Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: سال گذشته، دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار صادرات صنایع دستی را داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی،امروز(۲۷ تیر)  در دومین نشست خبری سال جاری در بین خبرنگاران گفت: تابستان امسال، جشنواره ملی گردشگری، با حضور ادارات کل میراث فرهنگی کشور برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این که این جشنواره در راستای معرفی برنامه های فرهنگی و هنری استان ها، افزایش درآمد و جذب گردشگر و معرفی جاذبه های گردشگری برگزار می شود، افزود: پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور نیز در آذربایجان غربی برگزار می شود.

 

جباری در ادامه با اشاره برگزاری جشنواره گردشگری غذا در استان تصریح کرد: استفاده از ایده های نو و خلاق در حوزه گردشگری، برگزاری تور آشناسازی با شهرهای همجوار آذربایجان غربی به نام سفیران گردشگری و برگزاری شب آذربایجان غربی در برج میلاد تهران، روز پنجشنبه از ساعت 9 الی 12 شب، از دیگر برنامه های سازمان محسوب می شود.

 

این مسئول ادامه داد: با برگزاری این شب در برج میلاد، گروه های فرهنگی، هنری و صنایع دستی استان به سایر اقشار مردم معرفی خواهند شد؛ همچنین تورهای یک روزه برای اعضای مطبوعات به جهت مشاهده پروژه های باستانی و جاذبه های گردشگری نیز برگزار می شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی عنوان کرد: گفتنی است در جشنواره ملی گردشگری، از کتابچه مسیرهای گردشگری رونمایی شده و علاوه بر آن تهیه فیلم هفت شهرستان استان، 50 کلیپ معرفی تک آثار و جاذبه های گردشگری و 200 هزار نقشه و بروشور گردشگری استان چاپ و اجرا می شود.

 

وی اظهار کرد: از محل طرح فراگیر اشتغال، 21 طرح با یکصد و 20 میلیارد تومان اعتبار در جهت ایجاد تسهیلات اشتغال پایدار اجرا می شود؛ همچنین شهم آذربایجان غربی در حوزه میراث فرهنگی و سرمایه گذاری 4 درصد بوده که 480 میلیارد تومان است و از این مبلغ 15 درصد سهم صنایع دستی با 450 طرح است.

 

جباری در ادامه با اشاره به این که 25 عنوان طرح کلان گردشگری نیز در دست داریم خاطرنشان کرد: حجم سرمایه 400 میلیارد تومان بوده و یک هزار و 200 فرصت شغلی نیز در بردارد.

 

وی در پایان با اشاره به این که در سال گذشته، دو میلیون و 600 هزار دلار صادرات صنایع دستی را داشته ایم، گفت: در نظر داریم ارومیه را به عنوان شهر هنرهای چوب در سطح ملی معرفی نماییم.

 

 

 

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس دولت جشن های دهه کرامت مساجد ترامپ شیراز ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حج جاذبه های تاریخی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در دولت مردمی فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه داشته و دارد.

وی افزود: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می‌شود. این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و و از سال‌ها قبل پرداخت به دلیل ماهیت غیردولتی، پرداخت حق عضویت آنها توسط افراد حقیقی انجام می‌شود.

او ادامه داد: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند. 

گفتنی است که  روز گذشته مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار اطلاعیه‌ای بر تداوم همکاری این وزارتخانه با نهادهای غیر دولتی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • شناسه دار شدن بیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد