Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@03:07:58 GMT

اهل بخشش باشیم تا فضای رشد و بالندگی بوجود آید

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۱۸۶۴

اهل بخشش باشیم تا فضای رشد و بالندگی بوجود آید

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، امروز چهارشنبه، ۲۷ تیر در همایش «دختران فعال عرصه فرهنگی» که به‌مناسبت دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف با حضور ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان برگزار شد، با بیان این‌که مجالس بانوان همواره با استقبال خوبی همراه است، اظهارکرد: وجود حرم حضرت معصومه(س) و بارگاه امام رضا(ع) در ایران مایه خیر و برکت است کمااینکه ما هر وقت قصد مسافرت داریم یا به قم می‌رویم یا راهی مشهد می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بانوان پاکدامن و عفیف را امانت‌دار اسلام و خون شهدا دانست و افزود: در مباحث مربوط به خانواده این سوال مطرح می‌شود که آیا فرزند و همسر همیشه نعمت و رحمت هستند یا آبگیر که در پاسخ باید گفت گاهی همسران و فرزندان دشمن انسان می‌شوند.
حجت‌الاسلام مهدوی‌امین با بیان این‌که از بین موجودات تنها موجودی که نیاز به تربیت دارد انسان است، اضافه کرد: قرآن‌کریم می‌فرماید از برخی فرزندان و همسرتان دوری کنید کمااینکه داستان حضرت خضر و حضرت موسی زمانی که حضرت خضر سر نوجوانی را ببرید در پاسخ به این کارش گفت این نوجوان در آینده انسان شروری می‌شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به سختی و مشکلات کار تربیتی اشاره کرد و با ذکر این مطلب که گاهی اوضاع خیلی پیچیده، هجمه‌ها زیاد و تربیت سخت می‌شود، خاطرنشان کرد: در مسائل تربیتی باید تکیه‌گاه متنی، طاهری و شکلی داشته و از الگوهای صحیح رفتاری بهره بگیریم‌
وی با اشاره به اینکه به برکت دین بستر خوبی برای تربیت دینی و معنوی فراهم شده است، اضافه کرد: باید از این بستر خوب استفاده شود.

بخشش و گذشت؛ بارزترین ویژگی شخصیتی حضرت معصومه(س)

مهدوی‌امین بخشندگی و گذشت حضرت معصومه(س) را نقطه بارز ویژگی شخصیتی آن حضرت دانست و با ذکر این مطلب که کریم کسی است که در مقام عفو بخشش برمی‌آید، هم می‌بخشد هم می‌گذرد، تصریح کرد: قرآن در آیه قصاص می‌فرماید اهل بخشش می‌گذرند و هم فراموش می‌کنند، کمااینکه در قرآن نیز آمده است که عفو کنید، ببخشید و هم فراموش کنید.
مدیرکل تبلیعات اسلامی لرستان با تاکید بر ضرورت بخشش و گذشت بانوان در در مقام مادر و دختر، خاطرنشان کرد: اهل بخشش باشیم تا فضای رشد و بالندگی بوجود آید.
وی بخشش بانوان را نشانه رشد و بالندگی آنان دانست و افزود: اگر کسی به‌لحاظ دینی و اعتقادی از درون قوی باشد در بیرون خود را حفظ می‌کند.
مهدوی‌امین پوشش بانوان را نشانه عظمت و بزرگی دانست و گفت: از دیدگاه قرآن‌کریم برهنگی ننگ و پوشیدگی ارزش است.
مدیرکل تبلیعات اسلامی لرستان تصریح کرد: روی فکری بانوان و جوانان کار کنیم چراکه اگر الگوی صحیح معرفی کنیم می‌توانیم موفق باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان اجتماعی حجاب عفاف مهدوی تبلیغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۰۸ میلی‌‌متر بارش باران در رومشکان

مدیرکل هواشناسی لرستان از تداوم بارندگی در این استان و ثبت ۱۰۸میلی‌متر بارش در رومشکان خبر داد. - اخبار استانها -

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌‌آباد با اشاره به تداوم بارندگی در لرستان، گفت: شدت بارش‌ها در این استان تا سه ساعت دیگر به‌صورت رگباری ادامه دارد.

او اضافه کرد: سامانۀ بارشی اخیر امشب از جو لرستان خارج می‌شود، اما بارش‌های رگباری و خفیف را در برخی از نقاط این استان به‌دلیل وجود رطوبت کافی و بالا در فردا شنبه 15 اردیبهشت خواهیم داشت.

بارش باران و باز هم آب‌گرفتگی خیابان‌های لرستان‌ + فیلم‌

مدیرکل هواشناسی لرستان با اعلام بیشترین بارش سامانۀ اخیر در رومشکان با 108میلی‌متر یادآور شد: کمترین میزان بارندگی نیز در دورود با 14میلی‌متر ثبت شده‌است.

مرادپور با بیان اینکه متوسط بارندگی لرستان در حال حاضر 46میلی‌متر است، بیان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش سه درصدی برخوردار است.

مدیرکل هواشناسی لرستان اعلام کرد: بارش‌های اخیر در مناطق جنوبی و تا حدودی شمالی از شدت بیشتری برخوردار است، اما بارش‌های کمتری را در مناطق شرق و جنوب‌شرق این استان شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • ببینید | بارش باران و بوجود آمدن ابشار آب در پلدختر
  • هشدار زرد هواشناسی برای لرستان/ بارش رگباری در راه است
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • همه محور‌های مواصلاتی لرستان باز هستند
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌‌متر بارش باران در رومشکان
  • پیام پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی بعد از توهین به هواداران زن پرسپولیسی
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • درس اخلاق | چرا باید صابر باشیم؟
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد