Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@03:53:19 GMT

کنگره شهدای استان البرز مهرماه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۲۳۱۹

کنگره شهدای استان البرز مهرماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اخلاقی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی کنگره شهدای استان البرز که در سالن جلسات فرمانداری کرج برگزار شد، بابیان اینکه برگزاری کنگره شهدا رویدادی مهم در استان است، اظهار کرد: نوزدهمین کنگره شهدای استانی کشور در استان البرز برگزار می‌شود.

وی در ادامه بابیان اینکه برگزاری کنگره شهدا اقدامی فرهنگی محسوب می‌شود، افزود: این کنگره ششم مهرماه برگزار می‌شود و پیش از آن پنج اجلاسیه شهرستانی در سطح استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه امام هادی (ع) شهرستان کرج بابیان اینکه مقدمات لازم برای برگزاری کنگره شهدای استان البرز انجام‌شده است، افزود: یادواره‌های شهدا در سطح محلات استان توسط پایگاه‌های بسیج و مساجد برگزار می‌شود که خوشبختانه تاکنون نتایج مثبتی داشته است.

اخلاقی بابیان اینکه ششم مهرماه سال جاری اولین کنگره ۵ هزار و ۲۱۹ شهید در استان البرز برگزار می‌شود، تأکید کرد: لازم است که برای برگزاری این مراسم همه دستگاه‌ها و سازمان‌های استان همکاری لازم را داشته باشند.

وی بابیان اینکه اجلاسیه شهدا باید از حالت سنتی خارج شود، گفت: باید این اجلاسیه ها مناسب همه اقشار مختلف مردم خصوصاً جوانان و نوجوانان برگزار شود.

در ادامه این نشست زمانی نماینده ستاد کنگره شهدای استان البرز بابیان اینکه کشور برای قوام و دوام نیاز دارد که به گذشته و دوران جنگ برگردد، اظهار کرد: با توجه به ۴۰ سالگی انقلاب، برگزاری کنگره شهدا در سیاست‌های داخلی و خارجی مؤثر است و این مهم بر لزوم اهتمام ویژه همگان برای برگزاری این همایش بزرگ تأکید دارد.

وی در ادامه بابیان اینکه ۱۱ اجلاسیه شهدا از ۱۵ مرداد تا پنجم مهرماه جاری در استان برگزار می‌شود، از برگزاری اجلاسیه شهدای منطقه رجایی شهر کرج در پارک ایرانیان این منطقه در روز چهارم مردادماه خبر داد و گفت: این اجلاسیه ها و یادواره‌ها می‌تواند پاسخگوی نسل جوان باشد.

نماینده ستاد کنگره شهدای استان البرز بابیان اینکه ۵ هزار و ۴۴ شهید مدفن، ۱۵۰ شهید گمنام و ۱۰۱ شهید مدافع در استان البرز وجود دارد، خاطرنشان کرد: در نظر داریم پیش از برگزاری کنگره شهدای استان البرز، با یکایک خانواده‌های شهدای استان دیدار داشته باشیم.

وی اشاره به وجود ۵ هزار و ۲۲ خانواده محروم و محسنین در استان البرز، بیان کرد: شهدای استان البرز حامیان ایتام و محسنین این استان هستند به همین منظور اقدامات خدماتی، صنایع‌دستی و غیره لازم مراسم کنگره شهدای استان البرز را به ایتام و محسنین سپرده‌ایم.

زمانی با اشاره به اینکه استان البرز به ۴ منطقه و ۱۴ نقطه برای برگزاری یادواره‌های شهدا تقسیم‌شده است، تأکید کرد: یادواره‌ها و اجلاسیه های شهدا مسجد محور هستند و در نظر داریم بر روی هدف بازگشت به مسجد تمرکز داشته باشیم و مساجد را محور برگزاری این یادواره‌ها قرار دهیم.

همچنین جعفری نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بابیان اینکه این اداره برنامه‌های مختلفی باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان برگزار می‌کند، گفت: برنامه استانی عصر شعر و شقایق با محوریت شهدا، نمایشگاه عکس لاله‌های سرخ، یادواره شهدای رسانه و هنرمندان استان و غیره ازجمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

کد خبر 4350564

منبع: مهر

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم فرمانداری کرج کنگره شهدا بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد شیراز دهه کرامت بیرجند مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف یاسوج خطبه های نماز جمعه حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان صبح چهارشنبه در یادواره شهدای هنرمند کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر امروز حرفی در عرصه هنر و فرهنگ داریم، حاصل تلاش هنرمندان است.

وی با تاکید بر تبیین دوران دفاع مقدس به عنوان سند افتخار در جامعه، اظهار کرد: طی برگزاری کنگره شهدای استان، برنامه‌های متعددی پیش بینی شده است.

درخشان با بیان اینکه ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی و هنری در استان اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: تحقق ۳٠ فیلم مستند و داستانی را خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گفت: تولید ۲٠ سرود و ۱٠ موسیقی فاخر از دیگر هدفگذاری های انجام شده است.

درخشان گفت: در مجموع خلق آثار متعدد هنری و تجسمی در جریان کنگره شهدا را خواهیم داشت.

کد خبر 6080766

دیگر خبرها

  • نشست ستاد برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان دنا
  • کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • یادواره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران
  • مراسم یادبود ۱۱۶ شهید امدادگر استان سمنان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم شهدای امنیت در یزد
  • ششمین جلسه شواری سیاست‌گذاری کنگره ۲۵۰۰ شهید امدادگر برگزار شد