Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:43:47 GMT

چالش های هند با سیاست 'اول آمریکای' دونالد ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۱۰۰۸

چالش های هند با سیاست 'اول آمریکای' دونالد ترامپ

دهلی نو - ایرنا - یک روزنامه هندی با اشاره به قشارهای آمریکا، نوشت: در حال حاضر بزرگترین چالش هند درک شخصیت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکاست.

به گزارش ایرنا در روز سه شنبه، 'هندوستان تایمز' نوشت: زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به سنگاپور سفر کرد، یک حس راحتی و سبکبالی بر بخش هایی از دولت دهلی نو حاکم شد چون اگر این دیدار منجر به یک توافق و یا یک بیانیه مشترک ساده می شد، یکی از درخواست های آمریکا برای منزوی کردن، تحریم کردن و مجازات یک کشور دیگر لغو می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمریکا از هند درخواست کرده بود که سفارت کوچک خود را در پیونگ یانگ تعطیل کند و تمام روابط خود با کره شمالی را قطع کند زیرا به دنبال فشار بیشتر بر رهبر کره شمالی بود.
روزنامه مذکور به نقل از یک مقام هندی در مورد انتظار دهلی نو از دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور گفت: ما انتظار داشتیم که به عنوان یک کشور از لیست تحریم ها، مجازات ها و تهدید به انزاوی آمریکا خارج شویم.
این روزنامه افزود: اما آمریکا دو درخواست مشابه در خصوص دو کشور دیگر نیز ارائه کرده است: قطع واردات نفت از ایران که سومین کشور صادر کننده نفت به هند است و همچنین عدم امضای قرارداد های بزرگ دفاعی با روسیه در حالیکه هر دو کشور دارای روابط قدیمی و قابل اعتماد با هند هستند.
هندوستان تایمز در ادامه نوشت: سپس درخواست های تجاری آمریکا از راه رسید. واشنگتن از دهلی نو می خواهد تعرفه های گمرکی برای کالاهای آمریکایی از جمله موتور سیکلت های هارلی دیویدسون کاهش یابد، کسری تجارت دوجانبه کاهش یابد، دسترسی شرکت های آمریکایی به بازار هند بیشتر شود، قانون محافظت از حقوق معنوی اصلاح شود و بدتر از همه اینکه 'در آخر اعتراض نکنید و قوانین سخت تر روادید کار یا H-1B را بپذیرید.'
تعدادی از این درخواست ها مانند دسترسی بیشتر به بازار قدیمی هستند و از یک رئیس جمهور آمریکا به رئیس جمهور بعدی منتقل می شوند. تعداد دیگر درخواست ها مانند مسائل مربوط به روسیه توسط کنگره آمریکا الزامی شده اند.
این روزنامه با ابراز اینکه اگر تصمیم گیری با ترامپ بود، وی حاضر به تحریم روسیه نمی شد، نوشت: سایر درخواست ها نشات گرفته از سیاست 'اول آمریکا' در دولت ترامپ است که به صورت یک طرفه منافع آمریکا را مورد تمرکز قرار می دهد. بنابراین تعرفه های وضع شده برای واردات فولاد و آلومینیوم از سوی آمریکا شامل تمام صادر کنندگان بزرگ و کوچک از جمله کانادا، چین و هند می شود.
اما کشورهایی ناخواسته مورد هدف آمریکا قرار گرفته اند چون این تاجر نیویورکی نمی تواند تفاوت ها را تشخیص دهد. ترامپ و سایر همکاران و مشاوران او معتقدند که آمریکا از طریق یک سری سیاست ها، توافقنامه های بین المللی و مالیات های ضد تجاری، برتری اقتصادی و تجاری خود بر سایر کشور ها را نابود کرده است.
ترامپ و همکارانش همچنین در خروج از معامله هایی که به گفته آنها برای آمریکا عادلانه نیست و در راستای منافع این کشور قرار ندارد درنگ نمی کنند. این معامله ها شامل پیمان همکاری اقیانوس آرام، توافق اقلیمی پاریس، توافق هسته ای ایران و شورای حقوق بشر سازمان ملل می شوند.
از نظر منتقدان داخلی و خارجی، آمریکای ترامپ به نظر یک قدرت جهانی در حال عقب نشینی است که به یک پوسته انزوا گرایانه وارد می شود.فرانسیس دلاتره نماینده فرانسه در سازمان ملل سیاست های آمریکا را اینگونه توصیف کرد: تلفیقی از یک جانبه گرانی و انزوا گرایی. اما از نظر حامیان و متحدان داخلی و خارجی، آمریکا یک قدرت در حال بازبینی است که واقعیت های پیرامون خود را بررسی می کند.
مقامات هندی مانند سایر کشور ها در تلاش برای درک وضعیت جدید هستند. برای آنها ترامپ یکی از غیر قابل پیش بینی ترین روسای جمهور آمریکا است که در گفتار و عمل خود سعی کرده یک نقش اساسی به هند در افغانستان بدهد، از دروغ های پاکستان در مبارزه با تروریسم پرده برداشته، هند را یک قدرت جهانی توصیف کرده، مرکز فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا را به فرماندهی هند و اقیانوسیه تغییر نام داده و به دنبال انرژی بخشیدن به گروه غیر رسمی چهارجانبه میان هند، استرالیا، ژاپن و آمریکا شده است.
در همین حال ترامپ صراحتا انتقادات خود را بیان کرده است. سخنان ترامپ مبنی بر انتظار هند برای دریافت میلیارد ها دلار به دلیل امضای توافق اقلیمی پاریس که درست چند روز پیش از دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند بیان شد، هندی ها را شوکه کرد. پیش از این ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود از علاقه خود به هند سخن گفته بود و اعلام کرد که هند و آمریکا به بهترین دوستان برای یکدیگر تبدیل خواهند شد.
اختلافات تجاری و تعرفه های گمرکی، همانطور که هند به وضع تعرفه های گمرکی برای فولاد و آلومینیوم از سوی آمریکا واکنش نشان داد، بزرگ ترین چالش ها در روابط دو کشور است.
در زمینه روادید کار و جلوگیری از سو استفاده از روادید H1B، آمریکا در راستای سیاست 'اول آمریکا' شدیدا به دنبال حفظ شغل های آمریکایی است. اما این سیاست ها از سفر هندی های جوان به آمریکا جلوگیری می کند. جوانان هندی اکنون یک آمریکای غیر قابل کنترل را در پیش روی خود دارند که درهای خود را بر روی خارجی ها و مهاجران می بندد و کودکان مهاجران را از خانواده های آنها جدا می کند.
کارشناسان معتقدند هر چند روابط هند و آمریکا در بحران قرار ندارد اما هیچ رئیس جمهوری دیگری در تاریخ آمریکا به جز ترامپ حاضر نمی شد مذاکرات 2+2 را لغو کند بنابراین آنها نگران روابط هند و آمریکا هستند.
آساق**267**1424

