Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگاهی به مراودات تجاری اخیر نشان میدهد، برخی صرافیهای غیر مجاز قبل از سیاستهای جدید دولت، از کارتهای بازرگانی یکبار مصرف سو استفاده کرده اند. ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پس از کش و قوسهای فراوان بازار ارز ثانویه راه اندازی شد ولی نتوانست با استقبال عمومی خریداران و فروشندگان مواجه گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر برخی کارشناسان راه اندازی این بازار نشاندهنده عدم توانایی دولت در گرفتن وجه ارزی کالای صادراتی فروخته شده به سایر کشورها می باشد که خود جای بحث و بررسی دارد .اما سخن اصلی وجود افراد سود جو در این بین است، همانهایی که پیشتر رئیس پلیس تهران از شناسایی و دستگیری فرد خبر داده بود که با کارت ملی اجاره ای 1800 نفر دو میلیارد دلار ارز  دریافت کرده بود و یا جنجالهایی که بر سر واردات گوشی تلفن همراه با ارز دولتی و فروش آن به قیمت ارز آزاد مطرح شده است. که البته خود چنین وارداتی هم جای سوال دارد که ورود تلفن همراه با ارز دولتی در کجای لیست نیازهای ضروری کشور است ؟!

اما موضوعی که باید به آن توجه شود و برخی صاحبنظران اقتصادی برآن تاکید فراوان دارند و باعث افرایش نگرانی ها از راه اندازی بازار ثانویه ارز شده است وجود کارت های بازرگانی اجاره ای در دست برخی افراد سود جو است.

این افراد با کمک برخی از  افراد مرتبط خود که در صرافی ها کار می کنند و یا مالکان صرافی هستند اقدام به خرید و فروش حواله های ارزی بصورت خرید ارز دولتی و فروش به قیمت آزاد می نمایند که جا دارد مسئولین مرتبط به این موضوع توجه بنمایند.

درحال حاضر برخی نمایندگان مجلس نیز به این موضوع ورود کرده اند و در روزهای آتی شاهد خبرهای جدیدتری از این حوزه خواهیم بود.

به نظر میرسد با تشدید التهابات ارزی، دستگاههای نظارتی بایستی نمرکز ویژه بر تبادلات مالی از طریق کارتهای بازرگانی اشخاصی که به کارتهای یکبار مصرف یا اجاره ای شناخته میشود، داشته باشند.

انتهای پیام/

R1389/P1012122/S7,77,78,79/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با اشاره به برداشت گندم در مزارع استان با مشارکت ۳۲۰ کمباین گفت: تاکنون حدود ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن محصول گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شده است. - اخبار استانها -

رضا تنگستانی مکان در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به استقرار مراکز خرید گندم در نقاط مختلف استان بوشهر اظهار داشت: امسال 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش گندم آبی قرار گرفت که با توجه به وضعیت بارش باران پیش بینی می‌شود حدود 40 هزار تن گندم برداشت و خریداری شود.

وی افزود: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی هر کیلوگرم 17 هزار و 500 تومان و گندم دوروم  18 هزار تومان تعیین شده است.

 تنگستانی مکان گفت: تا به امروز حدود 28 هزار و 400 تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر اضافه کرد: محصول گندم آبی در استان بوشهر با بکارگیری 320 دستگاه کمباین در حال برداشت است.

وی با بیان اینکه خرید گندم توسط 13 مرکز خرید صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی شامل 2 مرکز دولتی انبار چغادک و سیلوی برازجان، 3 مرکز کمیسیون کارخانجات آرد در دشتی، دشتستان و 8 مرکز مباشر تعاون روستایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم
  • دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید