Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:27:21 GMT

تولید سوسک و مار رباتیک برای تعمیر موتور هواپیماها

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۱۴۷۶

تولید سوسک و مار رباتیک برای تعمیر موتور هواپیماها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شرکت رولزرویس برای حل این مشکل روش جدیدی ابداع کرده و با تولید ربات هایی به شکل سوسک و مار گشت زنی در داخل موتور هواپیماها و شناسایی سریع موارد مشکل و عیب یابی و رفع نقص را تسهیل کرده است.

تولید این ربات ها در قالب یکی از برنامه های شرکت رولزرویس موسوم به موتور هوشمند صورت می گیرد که بر مبنای آن در آینده موتورهایی برای استفاده در انواع هواپیماها تولید می شوند که بتوانند به طور خودکار خود را تعمیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحول باعث می شود دیگر به خارج کردن قطعات موتورهای هواپیما از آنها برای بررسی و تعمیر نیازی نباشد.

یکی از ربات هایی که در همین راستا طراحی شده، فلیر نام دارد که ظاهری شبیه به مار دارد و می تواند در درون موتور هواپیما بخزد و با همکاری دیگر ربات های مشابه میزان خسارات واردشده به موتور هواپیما را بررسی و اعلام کند.ربات یادشده تنها ۱۰ میلیمتر طول دارد و مجهز به تعدادی دوربین برای پخش زنده تصویر از درون موتور هواپیماست.

اما ربات سوسکی رولزرویس برای انجام اموری همچون تعویض قطعات از راه دور قابل استفاده است. هر دوی این ربات ها در برابر گرما بسیار مقاوم هستند و با توجه به گرمای بسیار زیاد داخل موتورهای هواپیما این امر نیز از جمله مزایای استفاده از آنها محسوب می شود. تولید این ربات ها با همکاری دانشگاه های هاروارد و ناتینگهام صورت گرفته است.

کد خبر 4350481

منبع: مهر

کلیدواژه: روبات روباتیک سوسک ها شرکت رولز رویس هواپیما نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محمد جواد آذری جهرمی فناوری فضایی شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری نانو اینترنت انگلیس هوشمندسازی صنعت خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 بوستون داینامیکس یک نسخه از روبوداگ را با شعله افکن مایع رونمایی کرده که عملکرد وحشتناکی دارد. عملکرد این ربات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • سوسک سیاه که در ایران هم حسابی محبوب بود! (+عکس)
  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن
  • (ویدئو) استفاده از برانکارد رباتیک در جنگ اوکراین و روسیه
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • (ویدئو) لشکری از سوسک‌های سایبورگ کوله‌بر که از راه دور هدایت می‌شوند
  • نوآوری و تاب‌آوری، موتور جهش تولید
  • در ساخت و تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده ایم
  • فرآیند تولید موتور‌های فوق پیشرفته جنگنده F-۳۵ در کارخانه آمریکایی (فیلم)
  • تحول صنعت رباتیک انعطاف پذیر با جوهر پلیمری نرم اما محکم