Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@08:02:23 GMT

بهره‌مندی ۷ هزار معلول از خدمات بهزیستی آمل

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۱۹۴۹

بهره‌مندی ۷ هزار معلول از خدمات بهزیستی آمل

رئیس بهزیستی آمل گفت: حدود 7 هزار معلول در آمل تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، کبری اسفندیاری در گفت‌وگو با ما با بیان اینکه هفته بهزیستی از 23 تا 31 تیرماه است، اظهار کرد: شعار هفته بهزیستی امسال بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه بهزیستی است که به همین مناسبت در هفته بهزیستی برنامه‌های مختلفی در آمل اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه حدود 7 هزار معلول در آمل تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان آمل هستند، گفت: زمانی‌که فرد به هر دلیلی دچار ضایعه‌ای در بدن شود موجب افت عملکرد بدن و با مراجعه به بهزیستی به پزشکی مرتبط با نوع معلولیت ارجاع و پرونده تشکیل می‌شود.

رئیس بهزیستی آمل با بیان اینکه 96 خانواده دارای 2 معلول در آمل تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان هستند، تصریح کرد: 10 خانواده در آمل دارای سه معلول و پنج خانواده دارای چهار معلول هستند که زیرپوشش بهزیستی شهرستان بوده و خدمات دریافت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به طرح غربالگری ژنتیک در آمل گفت: طرح غربالگری ژنتیک با هدف شناسایی خانواده‌های دارای دو معلول به بالا و ارائه مشاوره درباره شناسایی و بررسی علت معلولیت و جلوگیری از معلولیت‌هایی است که ریشه در ژنتیک دارند.

اسفندیاری با بیان اینکه 12 خانه معلول در آمل تعمیر شده است، ادامه داد: برنامه‌های متنوعی در هفته بهزیستی اجرایی می‌شود.

رئیس بهزیستی آمل در پایان گفت: این طرح از ابتدای امسال شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان چندین معلول از این طرح بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی گلستانی ها از طرح فجرانه

حسینعلی خواجه مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه تا ۱۸ اردیبهشت اعتبار دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح شامل ۱۱ قلم کالا برای دهک‌های اول تا هفتم قابل اجرا است، افزود: این طرح به صورت ماه به ماه انجام می‌شود و اگر خانواده‌ای در طول ماه نتواند از این کالا برگ استفاده کند برای ماه بعدی نمی‌تواند از سهمیه قبلی خود استفاده کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه دولت قرار نیست پول پاشی کند، گفت: همزمان با افزایش تورم دولت قیمت پایه این اجناس را بر مبنای ۱۴۰۱ گذاشته است و طبق مشورتی که با وزارت بهداشت داشته است قرار شد از این طریق ۱۱ قلم مورد نیاز و اساسی را در سبد خانوارها جای دهد.

وی یادآور شد: بر اساس برآوردهای انجام شده برای اجرای این طرح ۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت در نظر گرفته شد.

خواجه مظفری از اجرای طرح یسنا در بستر طرح کالا برگ خبر داد و اظهار کرد: این طرح شامل مادران شیرده و باردار است که همزمان با طرح کالا برگ در حال اجرایی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: طبق پیگیری‌هایی که در وزارت خانه انجام شده است قرار است روند طرح کالا برگ ادامه دار شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه در مرحله نخست ۹۸.۵ درصد و در مرحله دوم ۷۵.۵ درصد افراد دهک یک تا هفتم از طرح فجرانه و کالا برگ برخوردار شدند، گفت: تا کنون هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مردم گلستان از طرح فجرانه کالا برگ بهره مند شدند.

وی یادآور شد: در مجموعه ۶۶۷ هزار خانوار گلستانی یارانه می‌گیرند که بیشترین یارانه بگیران گلستان در شهرستان‌هایی چون مراوه تپه، گمشان و کلاله هستند.

کد خبر 6084700

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره مندی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی گلستانی ها از طرح فجرانه
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • بهره مندی ۳۶ هزار کودک دزفولی از خدمات فلورایدتراپی
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال
  • زمینه بهره‌مندی فرهنگیان بازنشسته از خدمات رفاهی فراهم شود
  • مشارکت معلولان با کمک خیران در شرکت‌های تعاونی اصفهان