Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به قرارداد امضا شده با شرکت سهامی فرش ایران،‌ از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در این بخش خبر داد.

ایران آنلاین / مرتضی اکبری، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم انعقاد تفاهمنامه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان خرید فرش دستباف که با حضور مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران برگزار شد، گفت: در راستای سیاست‌های نظام و حمایت از کالای ایرانی، بانک مهر ایران در سه حوزه محیط زیست، صنایع دستی و گردشگری وارد شده و فرش نیز یکی از این حوزه‌ها است که با همکاری شرکت سهامی فرش ایران پرداخت تسهیلات در این حوزه عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران صرفا در حوزه تسهیلات قرض الحسنه برای افراد حقیقی فعالیت دارد و با نرخ کارمزد ۴ درصد هزینه‌های خود را تامین می‌کند که پایین‌ترین نرخ برای وام و تسهیلات است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطر نشان کرد: مهم ترین نکته در بانک‌های ایران نرخ معوقات محسوب می‌شود و به همین منظور بانک مهر ایران به عنوان بانکی با پایین‌ترین نرخ معوقات کمترین نرخ معوقات بالغ بر یک درصد دارای مزیت نسبت به سایر بانک‌ها است؛ در واقع سایر بانک‌ها نرخ معوقات زیر ۱۰ درصد ندارند و بانک مهر ایران برای کنترل نرخ معوقات خود برنامه منظمی داشته که باغث شده تا کمترین نرخ معوقات را داشته باشد.

اکبری افزود: سال گذشته از سوی بانک مهر ایران به تولید کنندگان کوچک وام‌هایی داده شد. وی تاکید کرد: در حال حاضر تولید ما مشکل ندارد، بلکه خریدار ما به منظور خرید در حوزه توان خرید مشکل دارد و بانک مهر ایران برای رفع این مشکل وارد حوزه پرداخت تسهیلات شد.

وی درباره میزان تسهیلات پرداختی در سال ۹۶ تصریح کرد: در سال گذشته ۸۲۰۰ میلیارد تومان به ۷۵۰ هزار نفر تسهیلات ارائه شده است. مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به نوع قرارداد با شرکت فرش ایران، اظهار داشت: قرارداد بانک مهر ایران با شرکت سهامی فرش ایران از نوع دریافت وام و بازپرداخت تسهیلات در یک بازه زمانی بوده و نگه‌داشت نقدینگی است تا به بانک فشار وارد نشود؛ سهم عدد اعتبار اختصاص داده شده ۲۵ میلیارد تومان است و می‌تواند فروش فرش را تا ۳۰ درصد به صورت اقساط افزایش دهد.

اکبری افزود: برای دریافت تسهیلات خرید فرش مانند سایر انواع تسهیلات قابل دریافت، ضامن الزامی است و برای بالای ۱۰ میلیون نیاز به دو ضامن و پایین‌تر از مبلغ ۱۰ میلیون تومان نیاز به یک ضامن وجود دارد که باید به صورت چک صادر شود.

وی تصریح کرد: حداکثر افزایش هزینه با تسهیلات از سوی بانک مهر ایران ۴ درصد به عنوان کارمزد خواهد بود؛ اعتقاد دارم کارمزد ۱۴ تا ۱۸ درصد هیچ نوع تسهیلی در خرید به صورت اقساطی ایجاد نمی‌کند و به خریدار فشار وارد می‌کند و تسهیلات پیش بینی شده در حوزه افزایش بازار می‌تواند موثر واقع شود.

اکبری درباره فعالیت بانک‌های قرض الحسنه گفت: با رسوب مبالغ در بانک قرص الحسنه می‌توان به افراد نیازمند وام‌هایی با نرخ کم تسهیلات و وام‌های مناسب ارایه شود؛ لذا باید مردم فرهنگ قرض الحسنه را جدی بگیرند و شرکت‌ها منابعی که نیاز ندارند در این بانک‌ها قرار دهند.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۲۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان‌جنوبی از ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مربوط به سفرهای رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، عباس ملکی، امروز _یکشنبه سوم اردیبهشت _در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفرهای استانی رئیس‌جمهور به استان خراسان‌جنوبی در مجموع تعداد ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست در سامانه سامد ثبت و جهت رسیدگی و اقدام به دستگاه‌های اجرایی استان ارجاع شد.

وی با بیان اینکه عمده درخواست‌ها در سفرهای استانی، درخواست کمک مالی و تسهیلات بوده است، تصریح کرد: در راستای رسیدگی به این درخواست‌ها مبلغ ۳۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه (۱۵ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه) پس از بررسی و استحقاق‌سنجی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

مدیرکل بازرسی استانداری خراسان‌جنوبی به تفکیک درخواست‌ها در سفرهای رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: در سفر اول رئیس‌جمهور (شهریور ۱۴۰۰) در مجموع چهار هزار و ۷۲۰ درخواست ثبت شد.

وی با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای پاسخگویی به این درخواست‌ها مبلغ ۵۴ میلیارد ریال به استان تخصیص پیدا کرد، اظهار داشت: در این سفر تعداد هزار و ۲۳۹ متقاضی به بانک‌های عامل و صندوق کارآفرینی امید استان معرفی شده است و به تعداد ۶۳۵ نفر هم تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد.

ملکی ادامه داد: در جریان این سفر دو هزار و ۳۲۵ متقاضی مساعدت مالی نیز به نهادهای حمایتی معرفی شدند که پس از بررسی و استحقاق‌سنجی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۴۳۶ نفر از آنها پرداخت شد.

وی درخصوص درخواست‌های واصله در سفر دور دوم رئیس‌جمهور (آذر ماه ۱۴۰۱) هم گفت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۱۰۴ هزار و ۶۳۴ مورد بوده است.

مدیرکل بازرسی استانداری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: برای تعداد ۱۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه در موضوعات هفت‌گانه، مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به استان (۹ هزار و ۶۰۰ نفر طی سه مرحله) تخصیص پیدا کرد.

وی ادامه داد: متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک‌های عامل استان معرفی شدند و قریب به ۹ هزار نفر نیز تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

ملکی با اشاره به اینکه در سفر دوم تعداد ۴۰ هزار و ۷۵۱ متقاضی دریافت مساعدت مالی به نهادهای حمایتی معرفی شدند، گفت: پس از بررسی و استحقاق‌سنجی لازم، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۲ نفر پرداخت شد.

وی با اشاره به وضعیت درخواست‌های مردمی در سفر یک روزه و کاری رئیس‌جمهور (شهریورماه ۱۴۰۲) اظهار داشت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۲۰ هزار و ۵۱۶ مورد بوده است.

مدیرکل بازرسی استانداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای تعداد شش هزار و ۱۷۲ متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه در موضوعات هفت‌گانه، در مرحله نخست مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به استان (سه هزار و ۵۰۰ نفر در پنج اسفندماه ۱۴۰۲) تخصیص پیدا کرد که پس از بررسی، متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک ملی استان معرفی شده‌اند که در حال دریافت تسهیلات هستند.

وی تأکید کرد: تعداد شش هزار و ۸۰۳ درخواست مساعدت مالی هم در این سفر ثبت شده که جهت بررسی به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع شده است.

کد خبر 746881

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند