Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوه زباله عمارت را می‌توان بحران شمال کشور نامید، زمینی که دیگر جایی برای دفن زباله ندارد اما با وجود چندین بار تهدید به بسته شدن هنوز در حال کار و ریخته شدن زباله در آنجا است. شورا و شهرداری آمل تمام ذهنیت خود را به سمت و سوی پاساکش و نهضت آسفالت و رنگ‌آمیزی پل بردند و گویا برای جابجایی زباله‌های عمارت اصلا برنامه‌ای ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، کوه زباله عمارت را می‌توان بحران شمال کشور نامید، زمینی که دیگر جایی برای دفن زباله ندارد اما با وجود چندین بار تهدید به بسته شدن هنوز در حال کار و ریخته شدن زباله در آنجا است.

یکی از نکات مهم درباره سایت زباله‌سوز آمل، پاساکش و عمارت این است که با توجه به احداث سد هراز و شایعاتی مبنی بر تاثیر شیرابه این کوه زباله بر سد و آب آشامیدنی، چه زمانی شهرداری آمل قصد جابجایی زباله‌های درون این کوه و انبوهی از زباله را دارد.

فرشید لیتکوهی رئیس کمیسیون فنی شورای شهر آمل در جلسه رسمی شورا در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره اینکه چه زمان زباله‌های پاساکش جابجا می‌شوند، گفت: این امر مستقیما به برنامه‌ریزی شورا و شهرداری آمل بازمی‌گردد و این کار اگر بودجه و منابع مالی تامین باشد خیلی سریع انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صرفا شهرداری آمل درباره عمارت متولی امر نیست و همه در آن درگیر هستند، افزود: جابجایی زباله عمارت بودجه زیادی می‌خواهد و قسمتی از این امر مربوط به شهرداری آمل است.

رئیس کمیسیون فنی شورای شهر آمل با بیان اینکه وزارت کشور موظف است امکانات لازم را در این امر فراهم کند، تاکید کرد: وزارت نیرو که مشغول سد هزار است در مساله عمارت موظف است که دست شهرداری آمل را بگیرد.

لیتکوهی با بیان اینکه داستان عمارت تبدیل به معضل شده است، تاکید کرد: برای حل مشکل عمارت تمامی مسولان استان باید خود را وارد این بحران کنند.

عضو شورای شهر آمل با عنوان اینکه درباره عمارت دو معضل وجود دارد، گفت: زباله‌هایی که در حال حاضر در عمارت ریخته می‌شود از جمله یکی از معضل‌ها است که برای حل این مشکل در پاساکش محلی برای دفن مکانیزه زباله احداث می‌شود تا زمانی‌که زباله‌سوز شروع به کار کند.

وی درباره دفن مکانیزه زباله خاطرنشان کرد: شیرابه زباله از طریق لوله‌هایی وارد تصفیه‌خانه و پس از انجام تصفیه دفن می‌شود.

لیتکوهی درباره کوه زباله عمارت بیان کرد: جمع کردن زباله‌های عمارت عملیاتی کاملا جدا از پاساکش و تمامی امور است.

در ادامه  جهانگیر آذری دیگر عضو شورای شهر آمل در این باره گفت: هنوز در عمارت زباله ریخته می‌شود که در ابتدای امر باید ورودی عمارت را قطع کنیم و پس از آن تعیین تکلیف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر زمان عمارت بسته شد آن موقع می‌توان در مورد زباله‌های درونش تعیین تکلیف کرد.

نهایت امر چیزی که مشخص است این است که شورا و شهرداری آمل تمام ذهنیت خود را به سمت و سوی پاساکش و نهضت آسفالت و رنگ‌آمیزی پل بردند و جابجایی کوه زباله عمارت در بین برنامه‌هایشان در حال حاضر جایی ندارد و بهتر بگویم شهرداری و شورای شهر آمل برای جابجایی زباله‌های عمارت اصلا برنامه‌ای ندارند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار

به گزارش پارس نیوز، آیین بدرقه نخستین گروه از زائران عمره گزار ایرانی بامداد امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در پایانه سلام شهر فرودگاهی امام خمینی با حضور سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر عربستان در کشورمان، جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرودگاه حضرت امام خمینی و هواپیمایی و جمعی از مسئولان ذیربط برگزار شد.

با تلاش دست اندرکاران حج و زیارت و سایر مسئولان کشورمان، سفر‌های عمره پس از وقفه‌ای ۹ساله از سرگیری شد و نخستین گروه عمره گزاران در قالب دو کاروان ۸۵ نفره (۱۷۰نفر) رهسپار مدینه هستند.

این گروه از زائران کشورمان که از استان‌های کرمانشاه و کردستان هستنند با پرواز‌های هواپیمایی ایران ایر، رهسپار سرزمین وحی می‌شوند و به مدت ۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه مکرمه اقامت خواهند داشت و با زیارت حرم پیامبر اکرم (ص) و ائمه بقیع اعمال و مناسک عمره را انجام خواهند داد.

حدود ۵ هزار و ۷۲۰ نفر تا ۱۳ اردیبهشت و قبل از مناسک حج تمتع به عنوان سفر عمره راهی سرزمین وحی می‌شوند و آخرین گروه ۲۳ اردیبهشت به ایران برمی گردند.

اعزام عمره گزاران از ۱۱ فرودگاه کشور شامل مشهد، زاهدان، اهواز، تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و امام خمینی صورت می‌گیرد.

پرواز‌های عمره مفرده قرار بود که در دی سال گذشته انجام شود که به دلیل برخی موانع فنی، این مهم به تعویق افتاد، اما با تلاش‌های دست اندرکاران حج و زیارت و سایر مسئولان عالی رتبه کشوری این موانع رفع و اعزام‌ها از سرگیری شد.

دیگر خبرها

  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • سه قلوهای رادکانی در انتظار حمایت مسئولان + فیلم
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران
  • ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد
  • شکست حماس باوجود تونل‌ها ناممکن است/حماس حاکم غزه پساجنگ خواهدبود
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها