Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:05:31 GMT

افزایش ۲۲ درصدی توقیف سلاح شکاری

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۰۸۹۶

افزایش ۲۲ درصدی توقیف سلاح شکاری

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی کشف و توقیف سلاح شکاری یا ساچمه‌زنی گفت: کشف ادوات و وسایل صید و شکار در بهار ۹۷ نسبت به بهار ۹۶، ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، جمشید محبت خانی در حاشیه نشست خبری که به مناسبت روز ملی محیط بان در ستاد فرماندهی یگان محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: طی سه ماهه بهار ۹۷ اتفاقات خوبی در حوزه فعالیت یگان محیط زیست افتاد و نسبت به بهار ۹۶، ۵۱ درصد افزایش دستگیری متخلفان در مرحله قبل از شروع شکار و صید داشتیم یعنی متخلفان پیش از آنکه بتوانند اقدام به صید و شکار کنند توسط محیط بانان دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخورد با نگهداری و خرید و فروش حیات وحش در فضای مجازی و ... افزایش داشته است که در این زمینه پلیس فتا همکاری خوبی با یگان محیط زیست داشت.

محبت خانی همچنین با بیان اینکه تعداد متخلفان دستگیر شده در سه ماهه بهار امسال ۱۶ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: در بهار سال جاری تشکیل پرونده‌های قضایی ۴۷ درصد بیشتر شده است.

فرمانده یگان محیط زیست با اشاره به برگزاری مراسم روز ملی محیط بان در شهر مشهد تاکید کرد: سعی داریم مراسم امسال نسبت به سال گذشته با هزینه کمتری برگزار شود همچنین تعداد روزهای مراسم از چهار روز به دو روز کاهش یافته است.

محبت خانی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم روز ملی محیط بان مصادف با روز ولادت حضرت امام رضا (ع) را در تقویم رسمی ثبت کنیم در این زمینه با وزارت ارشات رایزنی‌هایی را انجام داده‌ایم.

وی در مورد بودجه مستقل یگان محیط زیست کشور گفت: برای تدوین برنامه بودجه سال ۹۷ و اختصاص ردیف بودجه مستقل برای یگان محیط زیست باید یگان برنامه خود را ارائه دهد برای همین در حال تدوین این برنامه هستیم.

محبت خانی در ادامه با اشاره به ضرورت تجهیز امکانات خودرویی برای محیط بانان اظهار کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت دفاع منعقد کرده‌ایم، ۳۱ دستگاه خودرو در بین استان‌ها تقسیم می‌شود. همچنین ۱۵۰ خودروی دیگر قرار است تا پایان سال جاری در مناطق مختلف توزیع شود. این خودروها دو کابین و شاسی بلند هستند.

وی ادامه داد: وزارت دفاع برای تهیه موتورسیکلت‌های مربوط به محیط بانان با شرکتی در استان فارس همکاری می‌کند و قرار است ۵۵۰ موتورسیکلت در بین محیط بانان توزیع شود. این موتورسیکلت‌ها از سوی کارشناسان محیط زیست و حتی محیط بانان تست شده و برای کار محیط بانی بسیار کارآمد است. پیگیر هستیم که وزارت دفاع هر چه زودتر این دستگاه‌ها را تحویل دهد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه امیدواریم امسال و سال آینده مشکلات عمده محیط بانان حل و فصل شود، گفت:‌ اقلام اطفای حریق نیز به تازگی در بین همه استان‌ها توزیع شده است. با این وجود از مسافران و گردشگران درخواست می‌کنم که نسبت به روشن کردن آتش خودداری و یا از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند. در این صورت مناطق چهارگانه محیط زیست کمتر دچار آسیب خواهد شد.

محبت خانی در پایان با اشاره به اینکه سعی داریم از پتانسیل نیروی انتظامی در امور مربوط به یگان محیط زیست نیز استفاده کنیم،‌ گفت: تاکنون ناجا همکاری‌های خوبی با محیط بانان داشته است. از مردم ایران درخواست می‌کنم که به خاطر فرزندان خودمان تبدیل ۸۰ میلیون ایرانی به ۸۰ میلیون محیط بان را محقق کنیم چون محیط زیست کشور به کمک همه ما نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام خودرو سازمان حفاظت محیط زیست وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک به خصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها شامل پرداخت این تسهیلات می‌شوند.

وی بیان داشت: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری‌ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا محیط زیست استان برای مراجعه کنند.

جاودان خرد افزود: هیچ نهادی تاکنون برای ارائه طرح‌های زیست محیطی و دریافت تسهیلات به صندوق ملی محیط زیست مراجعه نکرده است.

وی اظهار داشت: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: این صندوق، تسهیلاتی با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند اما متأسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

جاودان خرد تصریح کرد: متأسفانه صنایع، شهرداری‌ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهره مندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده نکرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

کد خبر 6094198

دیگر خبرها

  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان