Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:06:00 GMT

سمنان| بازار تاریخی ۱۵۰ ساله شاهرود مرمت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۰۷۴۴

سمنان| بازار تاریخی ۱۵۰ ساله شاهرود مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بازار تاریخی ۱۵۰ ساله امام حسین (ع) شاهرود مرمت می‌شود. ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد جهانشاهی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه مرمت بازار تاریخی امام حسین (ع) شاهرود در سه مرحله آغازشده است و احیای این بازار تاریخی به‌عنوان نمادی از هویت تجاری مردم این منطقه در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این مرحله از مرمت بازار تاریخی شاهرود عملیات زیرسازی و بهسازی کف بازار، سنگفرش، دوغاب ریزی و کنف گذاری انجام می‌شود تصریح کرد: استفاده از سنگ تراورتن به طول 60 متر در عملیات سنگفرش این بازارچه قدیمی در دستور کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به نصب هورنو به‌عنوان نورگیر برای سقف این بازار تاریخی خاطرنشان کرد: نورگیرها گنبدی شکل طراحی‌شده است که وجهه تاریخی این بازار حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه این بازارچه قدیمی 115 گنبد و 260 باب دارد اذعان کرد: در این راستا تاکنون بالغ‌بر 92 گنبد آن مرمت‌شده است و برای مرمت 10 گنبد در این مرحله برنامه‌ریزی‌شده است.

جهانشاهی با بیان اینکه این بازار تاریخی با قدمتی بیش از 150 سال دارد افزود: این بنا در سال 1378 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی ابراز داشت: برای مرمت و بازسازی این بنای تاریخی بالغ‌بر یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار مصوب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با تأکید بر لزوم احیا و مرمت ابنیه تاریخی اذعان کرد: حفظ و حمایت از آثار و ابنیه تاریخی در دستور کار این نهاد قرار دارد.

انتهای پیام/ ت

R41366/P1336/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدرنشینی تارگت در مسابقات لیگ تیراندازی سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ تیم‌های تارگت سمنان، هیئت دامغان و شهدای غزه سمنان به ترتیب مقابل تیم‌های هیئت شاهرود، فجر سمنان و شواتیر گرمسار پیروز شدند ؛  تیم تپانچه شهید تابسته شاهرود این هفته استراحت داشت
در رشته تپانچه بادی، محمد گلینی از تیم تارگت سمنان فاطمه شورونی از تیم شهدای غزه و ساغر وظیفه شناس از تیم تارگت سمنان به ترتیب عناوین اول تا سوم را بدست آوردند
مسابقات هفته هفتم و نهایی لیگ تیراندازی استان سمنان  ، جمعه ۲۱ اردیبهشت  در سالن تیراندازی شهدای گمنام سمنان برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • بارش سنگین برف بهاری در محور شاهرود-توسکستان-گرگان
  • تصاویر بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان | میزبان بارش نسبتاً سنگین برف بود + ویدئو
  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • صدرنشینی تارگت در مسابقات لیگ تیراندازی سمنان
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود