Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت: مانع بزرگ بر سر راه نقشه ترامپ برای کاهش صادرات نفت ایران «چین» است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه یاد شده به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی در بخش انرژی نوشت: برخی در واشنگتن اکنون انتظار دارند چین، بیشتر نفتی که دیگر کشورها به دلیل تحریم نفت ایران نمی خرند را خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وال استریت ژورنال، خرید نفت اضافی ایران می تواند تاثیر اقتصادی تحریم های آمریکا را خنثی و تهران را نیز به پکن که اینک در جنگ تجاری با آمریکاست، نزدیکتر کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هشتم مه (18 اردیبهشت) این کشور را از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج کرد و گفت: تحریم ها علیه ایران را دوباره برمی گرداند.

این اقدام بلافاصله منجر به افزایش شدید قیمت های نفت شد.

اما فعالان بازار نفت معتقدند: اگر (پس از اعمال تحریم های آمریکا) چین نفت اضافی ایران را بخرد، قیمت نفت کاهش پیدا خواهد کرد.

شرکت های نفتی خروج از ایران را شروع کرده اند و بانک های بین المللی نیز تامین مالی خرید نفت از ایران را کاهش داده اند.

در حالی که اتحادیه اروپا دوباره ایران را تحریم نمی کند، کشورهایی از جمله یونان و ترکیه خرید نفت خود از ایران را کاهش داده اند.

به گفته مقام ارشد نفتی آمریکا، چین که بزرگترین مشتری نفت ایران است، خود را برای خرید نفت بیشتر از ایران آماده می کند.

به گفته یک مقام نفتی ایران که در جریان موضوع است، تهران اکنون در حال مذاکره با شرکت های چینی است تا از امکان فروش نفت خود مطمئن شود.

این مقام ایرانی تاکید کرد: ما هیچ مشکلی برای فروش نفت خود به چین نداریم.

پکن پیشتر استفاده آمریکا از سیاست تحریم یک جانبه را تقبیح کرده است.

به گفته مقام آمریکایی یاد شده، چین خرید نفت از ایران را ممکن است از طریق بانکی انجام دهد که در دور قبلی تحریم ها نیز از آن استفاده می کرد.

بانک ها در تامین مالی معاملات با ایران محتاط و نگران دسترسی خود به سیستم دلار هستند اما بانک «کانلین» زیرمجموعه شرکت ملی نفت چین تعامل بسیار محدودی با سیستم مالی جهانی دارد و می تواند به ارتباط با ایران ادامه دهد.

چین در برنامه تداوم نفوذ اقتصادی خود در جهان از طریق طرح یک کمربند یک جاده برای ایران نقش محوری قائل بوده و در حال سرمایه گذاری سنگین در بخش زیرساخت های این کشور از قبیل راه آهن و جاده است؛ چین همچنین مدت هاست که بزرگترین شریک تجاری ایران است.

نخستین سفر خارجی ظریف پس از آنکه ترامپ اعلام کرد ایران را دوباره تحریم خواهد کرد، به چین بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و چین نفت نفت ایران وال استریت ژورنال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، صنعا پایتخت یمن امروز شاهد برپایی بزرگترین تظاهرات دانشجویی جوانان یمن در حمایت از ملت فلسطین با عنوان «نسل وعده آخرت» بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای سکوت و ناتوانی مستمر در قبال جنایات صهیونیست‌ها ضد ملت غزه را به شدت محکوم کرده و دولت آمریکا را مسئول استمرار این جنایت‌ها توصیف کردند.

جوانان یمنی در این راهپیمایی همچنین مواضع شرافتمندانه دانشجویان و عناصر آکادمیک در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در مخالفت با نسل کشی غزه را ستوده و سرکوب و بازداشت دانشجویان در دانشگاه‌های غربی را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی بازداشتی‌ها شدند.

در بیانیه دانشجویان یمنی همچنین از تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و شرکت‌های حامی آنها به عنوان کمترین اقدام در حمایت از ملت و برادران فلسطین حمایت و بر ادامه این روند تاکید شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیشب با صدور بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازیستی صهیونیستی قرار دارد، تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن مدعی شد: حماس مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است | اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • توجه به هوش مصنوعی در نقشه راه سند تحول آموزش