Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: تغییر ساعت کاری ادارات و دستگاههای دولتی استان از 16 تیرماه جاری موجب کاهش 15درصدی مصرف برق در ادارات شد.

فریدون خودنیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این صرفه جویی در زمان پیک مصرف طی ساعات 11 تا 15 ثبت شده است.
وی اظهار داشت: در مجموع مصرف برق استان نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش یافته که این رقم در ماه قبل حدود 12 درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: با توجه به تاثیر ساعات کاری در کاهش مصرف دستگاههای اداری، این روند تا زمان دسترسی به شرایط پایدار ادامه می یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان در خصوص برخی ناهماهنگی ها در ساعات خاموشی اعلام شده گفت: سهمیه خاموشی استان 60 مگاوات است که در برخی روزها به دلیل گرمای بیش از حد هوا و خرابی برخی نیروگاهها به 180 مگاوات افزایش می یافت.
خودنیا تصریح کرد: در این شرایط، خاموشی ها طبق برنامه اعلام شده تحقق نیافت اما با توجه به ادامه طرح و آگاهی به زمان تقریبی مصرف ها در هر منطقه، ساعات خاموشی روز به روز دقیق تر اعمال می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: مردم استان می توانند برای آگاهی از ساعت خاموشی، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این شرکت به آدرس WWW.LEDC.IR، زمان تقریبی را از قسمت مدیریت اضطراری بار در صفحه اصلی سایت، مشاهده کنند.
خودنیا اضافه کرد: با توجه به افزایش گرما و استفاده بیش از وسایل سرمایشی، میزان مصرف برق در استان تا 10 تیرماه جاری 12 درصد افزایش یافته بود که به همین دلیل ساعات کاری ادارات استان نیز تغییر کرد.
از 16 تیرماه جاری ساعت کاری ادارات، دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر موسسات عمومی غیردولتی این استان را به ساعت 6 و 15 دقیقه تا 13 و 45 دقیقه تغییر یافته است.
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مهدی شفیعی‌زاده اظهار کرد: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

وی اضافه کرد: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌رضوی گفت: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

وی به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی