Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@15:48:31 GMT

پاداش فرهنگیان بازنشسته استان سمنان پرداخت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۲۰۳۹

پاداش فرهنگیان بازنشسته استان سمنان پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دستورانی ظهر چهارشنبه در جلسه آموزشی و توجیهی مدیران مدارس هیئت‌امنایی استان سمنان که در محل ... برگزار شد، ضمن تأکید بر لزوم درک درست از شرایط موجود و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات، بیان کرد: دولت از تمام مشکلات ریزودرشت کارکنان و معلمان آگاه است لذا برای پاسخگویی به این مطالبات تلاش می‌کند و در همین راستا پاداش فرهنگیان بازنشسته استان در سه نوبت تا شهریورماه سال جاری پرداخت می‌شود همچنین بعد از تیرماه۹۷ نیز پرداخت معوقات همه کارکنان به همراه مطالبات دیگر آن‌ها، در دستور کار قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تعامل آموزش و پرورش با ادارات تابعه و همچنین مجموعه معلمان در شناسایی و رصد مشکلات و همچنین تلاش برای رفع آن‌ها را مهم برشمرد و افزود: در شرایط کنونی تنها وحدت می‌تواند بحران‌ها را کنار بزند و بدون وجود درک درست از موقعیت نمی‌توان از مشکلات عبور کرد.

مدارس امنایی بهترین تجربه

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان مدارس هیئت‌امنایی را یکی از بهترین تجربه‌های نظام آموزشی برای کم کردن فاصله بین آموزش پرورش و مردم خواند و بیان کرد: حدود یک دهه از آغاز این تجربه می‌گذرد و در حال حاضر ۱۵ درصد از دانش آموزان سطح استان در مدارس هیئت‌امنایی تحصیل می‌کنند.

دستورانی بیان کرد: می‌بایست هرسال برای افزایش کیفیت و کسب رضایت دانش آموزان و اولیای آن‌ها تلاش کرد که این امر تنها از طریق اقدام و عمل واقعی در حوزه‌های تربیتی، آموزشی، مهارتی و معرفتی میسر می‌شود.

وی با اشاره به محورهایی که توجه به آن‌ها برای افزایش کیفیت مدارس هیئت‌امنایی ضروری است، گفت: شورای هماهنگی مدارس باید باهدف نظم‌بخشی در این مدارس، هر چه سریع‌تر ایجاد تا با استفاده از خرد جمعی کیفیت‌بخشی ممکن شود، همچنین حسن استفاده از توانمندی والدین دانش آموزان با صرف وقت و حوصله از سوی مدیران برای تغییر نگرش و ایجاد ادبیات مشترک با والدین و نیز اصلاح روش‌ها با استفاده از ادبیات تعلیم و تربیتی کمک شایانی برای رفع نیازهای مالی مدارس است.

ضرورت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پروش

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به‌ضرورت اجرای دقیق مفاد سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش گفت: عناصر اصلی تعلیم و تربیت، معلمان، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان هستند، بنابراین جلب اعتماد ایشان اهمیت فراوانی دارد.

 دستورانی با تاکید بر اینکه نظارت مالی در سال تحصیلی پیش رو جزء اولویت‌های آموزش‌وپرورش است تا والدین به این اعتماد برسند که هزینه‌های پرداختی‌شان برای پیشرفت فرزندان آن‌ها صرف می‌شود، گفت: همچنین ارتباط مؤثر با والدین و انتخاب افراد کارآمد و دلسوز به‌عنوان اعضای هیئت‌امنا در جلب اعتماد والدین تأثیر بسزایی دارد.

وی در  بخش دیگری از سخنان خود نیز با اشاره به ۱۶۰ سال قدمت آموزش‌وپرورش و ۱۰۰ سال قدمت کتاب‌های درسی، از اهمیت این نظام آموزشی گفت و بیان کرد: نقش معلمان در انقلاب به‌عنوان آغاز کنندگان باران اندیشه امام (ره) در کشور غیرقابل‌انکار است و ما باید این نقش مؤثر را احیا کنیم لذا در همین راستا رویکرد کلی ما حول دو مسئله اساسی می‌چرخد که یکی چهل‌سالگی انقلاب و دیگری فرهنگ‌سازی برای حمایت از کالای ایرانی است.

ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت و اخلاق نیکو رویکردهای مهم آموزش‌وپرورش

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در توضیح سایر رویکردهای مدنظر نظام آموزشی استان در سال جاری نیز گفت: ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت و اخلاق نیکو و معنویت از رویکردهای مهم آموزش‌وپرورش تلقی می‌شود که نیازمند کار عملی و فراهم کردن محیط‌های واقعی یادگیری است.

دستورانی بازخوانی آرمان‌ها و اندیشه‌های امام راحل، تلاش برای مهارت‌آموزی، در دوره‌های مختلف با توجه به شعار استاندار سمنان به عنوان هر جوان استان یک مهارت را از دیگر رویکردهای آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: گفتمان غالب کیفیت بخشی در عمل باید سرلوحه کار آموزشی در استان باشد.

وی در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزش و پرورش، گفت: سبک سازی کیف دانش آموزان ابتدایی، حذف امتحان و کتاب‌های کمک درسی به شکل گسترده امروزی، از تغییراتی است که در این حوزه ایجاد شده است.

کد خبر 4350529

منبع: مهر

کلیدواژه: پاداش خدمت فرهنگیان سمنان بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد شیراز بیرجند مجلس شورای اسلامی دهه کرامت سانحه تصادف یاسوج خطبه های نماز جمعه حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۲۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه افتتاح اولین طرح ماهر استان در مدرسه شاهد دفاع مقدس اراک در جمع خبرنگاران گفت: مهارت‌آموزی، یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مهدی حسینی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کشوری طرح ملی ماهر بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت:  در سال تحصیلی جاری برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با همکاری هلال‌احمر برنامه‌های مختلف مشارکتی طراحی شده و در دست اجراست.

او با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، حداقل یک مهارت تعلیم می‌بینند به طوری که سرفصل‌های آموزشی در مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت بوده و متناسب با سن دانش آموزان، آموزش‌های مهارتی لازم ارائه خواهد شد.

معاون امور جوانان هلال‌احمر استان مرکزی گفت: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

حسینی افزود: در این دوره آموزشی دو ساعته دانش آموزان و والدین‌شان با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مثل حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

گفتنی است در مرحله اول اجرای این طرح در مدارس استان مرکزی، تا پایان اردیبهشت ماه کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در مدارس متقاضی افتتاح شده و در سال تحصیلی جدید سرفصل‌های آموزشی طرح در آن مدارس تدریس خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • کسب جایگاه سوم آموزش وپرورش لرستان در اعزام فرهنگیان به راهیان نور درسال ۱۴۰۲
  • نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی