Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:49:29 GMT

40 درصد واحدهای مسکونی روستاهای کشور مقاوم سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۲۱۲۹

40 درصد واحدهای مسکونی روستاهای کشور مقاوم سازی شد

تبریز- ایرنا - معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور با اشاره به وجود پنج میلیون و 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور، گفت: در 13 سال گذشته بیش از 2 میلیون واحد مسکونی بازسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی بنیاد مسکن استان، عزیز الله مهدیان در جلسه اختصاصی با مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در تبریز ادامه داد: در ابتدای برنامه چهارم توسعه، 82درصد منازل روستایی غیرمقاوم و آسیب پذیر بودند که از سال 84 با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سالانه 200 هزار واحد روستایی در قالب پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و با نظارت بنیاد مسکن نوسازی و مقاوم‌سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام اینکه دولت برای امسال نیز مقاوم سازی 200هزار واحد مسکونی را در برنامه دارد، گفت: باید بتوانیم تضمین هایی از دولت برای مقاوم سازی بگیریم تا در این عرصه به ادامه موفقیت ها برسیم.
مهدیان به روند اصولی ساخت واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین خدمات و تسهیلات بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی در روستاهای کشور ارائه شده است رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان در اجرا و احداث بناها و بازسازی واحدهای خسارت دیده جهت جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های ملی ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت و تلفات حوادث غیرمترقبه در مناطق روستایی است.
حافظ باباپور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز گزارشی از عملکرد این بنیاد در حوزه بازسازی و مسکن روستایی درشهرستان ها و به ویژه در مناطق سیل زده چنار عجب شیر و ایوق سراب ارائه کرد.
وی افزود: تاکنون از 924 واحدآسیب دیده در مناطق سیل زده استان، بازسازی تعداد 700 واحد به اتمام رسیده و بقیه واحدها در مراحل پایانی عملیات اجرایی است.
در پایان این جلسه از تلاش های 30 ساله نادر نسترین معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی که به افتخار بازنشستگی نائل آمده تجلیل شد.
3071/6183

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مسكن روستايي مقاوم سازي بنياد مسكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی رستمیان عصر دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر اظهار داشت: در یک رویکرد ارزشمند با نگاه بلند استاندار و همراهی وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر در مسیر محله‌های تنگک - عالی‌شهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: در این محدوده در کنار ساخت واحدهای مسکونی، سرانه‌های مختلف فضاهای آموزشی، بهداشتی، سبز و ورزشی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحدهای مسکونی این منطقه نقشه‌های معماری متفاوتی تدوین و طراحی شده گفت: با ظرفیت موجود برای ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی جمعیت ۵۰ هزار نفر در این محدوده اسکان پیدا می‌کنند.

کد خبر 6085920

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد