Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، علیرضا صبوری کیوانلو، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در نشست خبری اظهارکرد: با توجه به تغییر پیک مصرف برق از شب به روز هم اکنون این پیک از ساعت 12 تا 16 و 19 تا 23 بوده که از همه مردم تقاضا داریم در این بازه از استفاده از وسایل برقی پرمصرف خودداری کنند.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش نزولات جوی و در نتیجه کاهش ذخیره آبی سدها و به دنبال آن تولید کم برق و افزایش مصرف بی سابقه برق از سوی مردم به ناچار باید برنامه خاموشی را در استان اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اعلام جدول زمانبندی مصرف برق در استان، افزود: این وضعیت تا 15 مرداد ماه سال جاری ادامه داشته و اگر میزان مصرف برق در زمان‌های پیک مصرف افزایش یابد به ناچار باید خاموشی را برای برخی از مشترکان دوباره اجرا و برق آنان را قطع کنیم.
صبوری کیوانلو با اشاره به گلایه‌های مردمی مبنی بر خسارت به وسایل برقی بر اثر قطع برق، یادآور شد: قطع برق منجر به سوخت لوازم خانگی نمی‌شود زیرا در این حالت فقط برق از مدار خارج می‌شود.
وی با بیان اینکه نوسانات برقی موجب سوختن لوازم خانگی می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر به وسیله برقی که با ولتاژ 220 تا 240 ولت کار می‌کند برقی با 180 ولت برسد کارکرد آن مختل خواهد شد که در این صورت افراد می‌توانند این مهم را به شرکت برق اعلام کرده و بازرسان این شرکت موضوع را متناسب با برنامه خاموشی بررسی کرده و در نهایت خسارت را تمام و کمال جبران می‌کنند.
صبوری کیوانلو با اشاره به اینکه این شرکت از مردم و بخش صنعتی و کشاورزان حدود 300 میلیارد ریال طلب دارد، افزود: مشترکان این شرکت باید هزینه بهای مصرف برق خود را به موقع پرداخت کنند تا این شرکت را در ارائه خدمات خود یاری کنند.
وی با بیان اینکه 36درصد برق استان در بخش خانگی،27درصد در بخش کشاورزی، 18درصد در بخش صنعتی مصرف می‌شود، عنوان کرد: بهای مصرف برق در کشور بسیار ناچیز بود زیرا متوسط نرخ فروش برق در سال گذشته 671 ریال بوده درحالی که روزانه باید همین برق از بورس انرژی حدود 120تومان خریداری شود که این مهم سبب زیان دهی می‌شود.
صبوری کیوانلو یادآورشد: میانگین فروش برق در دنیا هفت سنت دلارتا 15 سنت دلار بوده که میزان حداقلی آن به نرخ ما از 294 تومان آغاز می‌شود درحالی که در ایران بهای هرکیلو وات 67 تومان است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در محور قزوین - تهران

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: گزارشی مبنی بر واژگونی خودرو پراید در کیلومتر ۴۰ آزاد راه قزوین - تهران لاین جنوبی به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه شهدا آبیک جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک به محل حادثه اعزام شدند.

صبوری غیاثوند گفت: این حادثه ۲ مصدوم برجای گذاشت که پس از ارزیابی و رها سازی یک مصدوم توسط نجاتگران، جهت انتقال به مرکز درمانی تحویل عوامل اورژانس شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • هشدار؛ جان زمین در خراسان‌شمالی مکیده می‌شود
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • ۲ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در محور قزوین - تهران
  • کولر گازی برای کدام مناطق، قبوض نجومی برق را همراه دارد
  • تاسیس دفتر راه و شهرسازی بردسکن خراسان‌رضوی
  • تاسیس دفتر راه و شهرسازی بردسکن خراسان‌رضوی پس از ۳۰ سال به ثمر نشست
  • کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن