Web Analytics Made Easy - Statcounter

غزه - ایرنا - نظامیان رژیم صهیونیستی در نیمه نخست سال جاری میلادی 120 فلسطینی را در غزه بازداشت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش صد در صدی داشته و در میان این تعداد کودکان و نوجوانان نیز وجود دارند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مرکز پژوهش های اسرای فلسطینی با اعلام این گزارش، خبر داد، بازداشت 120 نفر در ابتدای امسال در حالی است که در نیمه نخست سال 2017 در غزه 62 نفر بازداشت شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«ریاض الاشقر» سخنگوی مرکز پژوهش های اسرای فلسطینی در این باره گفت که امسال 31 نفر از بازداشت شدگان صیادان و ماهیگیران فلسطینی هستند که در دریای غزه مشغول به کار و فعالیت برای امرار معاش خود بودند.
وی خاطرنشان کرد که صهیونیست ها همواره این قشر را مورد حمله و آزار قرار می دهند و ماهیگیران همیشه در معرض گلوله های اسرائیلی ها قرار دارند.
وی افزود: «اسماعیل صالح ابوریاله» 18 ساله در همین تیراندازی ها به شهادت رسیده و دوست او «محمود عادل ابوریاله» با گلوله صهیونیستها زخمی شده و سپس بازداشتش کرده اند.
الاشقر همچنین گفت: اشغالگران از ایست و بازرسی «بیت حانون» در شمال نوار غزه به مثابه تله ای برای آدم ربایی و بازداشت جوانان فلسطینی و بیماران استفاده می کنند و بر خانواده های آنان فشار می آورند.

** راهپیمایی های بازگشت و قساوت صهیونیستها
از آغاز راهپیمایی های مسالمت آمیز بازگشت در غزه در روز دهم فروردین ماه (سی ام مارس)، نظامیان تا دندان مسلح صهیونیست علاوه بر کشتار ده ها فلسطینی و زخمی کردن هزاران تن، به زور سرنیزه، ده ها نفر را نیز در کنار موانع مرزی و سیم خاردارهای بین غزه و سرزمینهای اشغالی بازداشت کردند.
«عبدالله الانقر» کودک 13 ساله فلسطینی نمی‌دانست که حضورش در راهپیمایی و چادرهای بازگشت در شرق غزه و تاکید بر حق قانونی و شرعی خود برای بازگشت به سرزمین و خانه اجدادی اش که آنها در سال 1948 از آنجا رانده شدند، ابتدا با گلوله تک تیرانداز دشمن پاسخ داده می شود و زمانی که بر زمین افتاد، بازداشت می شود.
وی مدت سه هفته در اسارت اشغالگران بود و زمانی که به غزه بازگشت دیگر پایی نداشت، آن هم به دلیل عدم رسیدگی به وضع او در زندان.
خانواده او به خبرنگار ایرنا در غزه گفتند که از پیگیری وضع فرزندشان و رسیدن به او عاجز ماندند، چرا که بلافاصله او را به یک بیمارستان نظامی اسرائیلی منتقل کردند و حتی صلیب سرخ جهانی هم نتوانسته بود، کمکی به آنها کنند.
پدر عبدالله گفت که فرزند 13 ساله اش هنوز قدرت تحمل این رخداد را ندارد و از نخستین لحظه ای که از کما خارج شد و خود را بدون پا دید، مانند بمب منفجر شد و فریاد برآورد و گریه امانش نداد.
وی اضافه کرد: برای ما و او لحظه بسیار دشواری بود و تا به امروز با اثر تلخ این حادثه روبرو هستیم.
پدر این کودک جانباز و اسیر فلسطینی در ادامه گفت و گو با ایرنا از مسؤولان مربوط و نهادهای حقوق بشری خواست تا با مسئولیت پذیری به داد فرزندش و صدها نفر دیگر مانند او در نوار غزه برسند.
اما «مصطفی العراقی» که در جریان راهپیمایی های بازگشت به همراه چهار دوست خود در کنار سیم‌های خاردار شرق غزه به محاصره نظامیان صهیونیست درآمد، یکی دیگر از بازداشت شدگان است.
مصطفی شرح می دهد که نیروهای ویژه دشمن زمانی که دیدند ما از موانع مرزی در حال عبور هستیم، محاصره مان کردند و بعد از دستگیری مجبورمان کردند که لباس هایمان را از تن درآوریم.
این جوان فلسطینی افزود: ما را به زندان «عوفر» منتقل کردند و در جریان بازجویی ها در طول مدت بازداشت، با شدیدترین شکنجه ها روبرو شدیم.
او که پس از بازگشت به غزه حالا بار دیگر به جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی های بازگشت ملحق شده، هدف از این کار را تاکید بر تروریسم دولتی اشغالگران صهیونیستی عنوان کرد که هیچ گاه از تعرض به فلسطینیان دست بر نمی دارند.
البته نیروهای اشغالگر صهیونیستی همچنان پیکر چندین شهید را نیز به خانواده های آنان در غزه باز نگردانده اند، شهدایی که در راهپیمایی های مسالمت آمیز در مرزهای شرقی غزه با سرزمین های اشغالی به شهادت رسیدند.
خاورم**2054**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي غزه فلسطينيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی جمعی از کودکان و مادران قمی در هفته سلامت و زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در همایش پیاده روی  که به مناسبت هفته سلامت و هفته زمین پاک برگزار شد تعدادی از نونهالان استان به همراه مادران‌شان پس از طی مسافتی، در بوستان شهید زین الدین مستقر شدند.

در این همایش حاضران با حضور کارشناسان بهداشت استان و در قالب نمایش با موضوعات بهداشتی، جوانی جمعیت و نیز اهمیت توجه به زمین پاک آشنا شدند.

دیگر خبرها

  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران
  • ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران
  • افزایش تعداد بازداشت‌شدگان مدعی فروش سئوالات کنکور سراسری
  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • راهپیمایی جمعی از کودکان و مادران قمی در هفته سلامت و زمین پاک
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۱۸۳ نفر