Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@08:28:25 GMT

۴۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۱۷۶۲

۴۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، طاهر موهبتی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین اظهار کرد: بیشترین جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت را در کشور روستاییان تشکیل می دهند که ۲۲ میلیون نفر هستند.

 وی ادامه داد: در استان قزوین  نیز به علت  صنعتی بودن منطقه از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت؛ ۴۸۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور در ادامه بیان کرد: در حال حاضر از ۴۰ میلیون جمعیت تحت پوشش ۳۴  میلیون نفررا اقشار کم درآمد تشکیل می دهد که بصورت رایگان درمان می شوند و به خاطر وضعیت اقتصادی آنها درصدد خارج کردن آنها از این حمایت نیستیم.

موهبتی بر ضرورت هدفمند کردن جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در کشور تاکید کرد و افزود: این پروسه حمایت در کشور می بایست در مسیر هدفمند قرار گیرد و صرفا اقشار کم درآمد بصورت رایگان تحت درمان قرار گیرند و افراد متمول هزینه های درمان و حق بیمه را بپردازند.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: در حال حاضر صندوق های کارکنان دولت و سایراقشار در استان ها زیر نظر بیمه سلامت به فعالیت مشغول هستند و نرخ رشدشان نسبت به سال های گذشته روند کاهش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: ما در بخش دارویی در استان های کشور به روز هستیم و با دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ها نیز تفاهمنامه هایی را منعقد کرده ایم.

معاون وزیر بهداشت و درمان میانگین دریافت مطالبات ما در بخش های دولتی و خصوصی در حال حاضر از ۱۳ ماه به ۶ ماه کاهش یافته است و مدیریت هزینه ها به روند تامین سلامت و وضعیت درمانی مردم نیز خدشه ای وارد نمی کند.

وی وضعیت خدمات دهی درمانی را به مردم در کشور خوب ارزیابی کرد و افزود: با بررسی هایی که در وضعیت خدمات رسانی درماتی و وضعیت تامین سلامت ۱۹ کشور پیشرفته دنیا انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که در ایران سرعت و کیفیت این امر بیشتر است.

موهبتی بر ضرورت برون سپاری برخی از خدمات بخش درمان از بخش دولتی به بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: ما سعی داشتیم حداکثر خدمات بخش درمان را از طریق دفاتر پیشخوان به مردم ارایه کنیم و در بخش هایی که امکان برون سپاری دارد نیز این امر را اجرایی خواهیم ساخت.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم در خصوص عدم مصرف بی رویه دارو توسط رسانه ملی و سایر رسانه های جمعی تاکید کرد و افزود: مدیریت مصرف دارو، نظام ارجاع و پرهیز از مصرف خودسرانه از راهکارهایی است که سلامت مردم را تضمین خواهد کرد.

کد خبر 4350533

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین بیمه سلامت بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد شیراز بیرجند مجلس شورای اسلامی دهه کرامت سانحه تصادف یاسوج خطبه های نماز جمعه حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز

عباس رضائیان زاده با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان و مسافران نوروزی در ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت فارس در نوروز ۱۴۰۳، اظهار کرد ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به این مراکز، از بیست و نهم اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین سال جدید مراجعه کرده اند.

او گفت: این خدمات در زمینه‌های پزشکی، دندانپزشکی، مراقبت‌های مادران باردار و پس از زایمان، واکسیــناسیون کودکان و مراقبت بیماری‌ها به مردم و مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

رضائیان زاده با تاکید بر تداوم ارائه خدمات در مراکز خدمات جامع سلامت گفت: حضور فعال پزشکان و دیگر کارکنان حوزه بهداشت، موجب حفظ امنیت روانی جامعه در حوزه سلامت، در ایام تعطیلات می‌شود و در همین رابطه، این خدمات با هدف رضایتمندی مردم، تا پانزدهم فروردین تداوم دارد.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: با مشارکت هم استانی‌ها و مسافران در زمینه رعایت نکات بهداشتی، شاهد حفظ سلامت عمومی جامعه در این ایام باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کادر درمان، خادمانی که لبخند را به مردم عیدی می‌دهند
  • فعالیت سامانه تلفنی ۳۱۳۶ در همدان
  • مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز
  • تمدید بیمه رایگان سلامت پنج دهک نخست جامعه در سال ۱۴۰۳
  • محمد کریمی رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد
  • تصویب تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در دولت/ افزایش ۳۵ درصدی؛ ۱۱ درصد کمتر از مصوبه شورای عالی بیمه!
  • اعلام نرخ حق بیمه شخص ثالث خودروها در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • تصویب تعرفه‌های پزشکی بر خلاف پیشنهاد شورای عالی بیمه
  • تصویب تعرفه‌های پزشکی با کاهش ۱۱ درصدی پیشنهاد شورای عالی بیمه