Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، مجید خدابخش با اشاره به بازدید خود از توانمندی‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه و خوب توصیف کردن تجهیزات آزمایشگاهی و فضای فیزیکی آن، اظهار داشت: ارتباط این دانشگاه با بخش صنعت ارزشمند است و این ارتباط باید گسترش یابد.

وی با بیان اینکه در موضوع دانش‌بنیان دو بخش تولید علم و فناوری مطرح است، افزود: دانشی که در دانشگاه‌ها تولید می‌شود باید به فنّاوری و ثروت تبدیل شود که ارزش افزوده هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خدابخش با تأکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه ربع رشیدی باید بستری برای فعالیت‌های مختلف فناورانه باشد.

وی با بیان اینکه امروز ما نباید نیازهای 40 یا 50 سال قبل را ادامه دهیم بلکه نیازهای روز را تأمین کنیم، گفت: جای آی‌تی و آی‌سی‌تی در این دانشگاه خالی است.

خدابخش با اشاره به موضوع اینترنت اشیا و راه‌اندازی شهر هوشمند، خاطرنشان کرد: در حوزه شهر هوشمند خدمات بسیار وسیعی نیاز است که با همکاری صنعت و دانشگاه می‌توان آنها را پوشش داد و ضمن اینکه با استفاده از فناوری می‌توان جلوی اتلاف زمان و هزینه را نیز گرفت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ماهیت اصلی این دانشگاه را تربیت تکنسین و نیروی کار ماهر اعلام کرد و گفت: هشت دانشکده فنی و حرفه‌ای با 9 هزار دانشجو در استان آذربایجان شرقی وجود دارد.

غلامرضا کیانی تعداد رشته‌های کاردانی دانشگاه را 90 و رشته‌های کارشناسی را 40 رشته در دو بخش خواهران و برادران برشمرد و افزود: رشته‌های مکانیک، الکترونیک، عمران مخصوص برادران و رشته‌های طراحی، دوخت و گرافیک مخصوص خواهران است.

وی آموزش مبتنی بر مهارت با استفاده از اساتید و تکنسین‌های آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها را ازجمله مزایای آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعلام کرد و گفت: 70 درصد فارغ‌التحصیلان این مرکز در صنایع و واحدهای تولیدی مشغول هستند و 50 درصد تکنسین‌ها و مربیان آموزشی نیز از واحدهای صنعتی هستند.

کیانی با بیان اینکه امروزه چالش نوینی تحت عنوان شهر هوشمند مطرح است که کلید توسعه پایدار و رشد سریع اقتصاد دانش‌بنیان است، اظهار داشت: راه‌اندازی پایلوت مدیریت هوشمند زباله و اقدام برای طراحی و راه‌اندازی دانشگاه هوشمند به‌صورت پایلوت ازجمله اقدامات دانشگاه فنی و حرفه‌ای تبریز است.

وی عضویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در شورای اشتغال، مساعدت جهت راه‌اندازی مرکز رشد این دانشگاه و ایجاد دفتر دائمی ارتباط با صنعت با محوریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را خواستار شد.

استاندار آذربایجان شرقی پیش از این نشست از توانمندی‌های علمی، پژوهشی و فناورانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید همچنین از پوستر ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (Rinotex 2018) رونمایی شد.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خرداد ماه سال 1390 به عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش‌های عالی فنی و حرفه ای از وزارت آموزش و پرورش منفک و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شروع به کار کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع‌های پتروشیمی که می‌خواهند از پنج درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند باید ۴۰ درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، اظهار داشت: مجتمع های پتروشیمی که در این منطقه هستند، در سال گذشته با تکیه بر توان داخل، موفق شدند بالاترین میزان بهره وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام شود.

وی، یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی را در سال جاری کاهش هزینه ها و بهینه سازی مصرف انرژی برشمرد و خاطر نشان کرد: ضروری است شرکت های پتروشیمی با بهینه سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع  بین نسلی نقش آفرین باشند.

شاهمیرزایی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت های کشور در بحث خودکفایی کامل، افزود: اگر تجهیز و یا قطعه ای در داخل کشور تولید می شود، شرکت های پتروشیمی باید سفارش های خرید خود را از طریق تولید کنندگان و سازندگان ایرانی تامین کنند و به هیچ عنوان نباید کالا یا محصولی مشابه خارجی وارد شود.

وی مهمترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال جاری را رشد ظرفیت ها و جهش تولید عنوان و اظهار کرد: با هدف تکمیل زنجیره ارزش باید با برنامه منسجم تری سبد محصولات پتروشیمی متنوع شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: باید شرکت ها و مجتمع های پتروشیمی قوانین، دستورالعمل ها و تمام رویه های موجود در منطقه را رعایت کنند.

وی افزود: توجه به مسئولیت های اجتماعی با توجه به شرایط موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پتروشیمی ها به تعهد های خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی ادامه داد: مجتمع‌های پتروشیمی که می‌خواهند از پنج درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند باید 40 درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است