Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@08:27:14 GMT

اتاق هاي گفت و گو در قزوين تشکيل مي شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۳۲۰۰

اتاق هاي گفت و گو در قزوين تشکيل مي شود

خبرگزاري آريا - قزوين-ايرنا-معاون سياسي و امنيتي استانداري قزوين از ابلاغ منشور گفت و گوي سياسي به استانداري ها خبر داد و گفت: در راستاي اجراي اين منشور 26 اتاق گفت و گو در سطح شهرستان ها و بخش هاي 19 گانه استان تشکيل خواهد شد.

به گزارش ايرنا، عليرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست خبري به مناسبت 23 تيرماه، روز گفت و گو و تعامل سازنده با جهان و به منظور تشريح منشور گفت و گوي سياسي که از سوي وزير کشور به استانداري ها ابلاغ شده، افزود: اين اتاق ها با هدف مساله يابي، اولويت بندي مسايل شهرستان و بخش ها، پاسخگويي و مواجهه دانش محور با مشکلات و نيازها، و بسترسازي براي تقويت ارتباطات سازنده مردم و دولت تشکيل مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي، جلب مشارکت سياسي و اجتماعي نخبگان در اداره امور جامعه، ايجاد زمينه مفاهمه و همدلي در فهم مسايل جامعه، دريافت نظرات کارشناسانه و صادقانه نخبگان در اصلاح امور جامعه و نهادينه کردن فرهنگ گفت و گو و ايده پردازي بين اقشار مختلف جامعه و مسئولان را از ديگر اهداف تشکيل اين اتاق برشمرد.
به گفته وي، اميدواريم با حمايت فرمانداران، بخشداران، نخبگان دانشگاهي و مسئولان احزاب و ساير گروه هاي تاثيرگذار که مي توانند مديريت ارشد استان را در تصميم سازي و تصميم گيري کمک کنند به نتايج پرباري براي اداره هرچه بهتر استان دست يابيم.
آشناگر ادامه داد: ما معتقديم گفت و گو بايد در تمام سطوح جامعه از مدرسه، دانشگاه ها و اصناف تعميم و شکاف هاي نسلي، زباني، قومي و نارضايتي ها از اين طريق کاهش يابد.
آشناگر در ادامه، راه مقابله با توطئه هاي دشمن را انسجام و وحدت ملي دانست و گفت: در اين راستا بايد کدورت ها را کنار گذاشت تا حول محور اشتراکات و منافع ملي حرکت کرد.
وي، ايجاد گرفتاري در جامعه از سوي دشمنان با هدف سوء استفاده از اختلافات دروني را يادآور شد و افزود: بايد با گسترش فضاي گفت و گو چنين نقشه هاي شوم آنان را خنثي کنيم.
معاون سياسي و امنيتي استاندار قزوين، تشکيل و تقويت اتاق احزاب و سازمان هاي مردم نهاد را نخستين اصل در منشور گفت و گوي سياسي دانست و اظهار داشت: هم اکنون 55دفتر حزب سياسي در استان تاسيس شده که 31 حزب آن داراي مجوز و 24 حزب نيز فاقد مجوز هستند.
وي با بيان اينکه بيشترين مجوز تاسيس دفتر احزاب با 16 مورد مربوط به دولت تدبير و اميد است، اضافه کرد: برخي از احزاب فعاليت هاي موسمي داشته که اين براي نظام يک آفت محسوب بوده و بايد فعال شوند.
مديرکل سياسي و انتخابات استانداري قزوين نيز در اين نشست گفت: در کشور ما استراتژي هاي مختلفي براي توسعه مطرح شده که 2 مورد مهم آن آمرانه و دموکراتيک است.
صفر فضلي با اشاره به اينکه اگر جامعه اي به حد اقتدار خود نرسيده باشد بايد راه ميانه را انتخاب کند، ادامه داد: به نظر مي آيد آنچه در جامعه ما انتخاب شده همين راه حل است زيرا در حالي سياست يک عرصه نسبي محسوب مي شود که از آن در کشور به صورت صفر و يک نگاه مي کنند.
وي اضافه کرد: ساختار تصميم گيري در عرصه سياستگذاري و سياستمداري در کشور ما قدري محدود و بسته است در حالي که تمام موارد ياد شده بايد توسط رسانه ها مورد نقد قرار بگيرد تا بسته درست آن از دل مردم بيرون آيد.
به گفته فضلي، براي رسيدن جامعه به رشد و توسعه، نخبگان آن اعم از اقتصادي، فکري و حتي قدرت به فهم مشترک برسند و در غير اين صورت اگر هر يک از اين نخبگان به سمتي جدا از هم بروند نتيجه آن واگرايي در جامعه خواهد بود.
وي با تبيين چگونگي تشکيل اتاق هاي فکر در شهرستان ها، يادآور شد: اين مراکز فکر با ترکيبي از نخبگان مختلف جامعه اعم از اقتصادي، فکري و قدرت تشکيل و يک چهارم آنها را جوانان زير 30 سال و يک چهارم را نيز زنان تشکيل داده و ماهانه يک بار جلسه خواهند داشت.
7388/8054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

کد خبر 6090858 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار