Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@01:52:21 GMT

سم‌پاشی رایگان دام در سمنان انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۰۸۶۵

سم‌پاشی رایگان دام در سمنان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حقیان فر ظهر چهارشنبه در نشستی با اصحاب رسانه به میزبانی دامپزشکی سمنان، ضمن بیان اینکه طرح سم‌پاشی دام و اماکن دامی با سموم رایگان در شهرستان باهدف جلوگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اجرائی شده است، تأکید کرد: در این طرح دامداران هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند.

وی افزود: این طرح در راستای اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با انگل‌های خارجی دام، افزایش سطح پوشش ایمنی دام‌ها و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به‌ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو صورت می‌گیرد

رئیس اداره دامپزشکی سمنان، ضمن بیان اینکه در طرح سم‌پاشی سایپرمترین ۴۸ هزار متر مربع دامداری سم‌پاشی می شوند، گفت: طرح سم‌پاشی با سم رایگان سایپرمترین برای ۱۲هزار راس دام سبک مانند بز و گوسفند صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیان فر افزود: باتوجه به انتقال بعضی از ویروسها از طریق بندپایان به ویژه کنه ها، سم‌پاشی مداوم و رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای و عدم نقل و انتقال بی ضابطه دام تاثیر بسزایی در کنترل بیمایهای مشترک بویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو دارد.

کد خبر 4350473

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی استان سمنان دامداری سم پاشی بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد شیراز بیرجند مجلس شورای اسلامی دهه کرامت سانحه تصادف یاسوج خطبه های نماز جمعه حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس

اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری چهارمحال و بختیاری گفت:۴۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان مبتلا به آفت هستند.

وی افزود: وسعت جنگل‌های استان ۳۵۰هزار هکتار است که ۴۰ هزار هکتار آلوده به آفت می‌باشند.

احمدی اضافه کرد: طرح مبارزه با افت جوانه خوار درخت بلوط با محلول BT به مدت سه سه سال در استان اجرا و هرسال هزار و ۵۰ هکتار جنگل‌های استان سم پاشی می‌شود.

بیشتر بخوانید

مشاهده کانون‌های آفت زنگ زرد در گندمزار‌های چهارمحال و بختیاری

احمدی با اشاره به سرعت انتقال این آفت به درختان، بیان داشت: با توجه به زمان محدود برای مبارزه با این آفت و سرعت انتقال آن از درختی به درخت دیگر همراهی و همکاری گسترده دستگاه‌های دیگر لازم است.

وی ادامه داد: زمان سم پاشی باید از ساعت ۰۵:۰۰ تا ۰۹:۰۰ صبح باشد، چون نور خورشید اثر محلول BT که سازگار با طبیعت از بین می‌برد و ۲۴ ساعت و قبل و بعد استفاده از این محلول نباید بارش باران داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • ۱۷ آوریل، روز جهانی هموفیلی
  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • توصیه به گندمکاران برای مبارزه علیه آفت سن گندم