Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@05:23:23 GMT

ارتش سوریه به 4 کیلومتری مرز اسرائیل رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۰۸۲۴

ارتش سوریه به 4 کیلومتری مرز اسرائیل رسید

به گزارش خبرگزاری تقریب، افزایش تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در نوار غزه به خاطر تداوم پرواز بادبادک‌های آتش‌زا و صدور هشدار درباره آغاز عملیات گسترده علیه این منطقه، توجه و تمرکز تل‌آویو را از جبهه شمالی دور کرده است.

وبگاه امنیتی «دبکافایل» وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که با اینکه ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بیش از پیش در حال نزدیک شدن به مرزهای شمال فلسطین اشغالی هستند اما سران اسرائیل به دنبال عملیات علیه حماس در غزه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبکافایل با بیان اینکه ارتش و نیروهای سوری اکنون فقط 4 کیلومتر تا مرزهای جولان اشغالی فاصله دارند، نوشت که با این حال اما ارتش اسرائیل تعداد زیادی از نیروهای خود و چندین دستگاه سامانه پدافند موشکی گنبد آهنین را اطراف غزه مستقر کرده و گویی از جبهه شمالی غافل شده است.

این وبگاه به نقل از منابع امنیتی خود نوشت که نیروهای ارتش و مقاومت سوریه توانسته‌اند بلندی‌های «تل‌الحاره» را از معارضان پس گرفته و تحت کنترل خود دربیاورند. بدین‌ترتیب آنها می‌توانند نه تنها تمام جولان اشغالی، بلکه شمال الجلیل و حتی شهرهای ساحلی مدیترانه مانند «ناهاریا» را زیر آتش توپخانه‌ای و حملات زمینی خود قرار دهند.

دبکافایل با انتقاد از غفلت کابینه رژیم صهیونیستی از جبهه شمالی و نزدیک شدن نیروهای سوری به مرزهای جولان اشغالی، نوشت: «هیچکسی هم به خود زحمت نمی‌دهد که به اسرائیلی‌ها بگوید چرا دولت نتانیاهو به طور ناگهانی جبهه شمالی را رها کرده است».

این وبگاه با بیان اینکه پروازهای جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بر فراز مناطق جنوبی سوریه از روز دوشنبه (16 جولای – 25 تیر) متوقف شده است، مدعی شد مسائل مطرح شده در دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود در هلسینکی مسبب تمام این قضایا است.

دبکافایل پیشتر هم با اشاره به گزارش‌ها درباره ادعای ورود یک پهپاد از سوریه به حریم هوایی جولان اشغالی، تحلیل کرده بود که درپی این واقعه، ایران و محور مقاومت اطلاعات مهمی از نحوه واکنش رژیم صهیونیستی به دست آورده است.

مرز غزه و مناطق نزدیک به آن طی روزهای اخیر بسیار ملتهب و شاهد تبادل آتش بین گروه‌های مقاومت فلسطینی و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است. ارتش رژیم صهیونیستی در این دو روز به بهانه تداوم پرواز بادبادک‌های آتش‌زا، چندین‌بار با توپخانه و جنگنده  به مناطق مختلفی در غزه حمله کرد که این حمله بزرگ‌ترین عملیات هوایی از زمان جنگ ۲۰۱۴ با مقاومت در این منطقه بوده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده بود در این حملات، دو نوجوان فلسطینی به شهادت رسیده و دست کم ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند. بعد از این حملات بود که گروه‌های مقاومت فلسطینی با شلیک بیش از ۱۷۴ موشک، به حملات صهیونیست‌ ها پاسخ دادند.

طی چند هفته اخیر تنش‌ها بین تل‌آویو و گروه‌های مختلف در همسایگی فلسطین اشغالی از جمله دولت سوریه، حزب‌الله و حماس و همچنین نگرانی دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی از احتمال وقوع جنگ تمام عیار با گروه‌های مقاومت در منطقه افزایش یافته است.

ارتش سوریه از ابتدای تیر ماه با حمایت هوایی جنگنده‌های روس و پوشش زمینی گروه‌های مقاومت، عملیاتی را علیه معارضان و تروریست‌های حاضر در مناطق جنوبی و استان درعا آغاز کرده است. بعد از پاکسازی این استان از لوث عناصر مسلح، استان قنیطره و مرزهای شمالی فلسطین اشغالی هدف بعدی خواهد بود.

پیش از این «صور گلدمن» فرمانده تیپ زرهی 401 ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به طرح تل‌آویو برای آغاز تجاوز زمینی به جنوب سوریه، توضیح داد نظامیان این رژیم حداقل به مسافت 3 کیلومتر و برای اشغال استان «قنیطره» در این کشور پیشروی خواهند کرد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ می دهیم

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر بعد از ظهر امروز ( پنج شنبه) در تماس تلفنی حسین عرنوس، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه های مقاومت را نشان داد.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.
دکتر مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاریهای اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قراردادهای امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد .
توجه بیشتر به توسعه همکاری های اقتصادی در حوزه های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محورهای این گفتگوی تلفنی بود.
نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.
حسین عرنوس از عملیات اخیر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به عنوان پاسخ دندان شکن به اقدامات رژیم صهیونیستی یاد کرد و با تبریک این رشادت به دولت و ملت ایران افزود: جمهوری اسلامی تنها تأسیسات و زیرساخت های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار نداد بلکه این اقدام شجاعانه موجودیت رژیم صهیونیستی و اعتبار آن و متحدان این رژیم را زیرسوال برد و به چالش کشید.
نخست وزیر سوریه از آمادگی کامل ارتش و نیروهای مسلح این کشور برای حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و مقابله با اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: ارتش سوریه آماده است به تجاوزات و اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ دندان شکن دهد .
وی از عزم و اراده جدی دولتمردان جمهوری اسلامی برای پیگیری و اجرایی شدن اسناد و توافقات فیمابین دو کشور تقدیر و بر توسعه روند همکاری های مناسب دو کشور در زمینه تجارت آزاد و همچنین امور بانکی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ می دهیم
  • پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد
  • ضربه کاری دیگر حزب‌الله لبنان به ارتش صهیونیستی
  • چرا ایران «نقب» را هدف قرار دارد؟
  • چرا ایران در حمله به سرزمین‌های اشغالی «نقب» را هدف قرار دارد؟ +عکس
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی
  • مقاومت لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل
  • رسانه عبری: ایران عدم بازدارندگی آمریکا و اسرائیل را فاش کرد