Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@02:05:50 GMT

شفاف‌سازی پدر داماد رئیس جمهور

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۱۲۷۲

پدر داماد رئیس جمهور با اعلام اینکه از سال ۱۳۴۵ کارت بازرگانی داشته، در تجارت میوه بوده و طی سال‌های اخیر نیز مطابق مقررات موجود، همیشه یک و نیم برابر واردات، صادرات میوه داشته است؛ توضیحاتی تکمیلی ارائه کرد.

حسین بهشتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال ۱۳۴۵ در میدان میوه و تره‌بار تهران فعالیت دارم و از همان زمان دارای کارت بازرگانی نیز بوده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسرم پزشک متخصص است و بیش از ۲۰ سال است که در خارج از کشور زندگی و مشغول به حرفه پزشکی است.

پدر داماد رئیس جمهور با اعلام اینکه واردکنندگان میوه می‌بایستی مجوزهای لازم از وزارتخانه‌های سه‌گانه صنعت معدن تجارت، جهاد کشاورزی، و امور اقتصادی و دارایی کسب کنند و واردکنندگان موز هم از آن مستثنی نیستند، افزود: همانطور که دو هفته پیش هم اعلام کردیم؛ براساس تصویب‌نامه هیأت وزیران واردات موز در ازای صادرات ۱.۵ برابری سیب یا سایر اقلام و مقادیر مشخص شده در تصویب‌نامه امکان‌پذیر است؛ لذا بطور مثال، ازر مورد نیاز برای واردات موز از ارز حاصل از ۱.۵ برابر سیب صادر شده تأمین می‌شود، تا نه تنها بار ارزی بر کشور تحمیل نکند بلکه از باغداران و فروش محصولات آن‌ها نیز حمایت شود.

وی درباره فرایند تخصیص و پرداخت ارز برای واردات میوه که اخیرا از سوی بانک مرکزی و در راستای دستور رئیس جمهور مبنی بر شفاف سازی انجام شد، گفت: در فهرست منتشر شده توسط بانک مرکزی که مربوط به بازه زمانی ۸۰ روزه (از ۲۱ فروردین تا ۹ تیر ۱۳۹۷) است، از مجموع ۳۶ میلیون و ۸۱ هزار و ۹۲۵ یورو ارز تخصیص یافته برای واردات موز به شرکت‌های مختلف حدود ۹ درصد آن یعنی مبلغ ۳ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲ یورو به شرکت سبز صنعت زیبادشت تخصیص یافته است. این درحالی ‌است که این شرکت در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد صادرات سیب کشور را برعهده دارد و ارز آوری حاصل از آن به‌مراتب بیشتر از ارز دریافتی برای واردات موز است.

وی با اشاره به مصاحبه اخیر خود با یکی از روزنامه‌ها و در تکمیل آن، اظهار کرد: مبلغ ۳ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲ یورو که توسط بانک مرکزی اعلام شده درحقیقت مبلغ تخصیص داده شده است نه پرداخت شده و تاکنون فقط ۲ میلیون یورو به شرکت وی پرداخت شده و این درحالی است که معادل ریالی کل مبلغ را شرکت پیشاپیش واریز کرده است. ما نیز متعاقباً ارز دریافتی در هر مرحله را مطابق تعهد خود جهت واردات موز استفاده کرده و در بازه زمانی مذکور ۳۸۰۰ تن موز را وارد کردیم که شماره‌های ثبت اظهارنامه گمرکی آن‌ها در گزارش شفاف‌سازی شرکت اعلام شده است.

بهشتی در پایان افزود: در پاسخ به این سوال خبرنگار روزنامه که چندوقت یکبار رئیس جمهور را می‌بینید و ایشان چقدر در میهمانی‌های فامیلی شرکت می‌کنند، پاسخ دادم که ایشان سه‌شب، سه‌شب هم منزل خودشان نمی‌روند که این اصطلاح، متداول و کنایه از سرشلوغ بودن است نه اینکه واقعاً رئیس جمهور سه شب پشت سرهم را منزل نروند.

وی اضافه کرد: طبیعتاً برای همه رؤسای جمهور پیش می‌آید که برخی شب‌ها را به‌علت فشردگی کار و جلسات، در محل کار بگذرانند و آقای روحانی نیز مستثنی نیستند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، نشست بررسی دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور به ریاست سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، محسن صادقی مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری این معاونت، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جمعی از مدیران عامل و رؤسای شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این نشست ابتدا دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور تشریح شد که بر این اساس؛ «اولویت با شرکت‌های حمل‌ونقلی یا کارگزار‌های آنها برای واردات باشد»، «شرکت‌های حمل‌ونقل، باید تعهد بدهند پس از تأیید تخصیص ارز در زمان حداکثر یک هفته‌ای نسبت به تهیه نقدینگی نهایی اقدام کنند. بدیهی است اگر این زمان افزایش یابد شرکت در لیست سیاه قرار گرفته و حداکثر تا یک سال آینده امکان واردات نخواهند داشت.»، «هر شرکت می‌تواند حد اکثر ۲۵ دستگاه وارد کند (مگر در شرایط خاص) لیکن اگر مشکل نقدینگی دارند باید همان ابتدا تعداد دقیق را مشخص کنند. در غیر این صورت حتی اگر بخشی از نقدینگی هم تأمین نشود در لیست سیاه قرار می‌گیرند»، «شرکت‌ها تا رسیدن اتوبوس به سن ۱۰ سالگی امکان فروش آنها را ندارند»، «حداکثر پیمایش اتوبوس‌ها در سال در حوزه بین شهری باید ۱۵۰هزار کیلومتر باشد مگر اینکه با توجه به شرایط روز (مثل کرونا...) این مقدار توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش یابد»، «ـ واردکننده باید با شفاف سازی نرخ ارز تحت نظارت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حداکثر ۳ ماه پس از خرید اتوبوس، آن را با سود متعارف واگذار کند. بدیهی است در صورتی که خریدار وجود نداشته باشد امکان تطویل زمان از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امکان پذیر خواهد بود.»، «شرایط تامین نقدینگی و مشخص کردن حداکثر تعداد (بند ۳)، برای شرکت‌های وارد کننده نیز برقرار خواهد بود».

در ادامه این نشست، سید کمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمد گویی به مدعوین حاضر در این جلسه و تشکر و قدردانی بابت خدمات ارائه شده به مسافران در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳، بر برگزاری عملیات جابه‌جایی زائران ابا عبدالله در اربعین حسینی (ع) امسال تأکید کرد و گفت: شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری در نظر داشته باشند با برنامه‌ریزی و همکاری، مشکلات و موانع برطرف می‌شود.

وی افزود: با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس برون‌شهری مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو و همچنین ۴هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات با سود ۹ درصد از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون شهری برای واردات ناوگان مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: در فاز اول؛ مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس با عمر کمتر از ۵ سال (و قیمت هر دستگاه تا ۲۲۰ هزار دلار) در نظر گرفته شده است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه، تعداد ناوگانی که امکان واردات دارند را به معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کنند.

هادیان فر خاطرنشان کرد: این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • آن‌سوی تاریخ نصف‌جهان به روایت میراث ناملموس