Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از اجرای طرح تاب آوری اجتماعی زنان در این استان کرمان خبر داد و گفت: این طرح با رویکرد جامعه شناسی برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، فاطمه سادات حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری پیرامون طرح تاب آوری و ارتقا اجتماعی زنان و خانواده استانداری کرمان به اجرای 2 طرح مهم استانی طی سال جاری در این استان اشاره کرد و افزود: طرح تاب آوری اجتماعی زنان در استان با همکاری معاونت امور زنان و خانواده استانداری برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد: برنامه های طرح تاب آوری و ارتقا اجتماعی زنان و خانواده استانداری کرمان از سال 94 با همکاری سازمانهای مردم نهاد و با رویکرد روانشناسی آغاز شد.
وی تاکید کرد: طرح تاب آوری و ارتقا اجتماعی زنان و خانواده استانداری کرمان در سال جاری با رویکرد جامعه شناسی اجرا می شود.
حسینی با بیان اینکه تاب آوری کسب مهارت برای مدیریت احساسات در برابر ناملایمات و مسائل و مشکلات فراروی افراد است گفت: برای اینکه بتوانیم فراز و نشیب های زندگی را طی کنیم باید خلاقیت و توان مدیریتی لازم را داشته باشیم.
وی استان کرمان را درگیر بحرانهای متعدد در بخش های مختلف دانست و افزود: زنان باید بتوانند در این عرصه بحران ها را به خوبی مدیریت کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد: شناسایی شیوه های مناسب و خلاقانه، توان افزایی فردی و جمعی با محوریت بانوان برای توسعه مشارکت های جوامع محلی از جمله اهداف اجرای طرح تاب آوری است.
وی گفت: هدف از اجرای طرح تاب آوری این است که تعاملات اجتماعی جوامع محلی را تقویت کنیم تا بانوان بتوانند برای حل مسائل پیش روی خود نقشه و راه مناسبی تعریف کنند.
حسینی با بیان اینکه کمتر به حاشیه های شهرها توجه شده است گفت: این مناطق با چالش های مختلفی روبرو است و طرح تاب آوری و ارتقا اجتماعی زنان و خانواده آسیب های موجود در این مناطق را کاهش می دهد.
وی تصریح کرد: تاب آوری طرحی ساختاری است و با هدف کاهش آسیب های حاشیه شهرها اجرا می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه طرح تاب آوری در 2 فاز اجرا می شود افزود: 23 تسهیلگر باید در این طرح آموزش های لازم را فرا بگیرند در حالی که تعداد این افراد در فاز نخست بیشتر است زیرا جوامع هدف زیاد هستند.
وی اظهار داشت: فاز نخست طرح تاب آوری اجتماعی در سه مرحله اجرا و در فاز دوم تسهیلگران آموزش دیده به مناطق مختلف اعزام می شوند.
حسینی اظهار کرد: هر سال برنامه هایی برای حوزه زنان و خانواده تعریف، رصد و آسیب شناسی می شود.
وی همچنین خبرنگاران را یکی از ارکان مهم و لازم تمام حوزه های کاری جامعه دانست و تاکید کرد: لذا این مهم بیانگر وسعت نگرش و علم این قشر است لذا می طلبد خبرنگاران در حوزه اجرای طرح تاب آوری اجتماعی به برگزار کنندگان کمک کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، اطلاع رسانی و صداقت در انتقال اطلاعات را وظیفه خبرنگاران دانست و افزود: مردم به اخباری که رسانه ها منتشر می کنند اعتماد دارند و آنها را می پذیرند لذا تعهد و صداقت نسبت به انتقال اخبار مهم است.
وی صیانت و مراقبت از اخبار در انتقال آن به جامعه را دیگر وظیفه خبرنگاران عنوان کرد و گفت: مهمترین رسالت اصحاب رسانه پیگیری و نظارت بر اجرای چگونگی برنامه هایی است که در جلسات خبری از آنها مطلع می شوند.
حسینی اصحاب رسانه را دارای نگاه دغدغه مند برای حل مسائل جامعه دانست و تصریح کرد: خبرنگاران علاوه بر حجم زیاد کاری باید پیگیر برگزاری برنامه های ارائه شده از سوی مدیران باشد.
وی افزود: اصحاب رسانه باید راهبردهایی مطرح شده در حوزه های مختلف را پیگیری کنند تا به نتیجه برسد.
3029

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بانوان طرح تاب آوري اجتماعي كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت سال ۱۴۰۳ از مشهد مقدس

برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای ویژه‌برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت در سال ۱۴۰۳ با حضور دکتر زاکانی رییس مجمع شهرداران کلانشهر‌های کشور، حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد امین توکلی زاده رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرها، احسان متولیان دبیرمجمع شهرداران کلانشهر‌ها و شهرداران کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها در مشهد مقدس آغاز شد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در یکصدو نوزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها که به مدت ۲ روز در مشهد مقدس در حال برگزاری است مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده از سوی شهرداران کلان شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور در دهه کرامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهر‌های کشور در این نشست با اشاره به کاستی‌های گذشته در بحث گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: جشن میلاد کریمه اهل بیت سلام‌الله علی‌ها تنها منحصر به یک یا نهایتا دو روز از دهه کرامت بوده و ما برای تکریم مقام والای خواهر مکرم حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) می‌بایست به تدابیر و برنامه‌های جدید برسیم.

توکلی‌زاده افزود: یکی از این تدابیر می‌تواند اجرای برنامه‌های جمعی و جشن‌های شاد دخترانه از چند روز مانده به روز میلاد حضرت معصومه (س) باشد.

وی گفت: طراحی پویش مناسب با قشر‌های مختلف مخاطب میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها بویژه دانش‌آموزان دختر از ضرورت‌های تدوین برنامه مناسب برای گرامیداشت روز دختر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهر‌های کشور در ادامه افزود: در ادامه‌ی برنامه‌های دهه کرامت و با توجه به اوج پیدا کردن ویژه برنامه‌های گرامیداشت این دهه، دلدادگان و عاشقان حضرت رضا علیه‌السلام با شور و نشاط بیشتری جشن‌های مردمی و خودجوش را برپا می‌کنند و ما نیز با همه‌ی ظرفیت‌های مردمی همراه می‌شویم تا جشن‌های این دهه با وسعت و شادمانی و نشاط بیشتری برگزار شود.

توکلی زاده اظهار کرد: کار‌های مهمی در راستای تعمیق بیشتر عشق و ارادت مردم نسبت به حضرت ثامن‌الائمه علیه‌السلام از سوی خادمان آن حضرت در مسئولیت‌های مختلف صورت پذیرفته که اعزام زائراولی‌ها، پوشش درمانی و کمک‌رسانی به بیماران خاص، آزادسازی زندانیان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان از جمله آن کارهاست و می‌بایست به این نوع برنامه‌ها بیشتر پرداخت.

وی در پایان گفت: در حال برگزاری جلسات مختلف با فعالان فرهنگی و اجتماعی هستیم تا بهتر از سال‌های گذشته جشن‌های دهه کرامت را برگزار کنیم و پس از تجمیع و نهایی سازی تصمیمات ان‌شاءالله برنامه‌ها را به سمع و نظر مردم عزیز خواهیم رساند.

دیگر خبرها

  • روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان
  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت سال ۱۴۰۳ از مشهد مقدس
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟
  • شکل‌گیری مفهوم محیط‌زیست در تفکر اجتماعی