Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اروپا نباید تنها به اظهار نظر و صدور بیانیه اکتفا کند؛ ما نیاز داریم که راهکارهایی عملی به خصوص در زمینه مراودات بانکی و غیره را از سوی آنها دریافت کنیم.محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با یورونیوز ضمن تاکید بر اهمیت روابط با اروپا پس از خروج آمریکا از برجام اظهارداشت: جدا از تعهد سیاسی اروپایی‌ها برای پایبندی به توافق هسته‌ای اینک نیاز به مشاهده اقدامات عملی آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اروپا نباید تنها به اظهار‌نظر و صدور بیانیه اکتفا کند؛ ما نیاز داریم که راهکارهایی عملی به خصوص در زمینه مراودات بانکی، سرمایه‌گذاری، انرژی، حمل و نقل و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط از سوی آنها دریافت کنیم.

 ظریف در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص ملاقات اخیر پوتین و ترامپ، روسای جمهوری روسیه و آمریکا در فنلاند و تاکید آنها بر نوعی همگرایی نسبت به آنچه در سوریه می‌گذرد، خاطرنشان کرد: به اعتقاد من سرنوشت سوریه باید توسط مردم این کشور رقم بخورد. من فکر می‌کنم که مردم سوریه در برابر فشارهای زیاد، عملیات متعدد تروریستی و تهاجم افراط گرایان در طول هفت سال، استقامت خوبی از خود نشان دادند که البته در این میان ایران و سوریه نیز نشان دادند با حمایت‌های خود در کنار مردم این کشور هستند.

وزیر امور خارجه ایران در همین زمینه افزود: ما هماهنگی و ارتباط خوب خود را با روسیه و دولت سوریه حفظ کرده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد. هدف کلی هر سه طرف مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است. به اعتقاد من اگر مقاومت مردم سوریه نبود ما اکنون به موفقیت‌های اخیر در منزوی کردن و شکست نیروهای موسوم به داعش دست نیافته بودیم.

 وی همچنین با اشاره به تلاش‌های پنهان آمریکا و متحدانش در حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه تصریح کرد: ترامپ اگر قرار است اعتباری را از مناقشه سوریه به حساب خود واریز کند، این اعتبار چیزی جز حمایت از داعش نیست.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به این بخش از سخنان دونالد ترامپ در نشست هلسینکی مبنی بر این که ایران نباید از شکست داعش منتفع شود، گفت: این موضع را تاییدی بر حمایت رئیس جمهوری آمریکا از نیروهای داعش می دانم، منابع غربی اسناد معتبری در اختیار دارند که به روشنی این حمایت‌ها را ثابت می‌کند. بهره بردن نیروهای داعش و سازمان‌های افراطی از سلاح‌های آمریکایی یکی از این اسناد است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ظریف اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم

وزیر ارتباطات تاکید کرد : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگر‌های سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع پور اظهار داشت : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد :  جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • حمایت همدانی ها از مردم غزه و دانشجویان آمریکا و اروپا