Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست خارجی مجلس،گفت: «FATF» و لوایح مربوط به آن ابزاری برای گرفتن اطلاعات مالی کشور‌های مختلف است. ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنوانسیون (FATF) یک لایحه استعماری است، اظهار داشت: پیوستن به این کنوانسیون موجب خود تحریمی و ایجاد محرومیت برای ایران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

پورمختار: FATF زمینه نفوذ و خود تحریمی را در کشور فراهم می‌کند

وی با اشاره به اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند که می‌توان با حق تحفظ به این کنوانسیون پیوست، افزود: مطرح کردن این‌گونه موضوعات از سوی عده‌ای یا به دلیل نا‌آگاهی یا از روی دشمنی و کینه‌توزی با منافع کشور است، زیرا کشور‌هایی که با حق تحفظ به کنوانسیون مذکور پیوستند نتوانستند از حق تحفظ‌شان استفاده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تعریف ما از گروه‌های تروریستی با آمریکا و کشور‌های غربی متفاوت است،گفت: زمانی که ما به کنوانسیون تأمین مالی تروریسم «FATF» بپیوندیم. با دست خودمان گروه‌های مقاومت منطقه، حزب‌الله و تشکل‌های مردمی منطقه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهیم.

حسن‌بیگی با بیان اینکه با پیوستن ایران به FATF همچنین شاهد تبعات سنگینی در نظام مبادلات مالی کشور خواهیم بود، تصریح کرد: «FATF» و لوایح مربوط به آن ابزاری برای گرفتن اطلاعات مالی کشور‌های مختلف است و زمانی که ما اطلاعات سری کشور را در اختیار بیگانگان قرار دهیم، زمینه نفوذ آنها را فراهم می‌کنیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس در همین راستا ادامه داد: زمانی که ما درگیر جنگ اقتصادی با دشمن هستیم، با الحاق به این کنوانسیون همه اجزای نظام مالی کشور و تراکنش‌های آن در معرض دید کشور‌های بیگانه قرار می‌گیرد.

حسن‌بیگی با تاکید بر اینکه پیوستن به کنوانسیون مذکور خسارات سنگینی به منافع ملی کشور می‌زند، ادامه داد: در شرایطی که دشمن جنگ اقتصادی علیه ایران آغاز کرده پیوستن به «FATF»به منزله ضربه زدن اقتصاد و امنیت ملی است.

انتهای‌ پیام/

R1385/P1360/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دولت دوازدهم مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت دوازدهم مجلس دهم دولت دوازدهم مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رایزن تجاری سفارت ایران در روسیه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا اعلام کرد که احتمالاً ظرف چند ماه آینده ایران به شبکه کارت‌های اعتباری و نقدی میر روسیه متصل خواهد شد.

به گفته محسن رحیمی، هم اکنون کار برای آماده سازی زیرساخت های فنی لازم در حال انجام است، البته پیاده سازی این سامانه زمان بر است.

رحیمی تاکید کرد که این اقدام در حالی صورت می گیرد که روسیه و ایران به تلاش خود برای تقویت روابط اقتصادی ادامه می‌دهند.

مسکو و تهران روابط خود را در مواجهه با تحریم‌های غرب تقویت کرده‌اند. به گفته میخائیل خاچاتوریان، استاد دانشگاه "فایننشال" در مسکو، گردش تجاری بین دو کشور در سال گذشته بالغ بر ۴ میلیارد دلار بود و پتانسیل رشد بیشتر به ویژه در بخش تولید، مهندسی مکانیک و حمل و نقل وجود دارد.

سفر معاون نخست وزیر روسیه به تهران برای امضای یک توافقنامه مهم

به گفته وی، آزمایش سیستم پرداخت میر که جایگزین روسی ویزا و مسترکارت محسوب می‌شود، ممکن است از اواخر تابستان یا اوایل پاییز در ایران آغاز شود.

مسکو در سال ۲۰۲۲ به علت عملیات نظامی خود در اوکراین، تحت تاثیر موجی از تحریم‌های غرب قرار گرفت و دسترسی بسیاری از بانک‌های روسی به سوئیفت، ویزا و مسترکارت، قطع شد.

در واکنش به این تحریم‌ها، دولت روسیه شروع به ترویج سیستم داخلی میر به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد کرد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان تأکید می‌کنند که اقتصاد ایران علیرغم ده‌ها سال فشار ناشی از تحریم‌های گسترده بین‌المللی، با این موضوع سازگار شده است و روسیه می‌تواند از تجربه جمهوری اسلامی در مقاومت در برابر فشارهای خارجی استفاده کند.

کد خبر 846531 برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی روسیه تهران اوکراین ایران بانک - کارت اعتباری

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • پیوستن اینتر به صف تیم‌های خواهان یاشوا زیرکزی
  • بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می‌گیریم
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ ما یک قدم با شکست کامل فاصله داریم
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است