Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:27:11 GMT

900 پرونده تخلف صنفی در قزوین تشکیل شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۲۰۸۵

900 پرونده تخلف صنفی در قزوین تشکیل شده است

قزوین-ایرنا-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: همزمان با آغاز طرح نظارت بر بازار و واحدهای صفی که از اواسط خردادماه جاری به منظور کنترل قیمت ها آغاز شده تاکنون 900 پرونده تخلف در سطح استان تشکیل شده است.

علی پرزحمت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: اجرای طرح یاد شده بر بازار با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و در قالب تشدید طرح نظارت و بازرسی در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، موضوع پرونده های تشکیل شده در زمینه گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، صادر نکردن فاکتور، درج نکردن قیمت و قاچاق کالا بوده است.
وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و یا کمبود برخی کالاها در بازار بوده که با همکاری دستگاه های ذیربط ستاد تنظیم بازار از جمله اداره تعزیرات حکومتی و اتحادیه اصناف استان صورت می گیرد.
پرزحمت اضافه کرد: برخی از افزایش قیمت کالاها و محصولات ارتباط چندانی با استان ندارد ولی سازمان صنعت به وظیفه نظارتی خود عمل کرده و افزایش غیرقانونی قیمت کالاها را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان گزارش می کند.
وی با اشاره به بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از انبارها و واحدهای صنفی عرضه کننده لاستیک های سایز سنگین تنظیم بازار، گفت: براساس بخشنامه دولت باید این نوع کالا با حواله سازمان راهداری و تحت نظارت سازمان صنعت استان عرضه شوند و فروش آنها خارج از ضوابط تعیین شده تخلف محسوب می شود.
این مسئول ادامه داد: خوشبختانه با بازرسی های انجام شده از واحدهای صنفی عرضه کننده لاستیک های سایز سنگین، تخلفی در عرضه این محصول در بازار قزوین مشاهده نشده اما رصد و کنترل بازار همچنان در این زمینه ادامه دارد.
پرزحمت در پایان یادآور شد: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی یا تخلف با تلفن رسیدگی به شکایات سازمان صنعت به شماره 124 تماس و تخلفات را گزارش کنند تا بازرسان سازمان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.
استان قزوین 32 هزار واحد صنفی دارد.
6101/8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تخلف صنفي سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۲۲ میلیارد ریالی واحد صنفی متقلب در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس، گفت: شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز به پرونده تقلب یک واحد صنفی تولید در و پنجره به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.
 غلامرضا سالاری افزود: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و با توجه به نظریه کارشناس اتحادیه، تخلف انتسابی را محرز و متصدی این واحد صنفی را به پرداخت ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف و ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال مبلغ اضافه دریافتی در حق شاکی محکوم کرد.
سالاری گفت: اتاق اصناف گزارش این تخلف را با شکایت شهروند شیرازی از یک کارگاه در و پنجره سازی پیرامون تقلب در اجرای سفارش برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

دیگر خبرها

  • محکومیت ۲۲ میلیارد ریالی واحد صنفی متقلب در شیراز
  • انجام ۵۳۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی همدان
  • تشکیل ۳۸ پرونده تخلف صنفی در سبزوار
  • عدم درج قیمت بیشترین تخلف صنوف
  • ۱.۶ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در سبزوار تشکیل شد
  • واحد عرضه کننده گوشت تاریخ مصرف گذشته در قشم پلمب شد
  • تشکیل ۲۸۴۲ پرونده تخلف در طرح ویژه نظارتی نوروز
  • نیاز سالانه کشور ۳۱ میلیون حلقه لاستیک است
  • ثبت ۳۴ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • ۲هزار پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد