Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح دفتر مرکزی حمایت از معلولان ضایعات نخاعی ایران در طرشت که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: بیماری‌های قلبی عامل اول مرگ و میر افراد هستند و سوانح و حوادث دومین علت مرگ و میر اشخاص در جامعه محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سوانح رانندگی 18 درصد از علل مرگ و میر ایرانی‌ها
 
وی بیان کرد: سوانح و حوادث 17 تا 18 درصد از علل مرگ و میر را به خود اختصاص و سالیانه 15 تا 16 هزار نفر در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند که تعداد مبتلایان به ضایعات نخاعی چندین برابر افرادی است که در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند.
 
رئیس سازمان بهزیستی ایران درباره غربالگری ژنتیک در ماده 75 برنامه ششم توسعه افزود: افرادی که در خانواده‌شان یک نفر معلول دارند همه آزمایشات ژنتیکی برای بارداری دوم آنها رایگان است؛ ما همچنین سعی می‌کنیم که کیفیت خدماتی را که به مبتلایان به ضایعه نخاعی می‌دهیم، ارتقا ببخشیم؛ ما باید علم و پزشکی را برای افراد که دچار ضایعات نخاعی هستند به خدمت بگیریم.
بیش از 22 هزار نفر در کشور دچار ضایعات نخاعی هستند
 
وی یادآور شد: حدود 22 هزار و 700 نفر در کشور دچار ضایعات نخاعی هستند که از این میان حدود 2 هزار و 800 نفر در تهران زندگی می‌کنند؛ امیدواریم بتوانیم از معلولیت پیشگیری کنیم. سازمان بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت با مراکز مختلف همکاری می‌کند؛ ما همچنین باید از سازمان‌های مردم نهاد حمایت همه جانبه کنیم.
پذیرش روزانه 50 بیمار در دفتر مرکزی حمایت از معلولان ضایعات نخاعی
 
در ادامه علی ضرابی رئیس مرکز نگهداری معلولان ضایعات نخاعی ایران درباره تعداد مددجویان در منطقه غرب تهران اظهار کرد: ما در منطقه غرب تهران حدود 500 مددجو داریم؛ خوشبختانه امروزه  توانستیم با همکاری شهرداری دفتر مرکزی حمایت از معلولان ضایعات نخاعی در طرشت را افتتاح کنیم؛ این دفتر یک مرکز توانبخشی با ظرفیت‌های گوناگون است.
 
وی درباره طول دوره بازسازی دفتر مرکزی حمایت از معلولان ضایعات نخاعی ایران در طرشت، یادآور شد: بازسازی این دفتر سه سال طول کشید؛ ما روزانه بین 40 تا 50 بیمار را پذیرش می‌کنیم و این امکان را داریم که فعالیت این دفتر را به سه شیفت گسترش بدهیم، امیدواریم این مراکز نگهداری از معلولان ضایعات نخاعی ایران را بتوانیم در سراسر کشور گسترش بدهیم.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست سازمان بهزیستی ضایعات نخاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن پنجره‌ای نو در شناسایی ضایعات مغزی

جام جم آنلاین اصفهان؛ علیرضا فرید معیر اعلام کرد: این درمانگاه به‌منظور ارتقای کمی و کیفی درمان ضایعات مغزی با همکاری گروه‌های نور و پرتوشناسی، نور و پاتولوژی، نوروایمیجینگ، نوروسایکولوژی و نوروآنکولوژی راه‌اندازی گردید .
این متخصص جراحی مغز و اعصاب ادامه داد: در حال حاضر در هر جلسه تعداد ۵ تا ۶ بیمار مورد بررسی قرار گرفته و مراحل تشخیص و درمان ایشان موردبحث قرار می‌گیرد و در پایان ضمن جمع‌بندی نظرات گروه، نکات لازم برای درمان این بیماران، به تصویب اعضای گروه می‌رسد.
فرید معیر هدف از راه‌اندازی درمانگاه تومور بورد را پوشش تمامی گروه‌های تخصصی و بهره‌گیری از دانش آنان عنوان کرد (گروه‌هایی که در دایره علوم اعصاب از علوم پایه تا بالین فعالیت دارند) که در نهایت باعث باز شدن افق‌های جدید در درمان بیماران نیازمند به جراحی مغز و اعصاب می‌شود.
گفتنی است رهیابی عصبی ( نرونویگیشن )مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها به کمک کامپیوتر است که توسط جراحان مغز و اعصاب برای هدایت یا رهیابی در محدوده‌ی جمجمه یا ستون مهره‌ها در حین جراحی استفاده می‌شود و یا توسط روانپزشکان برای هدف‌گذاری دقیق تحریک مغناطیسی فراجمجمه‌ای استفاده می شود. 
در حوزه جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، جراحی با نورنویگیشن اشاره به مجموعه ای از تکنیک های بسیار پیشرفته جراحی مغز و اعصاب دارد که در طی آنها جراحان مغز و اعصاب با سیستم های پیشرفته کامپیوتری فرآیند جراحی را کنترل می کنند تا بتوانند به طور کاملاً دقیق به محل ضایعه مغزی و یا نخاعی برسند
در جراحی با نرونویگیشن هم محل دقیق ضایعه درون ساختارهای دستگاه اعصاب مرکزی (مغز و یا نخاع)  باکمک تکنیک های تصویربرداری دیجیتال مانند سی تی اسکن و ام آر آی مشخص می شود، و هم ایمن ترین شیوه و بهترین مسیر برای جراحی اعصاب تعیین می گردد .
لازم به ذکر است دستگاه فوق توسط مدیریت درمان به ارزش حدود هشتاد و دو نیم میلیارد ریال در سال 1402 خریداری و در بیمارستان دکتر شریعتی مستقر گردید.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • درمان با سلول‌های بنیادی برای آسیب نخاعی با نتایج مثبت فاز اول
  • کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان
  • مهار حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان
  • اطفای حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان
  • باز شدن پنجره‌ای نو در شناسایی ضایعات مغزی
  • مجسمه‌سازی با ضایعات خودروی اسقاطی!
  • کشف ۶۴ تن اموال قاچاق از انبار در جنوب تهران
  • آخرین وضعیت معلولان در تهران | ۴ هزار نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در بین معلولان داریم | لزوم ایجاد یک پارک ویژه برای این شهروندان
  • انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
  • ۱۰ هزار دفتر اسناد رسمی الکترونیکی می‌شوند