Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:08:32 GMT

بقاع امام زادگان مرکز ترویج دین و فرهنگ است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۱۴۷۵

بقاع امام زادگان مرکز ترویج دین و فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید محمدکاظم موسوی متقی در مصاحبه با برنامه «صبح و گفت وگو» رادیو گفت و گو روز بزرگداشت امام زادگان را مختص تجلیل از مقام معنوی وارثان عترت و ارمغان آوران معارف شیعه و اسلام ناب معرفی کرد.

وی با اشاره به اهمیت دهه کرامت در توجه بیشتر به مقام امام زادگانی که به شوق دیدار علی بن موسی الرضا(ع) وارد کشورمان شدند، گفت: امام زادگان به دستور ائمه (ع) برای تبلیغ دین و هدایت مردمان مناطق مختلف ایران به کشورمان آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام موسوی متقی ضمن تشریح برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف اظهار کرد:در این برنامه ها از خیرین بقعه ساز تجلیل می شود و در طول زمان شاهد اقدامات این خیرین بوده ایم.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف یادآور شد: در چند سال اخیر دشمنان شبهات زیادی در خصوص جایگاه زیارت امام زادگان مطرح و شبکه های معاند در اسامی و سندیت بقاع متبرک و امام زادگان شبهه افکنی می کنند.

حجت الاسلام موسوی متقی گفت: سازمان اوقاف با توجه به ظرفیت های رسانه ای و وظایف ذاتی این شبهات را پاسخ داده و اقدام به تنویر افکار عمومی می کند.

وی در ادامه مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهار کرد: امام زادگان به جز کارکردهای زیارتی، در ایجاد حال خوب در مردم نیز تاثیر مثبتی دارند. بنابراین کارکردهای امام زادگان بسیار زیاد است و خدمات شایانی در کنار ترویج معارف دین به مردم ارائه کرده اند.

حجت الاسلام موسوی متقی با اشاره به شکل گیری بسیاری از حوزه های علمیه و برگزاری مراسم و مناسک مذهبی در بقاع متبرک امام زادگان گفت: بقاع امام زادگان مرکز ترویج دین و فرهنگ است و هسته اصلی و مرکزی پیدایش شهرها و تمدن بوده اند.                                                                                

کد خبر 4350497 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: امامزاده ها سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی کتاب فلسفه نشست علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فعالیت های قرآنی تازه های نشر شهادت امام صادق ع سازمان اوقاف و امور خیریه فلسفه اسلامی علوم انسانی امام صادق ع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دین اسلام رادیو گفتگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس ستاد اقامه‌ی نماز استان اصفهان در در آئین تجلیل از ۲۳ خیر نماز و ۱۶۷ کادر آموزشی و پرورشی ودانش آموز فعال ترویج فرهنگی نماز تاکید کرد: در محیط‌های آموزشی و مدارس، حضور مدیران و معلمان در اقامه نماز به عنوان تبلیغی عملی برای تشویق و ترغیب دانش آموزان بسیار اثرگذار است.
حجت الاسلام ابراهیم رنجبر افزود: فضاسازی مناسب و جذاب در نمازخانه‌های مدارس، الگو‌های تشویقی ابتکاری و بکارگیری مبلغان و مشاوران مذهبی مجرب بخشی از مواردی است که می‌توان برای جذب هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان به فرهنگ نماز از آن بهره برد.
بخش مرکزی جرقویه دارای ۴۳ واحد آموزشی می‌باشد که فقط ۴ مدرسه فاقد نمازخانه است.

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • ورزش پهلوانی در مازندران عمومی شود
  • دوره آموزشی امام موسی صدر برگزار می‌شود