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند آمريكا ترامپ هند جنگ تعرفه اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورج، گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) می‌گوید این سرویس استریم را در سه مرحله راه‌اندازی می‌کند که اولین مرحله شامل راه‌اندازی شبکه تحویل محتوای این شرکت (CDN) است. یک CDN، سرویسی است که وب‌سایت‌ها برای کمک به بارگذاری سریع‌تر صفحات وب از آن استفاده می‌کنند. گروه رسانه ای ترامپ می‌گوید CDN آنها مستقل از فناوری بزرگ عمل خواهد کرد و به پلتفرم اجازه می‌دهد تا از قوانین شرکت دیگر تبعیت نکند.

گروه رسانه ای ترامپ قصد دارد پس از این راه اندازی سرویس پخش مستقیم، آن را به برنامه‌های موبایل و وب پلتفرم بیاورد. این شرکت سپس می‌گوید قبل از انتشار یک برنامه پخش جریانی برای تلویزیون‌ها، برنامه‌های پخش جریانی مستقل را برای تلفن‌ها و تبلت‌ها عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی هوش مصنوعی چینی

دوین نونز، مدیرعامل Truth Social می‌گوید این سرویس استریم یک «پلتفرم تضمین‌شده» برای اخبار و سرگرمی‌هایی ارائه می‌دهد که با تبعیض‌های دیگر کانال‌ها و خدمات ارائه محتوا مواجه می‌شوند.

تروپ سوشال ماه گذشته به صورت عمومی منتشر شد و ترامپ حدود ۷۹ میلیون سهام این شرکت را در اختیار داشت.

کد خبر 845300 برچسب‌ها تلویزیون بی بی سی تلویزیون - برنامه تلویزیونی دونالد ترامپ

دیگر خبرها

  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • یک نفر در مقابل دادگاه ترامپ خودش را به آتش کشید + جزئیات
  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • یک پیامرسان مهم و یک شبکه اجتماعی از اپ استور چین حذف شدند
  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا