Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین، ولی زاده مدیر اجتماعی، ورزش و سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛  گفت: طرح زنجیره کامل تولید در ۴بخش فرش بافی و صنایع دستبافت، محصولات دامی و باغی، گیاهان دارویی با همکاری کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه، باهمکاری یکی از بانک‌های عامل و اندیشکده سازمان به صورت پایلوت در ۳۰ روستای منطقه آزاد ماکو اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این طرح با همکاری اندیشکده سازمان منطقه آزاد ماکو و در خارج از سازمان با همکاری کمیته امداد و یکی از بانک‌های قرض الحسنه در مرحله اجرا می‌باشد.
ولی زاده فاز اول اجرای طرح را مرداد ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: در فاز نخست ۴ زنجیره ذکر شده در ۳۰ روستا اجرا می‌شود و در فاز‌های بعدی، کل ۱۰ زنجیره در تمامی روستا‌ها که ظرفیت حضور و بهره مندی در طرح را دارند اجرا خواهد شد.
مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه ازاد ماکو افزود:سازمان در این طرح محور تمامی فعالیت‌ها بوده و هماهنگی لازم بین نهاد‌ها و ارگان‌ها و تمامی ظرفیت‌های حاکمیتی را انجام خواهد داد.
وی تصریح کرد: ۱۰۰ نفر در ۳۰ روستا به عنوان توسعه دهنده‌ی تسهیل گر آموزش داده خواهد شد
وی افزود: تولید الیاف مصنوعی از پشم قوچ نژاد ارمنی و تولید رنگ طبیعی از گیاهان مستعد آذربایجان و منطقه آزاد ماکو بوده و در نهایت بازار یابی و فروش و توزیع آن در طرح تکمیل زنجیره تولید پیگیری می‌شود
مدیر اجتماعی، ورزش و سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو از تشکیل مرکز دانش بنیان هر زنجیره تولید خبر داده و گفت::برای هر زنجیره تولید مرکز دانش بنیان وجود خواهد داشت تا به روز‌ترین نقشه‌ها در این مرکز طراحی و تکنولوژی‌های مرتبط شناسایی و هر زنجیره از لحاظ علمی تغذیه شود و هدف، ایجاد زنجیره کامل تولید می‌باشد.
ولی زاده گفت: اگر این زنجیره‌ها تا دو سال آینده اجرا شود حداقل پیش بینی ما برای ایجاد اشتغال برای ۱۵۰۰ خانوار می‌باشد و علاوه بر آن این طرح باعث افزایش در امد افرادی خواهد بود که از قبل در این ۴ زنجیره اشتغال داشته اند و باید درآمد آن به طوری باشد که تامین کننده نیاز خانوار باشد به دلیل اینکه بزرگترین آسیب اجتماعی حال حاضر بیکاری است.
مدیر اجتماعی، ورزش و سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو افق سال ۱۴۰۰ را مهاجرت معکوس از شهر به روستا پیش بینی کرده و گفت: بیشترین حاشیه نشینی‌ها از فقر و بیکاری نشأت گرفته است لذا امید داریم با اجرا شدن این طرح در تمامی روستا‌های سه شهرستان توسعه پایدار صورت گرفته و چشم انداز تمامی روستا‌ها در افق ۱۴۰۰ درگیر زنجیره‌های تولید شده و مهاجرت معکوس محسوس شود و توسعه متوازن منطقه‌ای رخ دهد.
انتهای پیام/ح


تشکیل زنجیره تولید در منطقه آزاد ماکو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو

فرماندار شهرستان ماکو گفت: برای ۱۵۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در شهرستان ماکو تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، فرماندار شهرستان ماکو و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ از طرح اقدام ملی مسکن در سایت شهر بازرگان بازدید کردند.

نادر کاظمی در این بازدید اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر ساخت مسکن و صاحب خانه نمودن جوانان فاقد مسکن و اقشار کم درآمد جامعه ضروری است این طرح با کیفیت و اهتمام ویژه پیگیری و اجرایی شود.

وی افزود: برای ۱۵۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در شهرستان ماکو تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

فرماندار شهرستان ماکو با اشاره به اینکه یکی از افتخارات دولت سیزدهم توجه به بحث نهضت ملی مسکن است، گفت: میانگین ساخت اقدام ملی مسکن در شهرستان ماکو از سطح استانی بالاتر است.

کاظمی ادامه داد: در پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن شهرستان ماکو تا فروردین ماه ۱۴۰۳ عملیات اجرایی ساخت ۱۵۰۰ واحد آغاز شده است که دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

کد خبر 745564

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • تدوین پرونده هشت روستا از کشور برای ارسال به سازمان جهانی گردشگری