Web Analytics Made Easy - Statcounter


حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاروند، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به موقعیت امامزاده حسین بن علی النقی(ع) در همدان بیان کرد: شاید اگر شاهزاده حسین(ع) ما در استان دیگری بود وضعیت بهتری برای این امامزاده در نظر گرفته می‌شد.
کاروند گفت: شاهزاده حسین(ع) امامزاده‌ای هم‌تراز با شاهچراغ و شاه‌عبدالعظیم است، ایشان فرزند بلاواسطه امام علي‌النقي(ع) است، که ایشان عموی امام زمان(عج) نیز هستند لذا در معرفی و ترویج شخصیت ایشان باید تلاش کرد و تا امروز توجه به اهمیت این شخصیت و پرداختن به آن مغفول مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بارگاه این امامزاده در گذشته یکی از نقاط مرکزی همدان بوده است، دو موقوفه بزرگ در کنار شاهزاده حسین وجود داشته که در طول تاریخ از بین رفته است، در جوار این بارگاه سقاخانه‌ای وسیع وجود داشته که در طول تاریخ از بین رفته است.


حجت‌الاسلام کاروند با بیان اینکه در گذشته در کنار امامزاده‌ها معمولا مکانی بعنوان تفرجگاه زائران و مسافران وجود داشته که در کنار زیارت تفریح هم داشته باشند، این مکان‌ها در همدان معروف به چمن بوده است، هم چنین در کنار امامزاده‌ها خانه‌هایی نیز ساخته می‌شد ویژه زائران.
وی با اشاره به اینکه ساختمان بانک ملی فعلی دور میدان امام خمینی(ره) از املاک این امامزاده بوده است گفت: سقاخانه امامزاده در این قسمت که توت زار وسیعی بوده است قرار داشته و بسیار مورد توجه و احترام مردم همدان بوده است.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: از سال 1300 به بعد شاهزاده حسین از لحاظ موقعیتی دچار محدودیت می‌شود، در حال حاضر نیز هر چند فضای ظاهری و فیزیکی این امامزاده مظلوم واقع شده استف اما از محبوبیت این بزرگوار در بین مردم چیزی کاسته نشده است، ایشان از قدیم نماد و مرکز محبین اهل بیت علیم السلام بوده و هست.


وی با اشاره به اینکه وجود این امامزاده بزرگوار در همدان سند حضور اهل بیت علیهم السلام در استان است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایشان فرزند بلافصل امام معصوم است، جا داشت که مکانی همچون جمکران برای این امامزاده ساخته شود، متاسفانه به شان و جایگاهی که این امامزاده دارد به درستی پرداخته نشده است.
کاروند با اظهار امیدواری به اینکه مسئولین به این مهم توجه کنند یادآور شد: امیدواریم پرداختن به این مسئله جزء اولویت‌های مذهبی فرهنگی آنان به حساب بیاید و برای ساماندهی این بقاع تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مساحت ملک امامزاده که در حال حاضر در تصرف بانک ملی 1200 متر بوده است بیان کرد: این ملک را در سال 1312 افرادی تصرف می‌کنند و در سال 1336 که بانک ملی در محل این امامزاده ساخته می‌شود، البته ما به دنبال بازپس گیری آن یا تخریب این بانک نیستیم اما با توجه به مظلومیت این امامزاده و اینکه ایشان هم تراز شاهچراغ است می‌شد جایگزینی برای آن در نظر گرفت، البته وجود بازار در کنار این بقعه نیز یکی از دلایل محصور شدن است.
وی یادآور شد: مذاکراتی برای ساماندهی این بقعه شریف صورت گرفته اما امیدواریم این مسئله دچار مرور زمان نشود و پیگیری‌هایی که تا به حال انجام گرفته بی‌نتیجه نماند.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان بقاع متبرکه امامزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)

علیرضا نقوی مدیرمنطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان این که بررسی‌های اولیه از فرونشست زمین میدان امام حسین (ع) نشان از یک مسیر متروکه فاضلاب بود، گفت: مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد.

وی افزود: زیرگذر امام حسین (ع) ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو که شب گذشته بر اثر بارندگی دچار فرونشست شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیرو‌های منطقه مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!
  • سردار سالاری: عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست