Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری شامگاه گذشته 26 تیرماه در چهارمین نشست از نشست های عمومی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی که در مهدیه مصلای امام خمینی شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: نقشه راه به طور کامل، جامع و واضح در کتاب نهج‌البلاغه مطرح شده است، به گونه‌ای که دستورالعمل جامع و خوشبختی انسان‌ها این کتاب ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بسیار مانده تا انسان قدردان نهج‌البلاغه، نهج‌الحکمه،‌ نهج‌العشق، نهج القیام و نهج‌العرفان باشد، متاسفانه امروزه این کتاب در میان انسان‌ها مهجور مانده است.
وی بیان کرد: حقیقتا برای دستگاه تعلیم و تربیت ما بهره‌مندی از این نقشه راه برای مربیان و روحانیون یک فرصت استثنایی و امکان بی‌نظیری برای جوانان مومن، رشید و انقلابی یک عطیه و هدیه الهی بی‌نظیری است.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه راه را این حضرت برای افراد فراهم کرده است، تصریح کرد: افراد می‌توانند راه سعادت خود را با نهج‌البلاغه پیدا کنند، بنابراین نباید نهج‌البلاغه را دست کم گرفت.
وی ادامه داد: مطالب این کتاب دسته‌بندی و پردازش شده است و هر بخش جمع‌بندی‌های خاص خود را دارد گنج بسیار عظیم و استحصال نشده، کمتر شناخته شده و در بسیاری از موارد ناشناخته است.
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تاکید کرد: لازم است طلاب و جوانان طلبه با این کتاب انس بگیرند و حفظ این متن نورانی را برای خود فراهم کنند.
وی اضافه کرد: انسان‌ها از این نقشه راه بی‌بهره و غافل مانده‌اند، زیرا خوشبختی سعادت از مصادیق امام علی (ع) است که در آینده نه چندان دور همانند نامه حضرت به مالک اشتر که به عنوان منشور بین‌المللی شناخته و ثبت شد، قطعا در حوزه سیاسی و مدیریتی نامه ۳۱ این کتاب به عنوان منشور تربیتی در خواهد آمد، به طوری که در میان نخبگان و اهل فکر مطرح خواهد شد.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: کمترین کتاب‌دست تربیت الهی و علوی برای مربیان عالیقدر جامعه نامه ۳۱ نهج‌البلاغه است که می‌تواند تربیت نسل جوان ما را با وقت‌گذاری و اغتنام فرصت پیش برد.
وی در ادامه بیان کرد: تربیت علوی همان تربیت انقلابی، عمیق، ژرف، پایدار و جاودانی است که ریشه آن در این روزهای فانی گذاشته می‌شود و میوه آن در سرای جاودانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: شرط رسیدن به تقوا مراجعه به قلب است و تربیت علوی با تربیت قلب محقق می‌شود زیرا قلب، مرکز فرماندهی کل قوای انسان است.
وی ادامه داد: عرش شخصیت انسان، قلب انسان بوده و قلب به منزله امام است.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری تاکید کرد: تربیت علوی مبتنی بر تقوای دل است و تقوای قلب در حقیقت تقوای تمام شخصیت انسان است، باید سرچشمه اصلی را درست کرد اگر اصلاح شود تمام کرانه‌های شخصیت نیز اصلاح خواهد شد.
وی بیدار کردن قلب با موعظه، مدیریت کردن تمایلات مهار نشده قلب با زهد و تقویت کردن قلب با یقین را از راه‌های آراستگی قلب انسان به تقوا برشمرد.

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا طرح تقویت مبانی اعتقادی حجت الاسلام حاج علی اکبری نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

جواد قناعت امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در اولین شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده‌سازی گفتمان انقلاب در راستای هویت اسلامی - ایرانی است که در همین راستا دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

استاندار با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، افزود: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

قناعت گفت: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

وی خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت ها باید مشخص و دستگاه ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

استاندار افزود: برخی موضوعات و تصمیم ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد اما رسانه های دنیا برای آن واکنش نشان می دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

قناعت گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

به گفته وی، آمریکا با قدرت عظیم نظامی در صحرای طبس بدون اینکه ما گامی برداریم درگیر طوفان شن شد و بزرگترین هواپیماهای آمریکا زمین گیر شدند. باید معجزه پنجم اردیبهشت در عرصه‌های ملی جدی دیده شود.

قناعت با بیان اینکه برای اجرای برخی پروژه ها اعتبارات ملی داریم، گفت: نیاز است دستگاه های متولی، مطالبات خود را از مرکز پیگیری کنند تا شاهد پیشرفت فیزیکی بیشتری در پروژه ها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان