲ در شمال‌غرب پایتخت، نو پا بودن این منطقه و همچنین موقعیت جغرافیایی آن‌که از شمال به رشته کوه‌های البرز از شرق و غرب به روددره‌های کن و حریم روستاهای وردیج، واریش، سنگان و کشار محدود شده است پتانسیل گردشگری منطقه را افزایش داده است.

او اضافه کرد: وجود مراکز تفریحی و گردشگری متنوع نظیر دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس، بوستان فرامنطقه‌ای چیتگر، خرگوش دره، آبشار تهران و لتمال کن در این منطقه، آن را به‌عنوان قطب گردشگری جدیدی در پایتخت کشورمان مطرح کرده است که ضروری است این موقعیت و فرصت استراتژیک با تامین و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز و طرح‌های عمران شهری، حداکثر بهره‌برداری را نه فقط برای ساکنان منطقه که برای پایتخت به‌دنبال داشته باشد.

نصرتی، بر بهره‌گیری از الگوهای نوین مدیریت شهری تأکید کرد و افزود: بابه‌کارگیری تمامی امکانات و ابزار مورد نیاز در مسیر تحول و شکوفایی شهری، تلاش داریم از طریق فراهم‌سازی‌ شرایط زیست شهری مطلوب به نقطه قابل‌قبولی در توسعه صنعت گردشگری دست یابیم و با الگوی توسعه پایدار شهری، مشارکت و نقش‌پذیری شهروندان، فراتر از منطقه گام‌های بلند و پیوسته برداریم.

شهردار منطقه ۲۲ به امضای تفاهمنامه‌ با سازمان عمران مناطق شهرداری تهران اشاره کرد و ادامه داد: این تفاهم‌نامه در راستای ارتقای سرانه‌های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی منطقه ۲۲ منعقد شد و پس از آن نیز نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه و انعقاد قراردادهای سال ۱۴۰۳ طی جلساتی با حضور مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

نصرتی افزود: با توجه به نگاه ویژه مدیریت شهری تهران به ساخت و راه‌اندازی زیرساخت‌های منطقه ۲۲ انعقاد این تفاهمنامه می‌تواند قدم بسیار مثبت و ارزنده‌ای برای مردم شهر تهران و ساکنان منطقه ۲۲ و گام بلندی در تکمیل زیرساختی این محدوده غربی تهران پس از سال‌ها باشد.

اختصاص بیش از ۹۰ درصد بودجه به طرح‌های عمرانی

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به ارزش و اهمیت آغاز و تکمیل پروژه‌های عمرانی در جدیدترین منطقه شهری تهران، درباره طرح‌ها و برنامه‌های ۱۴۰۳ شهرداری منطقه ۲۲ گفت: نزدیک به ۹۳درصد کل بودجه ۳۴۰۰میلیارد تومانی مصوب شورای اسلامی شهر تهران برای منطقه ۲۲در سال ۱۴۰۳، به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.
نصرتی افزود: این مبلغ که چیزی بالغ بر ۳۱۶۰میلیارد تومان را شامل می‌شود به طرح‌های عمرانی شاخص منطقه از جمله احداث مقبره الشهدای دریاچه شهدای خلیج‌فارس (دریاچه چیتگر)، ساختمان مرکزی منطقه۲۲، ساخت ۲سرای محله، ساخت مجموعه ورزشی، ایستگاه آتش‌نشانی، پیاده‌روسازی‌، معبرسازی‌، آسفالت‌ریزی و نوسازی آسفالت، احداث انهار، احداث ۲ساختمان شهرداری ناحیه و تعدادی دیگر از اقدامات عمرانی در منطقه اختصاص می‌یابد.

او درباره دیگر طرح‌های اجرایی در منطقه نیز گفت: از مهم‌ترین اقدامات در منطقه می‌توان به ساخت ۴۷ کیلومتر معبر و شبکه‌های ارتباطی منطقه پس از سال‌ها اشاره کرد که اتفاق بسیار خوبی در منطقه خواهد بود. تلاش شهرداری منطقه این است که اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و زیرساختی مذکور تا پایان امسال ارتقای سطح خدمات‌رسانی به شهروندان این منطقه را به همراه داشته باشد.

کد خبر 844935 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها منطقه ۲۲ شهرداری دریاچه چیتگر

دیگر خبرها

  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • اثر کوتاه مدت ریسک‌های سیاسی بر بازار سرمایه
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود