Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:18:59 GMT

استفاده از ظرفیت خیرین برای نجات باغات شهر

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۱۵۳۹

استفاده از ظرفیت خیرین برای نجات باغات شهر

به گزارش خبرگزاری مهر ،آرش میلانی رییس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری نشست مشترک کمیته شهرسازی شورا و جامعه مهندسین مشاور ایران اظهار داشت : شورای پنجم با رویکرد حفظ باغات تهران تصمیم به لغو مصوبه برج باغ ها گرفت.البته این تصمیم با مخالفت هایی مواجه شد از جمله اینکه چنانچه محدودیت هایی در این زمینه ایجاد شود اقتصاد شهری دچار مشکل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میلانی با یادآوری این موضوع که طبق گزارش اخیر معاون شهرسازی شهرداری بین سال‌های ۹۳تا ۹۶ حدود ۲۵۰برج باغ ساخته شده است گفت :  آیا به این استدلال که بارگزاری در باغات به اقتصاد شهری کمک می کند می توان اجازه تخریب باغات باقی مانده شهر را داد.

رییس کمیته محیط‌زیست شورا در ادامه افزود : شورای پنجم به دنبال کسب درآمد از باغات شهر نیست و این قول را از شهردار منتخب اسبق و شهردار فعلی گرفته است که در مسیر تخریب باغات مجوزی را صادر نکند.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به موضوع شناسنامه باغات شهر گفت : تاکنون بیش از ۳هزار پلاک صادر شده است که آمار قابل استفاده ای را از وضعیت باغات شهر تهران به ما می دهد. از جمله این که مشخص شده است که ۴۰۰ هکتار باغات ما ارزش اکولوژیکی و ۲۴هکتار از این باغات نیز ارزش میراثی را  خود دارند. بنابراین تکلیف ما را از نظر اولویت بندی برای برنامه ریزی و تملک را مشخص می کند.

وی در ادامه افزود: از عوارض جریمه قطع درختان،  شهرداری حدود ۶۰میلیارد تومان درآمد داشته است که تنها برای خرید ۳یا ۴باغ کافی است این در حالی است که برای تملک باغات کن بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم است.

میلانی در ادامه با بیان اینکه برای بهره‌برداری از باغات باید مدل های سازگار با توجه به شرایط جغرافیایی باغات را طراحی کرد گفت : جامعه مهندسین مشاور می تواند در این زمینه مدیریت شهری را یاری کند.

رییس کمیته محیط‌زیست شورا همچنین بحث جلب مشارکت شهروندان در تملک باغات شهر تهران را یکی دیگر از راهبردهای حفظ باغات دانست و افزود : همانطور که خیرین مدرسه ساز داریم باید بتوانیم از ظرفیت مردم و خیرین برای نجات باغات شهر کمک بگیریم.

کد خبر 4350467 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: باغات شهر تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شهر تهران سازمان تامین اجتماعی بیمه ترافیک سازمان حج و زیارت سرهنگ نادر رحمانی مجلس شورای اسلامی سازمان بیمه سلامت پلیس راهور مترو محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت‌ شهری از ظرفیت رسانه برای معرفی «پنجاه‌بدر» استفاده کند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به مناسبت «پنجاه‌بدر» مدیریت شهری به اجرای برنامه‌های ویژه از جمله جشنواره‌ غذا در این روز توجه و از ظرفیت تبلیغات و رسانه برای معرفی این روز به مردم استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین صبح امروز -یکشنبه دوم اردیبهشت- به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، مجتبی جانی مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و با هدف بررسی لوایح مربوطه و بررسی برنامه‌های مدیریت شهری در مناسبت‌های پیش رو در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی برنامه‌های مدیریت شهری در مناسبت‌های پیش رو خواستار توجه به برگزاری برنامه‌های قرآنی و همچنین برنامه‌ریزی برای معرفی آئین پنجاه بدر قزوین در سطح کشوری شدند.

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه همیشه در همه عرصه‌ها از جمله جهاد سازندگی، کمک رسانی به مناطق محروم و علم در کنار ملت ایران بوده و افتخارات بیشماری را برای کشور و این سرزمین رقم زده است.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران به عنوان نهادی که از دل مردم برخواسته است در قلب مردم جای دارد و در دفاع از حرم و دفاع از شیعه و اسلام بهترین عزیزان را در سوریه و عراق فدا کرده است لذا قدردان این زحمات و تلاش‌های شجاعانه هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با اشاره به مناسبت‌ها و ایام پیش رو خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری در اجرای برنامه‌های خوب و مناسب شد و ادامه داد: باید بتوانیم در یک تقویم زمان‌بندی‌شده برای مناسبت‌های پیش رو برنامه‌ریزی کنیم تا برای هر کدام از مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه درخور شهروندان اجرایی شود.

لزوم توجه به برنامه‌های قرآنی در سطح شهر قزوین

اللهیاری تاکید کرد: مناسبت دهه کرامت، روز پنجاه بدر، اعیاد غدیر و قربان، هفته گرامیداشت شوراها و سایر مناسبت‌های تقویمی وجود دارد که باید برنامه‌های مناسبی از سوی مدیریت شهری تدارک دیده شود.

وی بر لزوم توجه به برنامه‌های قرآنی در سطح شهر قزوین تأکید و اضافه کرد: به مناسبت پنجاه بدر مدیریت شهری به اجرای برنامه‌های ویژه از جمله جشنواره‌های غذا در این روز توجه کرده و از ظرفیت تبلیغات و رسانه در سطح کشور برای معرفی این روز به مردم استفاده کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شورای شهر قزوین در بخش پایانی صحبت‌های خود خواستار ارائه تقویم زمان‌بندی برنامه‌های مدیریت شهری در مناسبت‌ها تا فصل پاییز شد.

در بخش بعدی این جلسه موضوع بررسی احداث پارک ترافیک در دستور کار قرار گرفت. مجتبی جانی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک گفت: مطالعات احداث پارک و مینی‌پارک‌های ترافیک در سازمان ترافیک انجام شده ولی باید زمین مناسب در اختیار قرار گیرد و تا بتوانیم اجرایی کنیم

وی با اشاره به ایجاد مینی‌پارک ترافیک در خانه فرهنگ هادی‌آباد، تاکید کرد: طرح مطالعاتی این موضوع در خانه فرهنگ هادی‌آباد و تجهیزات لازم آن دیده شده و برآورد قیمت برای این پروژه ۲۲۷ میلیون تومان می‌باشد.

در ادامه رئیس و اعضای کمیسیون نیز در نقطه نظرات خود بر لزوم اهمیت به فرهنگ‌سازی حوزه ترافیک به ویژه در رده سنی کودکان تاکید کردند و در این راستا خواستار احداث مینی‌پارک‌ها و پارک ترافیک در شهر قزوین شدند.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه لایحه مرمت ساختمان مهد قرآن کریم به میزان ۳ میلیارد تومان با حضور مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 746553

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • عملیات نجات دره مرگ تهران
  • شهرداری کاشان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه فعال دارد
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی
  • مدیریت‌ شهری از ظرفیت رسانه برای معرفی «پنجاه‌بدر» استفاده کند
  • مشارکت ۳۵ میلیارد تومانی مردم و خیرین در اطعام نیازمندان بندرعباس