Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پنجمين فستيوال «نواي شهر آشوب» و دوازدهمين سال تأسيس مرکز موسيقي نواي شهر آشوب، طي دو روز از مرداد ماه 1397 در فرهنگسراي نياوران برگزار مي‌شود.
مرکز موسيقي نواي شهر آشوب، هم‌زمان با دوازدهمين سال تأسيسش، پنجمين فستيوال خود را برگزار خواهد کرد. علي قزاني مديريت اين مرکز درباره‌ي اين رويداد مي‌گويد: «اين فستيوال در دو تاريخ پنج شنبه و جمعه، 18 و 19 مرداد ماه و طي 3 سئانس در فرهنگسراي نياوران شهر تهران جريان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند اجراهاي فستيوال پيش رو به اين شکل خواهد بود که گروه هاي موسيقي آنسامبل زهي به سرپرستي بابک کوهستاني، کر کودک و نوجوان به سرپرستي سعيد محمدعلي و مهگل صفدري، کُر بزرگسالان به سرپرستي محمدرضا پور مقدم، گروه موسيقي درخت (مهمان)، همنوازان شهرآشوب به سرپرستي محمد امين اکبرپور و گيتار کلاسيک الکايي به سرپرستي مجيد الکايي از صبح روز پنجشنبه 18 مرداد ماه، به روي صحنه مي روند و صبح روز جمعه 19 مرداد ماه، اجراي ساز دهني به سرپرستي شهرام شادانفر و گيتار کلاسيک به سرپرستي مجيد الکايي را خواهيم داشت. سئانس سوم اين فستيوال هم تحت عنوان «شب سايه ها» با اجرايي ويژه از گروه هاي موسيقي «همنوازان سايه-يادواره دوامي»، «سايه بازسازي- يادواره ظلي» و «سايه شهر آشوب- گلفرش»، جمعه شب برگزار شده و هنرنمايي اين گروه ها را شاهد خواهيم بود.»
اين گروه ها با تارنوازي و سرپرستي «محمدامين اکبرپور»، آواز «عليرضا حاجي‌طالب» و «سجاد مهرباني»، شعرِ «امير خاکسار»، هم‌خواني «مظهر شاداب»، «ميترا دستواره» و«مريم رفيعي»، کمانچه «احمدرضا ميرهاشمي»، سنتور «ياشار مهاجري»، «حميدرضا برزوي» و «درسا ابراهيم زاده»، ني نوازي «يوسف رنجبر» و «محمد يوسفي»، تارو بم تار «محسن فروغي»، بم‌تار «محمد مس‌شناس»، عود «ايوب امين‌زاده»، تمبک «مجيد عليزاده» و سازهاي کوبه‌اي «پويان گرامي» روي صحنه مي‌رود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

ششم اردیبهشت مراسم افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی کودک برگزار می‌شود و در روز‌های بعد، از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ و ۱۱ تا ۱۲:۳۰ کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد که در مجموع ۱۲ کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت‌ها) نیز هر شب در دو سانس از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ شب اجرا و در مدت هفت شب، ۱۴ اجرای صحنه‌ای برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم