Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس مد و لباس امتداد نیوز: نشست هم‌اندیشی و رسانه‌ای حوزه طراحی و تولید روسری و پوشش سر با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، حمیدرضا نیک‌طبع دبیر کمیته صنعت کارگروه و جمعی از طراحان، تولیدکنندگان و فعالان حوزه چاپ دستی و دیجیتال بر روی محصولات پوشش سر، چهارشنبه ۲۷ تیرماه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور پیش از بیانات حضار با اشاره به‌عنوان “حمایت از کالای ایرانی” و لزوم توجه به موضوعات مختلف در حوزه لباس و با تأکید بر اینکه رقم استفاده از محصولات پوشش سر در ایران به ۱۵۰ میلیون عدد در سال می‌رسد گفت: این حجم هم دارای جنبه‌های اقتصادی است و هم فرهنگی و برآورد این است که در آینده سمت و سوی نگاه به بازار از بیرون مرزها به داخل کشور معطوف شود و جشن خودکفایی را برپا کنیم.

قبادی گفت: فعالان این حوزه منتظر گرانی یا ارزانی پوشش سر نبوده‌اند اما مشکلاتی همچون موانع عمومی واردات مواد اولیه، نبود تبلیغات محصولات ایرانی، لزوم اصلاح کیفیت نخ و پارچه مورد نیاز، توجه به برندسازی، مشارکت بیشتر صنعت نساجی با این بخش و لزوم ارائه آموزش‌های حرفه‌ای از جمله موضوعات قابل طرح است.

نشست هم‌اندیشی حوزه طراحی و تولید روسری و پوشش سر با طرح مشکلات، گلایه‌های فعالان و پیشنهاد‌های جمع حاضر در این جلسه همراه شد که در ادامه به طرح برخی از این موارد می‌پردازیم:

– نوسانات ارز باعث شده که بسیاری از ماشین‌آلات مورد نیاز در گذرگاه مرزی بازرگان متوقف شوند و تولیدکنندگان میان بانک مرکزی، صادرات و صرافی‌ها سرگردانند.

– دولت اگر برنامه حمایتی از فعالان ندارد برای تولیدکننده مانع نتراشد.

– لزوم تبیین نقش نخ در تولید پوشش سر و اینکه برخی کارخانه‌ها بالای ۴ هزار تن در سال و بدون محدودیت سایز تولید نخ دارند.

– افزایش قیمت دلار واردات قانونی را محدود کرده اما همچنان قاچاق وجود دارد.

– حساس‌ترین بخش نساجی، حیطه شال و روسری است.

– پارچه ایرانی به هیچ عنوان قابل رقابت با پارچه خارجی نیست.

– تعرفه تبلیغات در رسانه ملی بسیار بالاست و تولیدکننده پوشش سر توان پرداخت ماهیانه ۷۰۰ میلیون تومان بابت یک ماه تبلیغات را ندارد.

– تیم‌های طراحی گسترده وجود دارند اما نه به شکل متمرکز.

– در سال‌های اخیر تعداد تولیدکنندگان روسری و پوشش سر محدود اما تیراژ تولید آن‌ها با حجم بالا انجام می‌شود که این امری امیدوارکننده است.

– سرعت تغییر ذائقه مردم در حوزه شال و روسری بالاست و تضمینی وجود ندارد محصولی که امروز فروش می‌رود دو هفته بعد هم مشتری داشته باشد.

– چرا ما با وجود اینکه بزرگ‌ترین مصرف‌کننده پوشش سر هستیم اما با گذشت بالغ بر ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هنوز خودکفا نشده‌ایم؟

– دانشگاه‌ها با ضعف در کلاس‌های آموزشی در زمینه نرم‌افزار و سرفصل‌های درسی مواجهند.

– بخشی از طرح‌های ایرانی کپی‌برداری از طرح‌های خارجی است.

– برخی از تولیدکنندگان با درج لیبل “با افتخار ساخت ایران” با تعجب خریداران محصولات خود مواجه می‌شوند و این نشان از عدم آشنایی مخاطبان با توان ملی در زمینه طراحی و تولید محصولات پوشش سر دارد.

– نوسان قیمت در بحث تأمین مواد اولیه کار را برای تولیدکنندگان دشوار ساخته است.

– مشکلاتی همچون قطعی برق به برخی کارخانه‌های نساجی خساراتی وارد کرده به‌طور مثال یکی از صاحبان صنعت گفت: “طی روزهای اخیر برق رفت و پنج هزار متر پارچه توپ بسکتبال شد.”

– ارتباط مؤثری میان طراحان و تولیدکنندگان وجود ندارد و این در حالی است که برخی تولیدکنندگان حاضر هستند ۳ برابر دست مزد واقعی را به طراحان حرفه‌ای و دارای شناخت از بازار پرداخت کنند.

– امکان چاپ رنگی روی پارچه چادرهای مجلسی در یک ساله اخیر با تیراژ بالا از سوی برخی برندها ایجاد شده که این قابلیت در گذشته وجود نداشته است.

– برند ایرانی حاضر است برخلاف عرف اما در راستای جلب حمایت مشتری، گارانتی مصرف ارائه دهد.

– دانشجویان طراحی پارچه و لباس باید از پشت میز کار به دل بازار روند و نگاه تجاری را به کار خود وارد کنند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان زاده ظهر پنجشنبه در نشست صمیمی با جامعه کارگری شهرستان بردسکن که در سالن اجتماعات فرمانداری بردسکن با حضور اعضای مربوطه برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: نقش کارگران در همه حوزه‌ها تأثیر گذار و چرخه تولید جامعه دست کارگران است.

فرماندار بردسکن افزود: کارگران در خط مقدم تولید هستند و به عنوان سربازان جنگ اقتصادی، با همه توان تلاش می‌کنند تا نیازهای کشور را برآورده سازند.

وی رشد و توسعه در همه حوزه‌ها را در توانمندی و استعداد کارگران تلاشگر و نوآور برشمرد و افزود: وظیفه ما مسؤولان هموار کردن مسیر تولید است تا با ایجاد زمینه‌های تولید و اشتغال، کمک کنیم تا آسایش خاطر و امنیت شغلی این قشر زحمت کش و ایجاد اشتغال برای فرزندان آنها مهیا شود.

دهقان زاده گفت: یک جامعه فعال و پویا مدیون زحمات کارگران خود است و حیات یک ملت بسته به کار و کارگر است و یکی از ارکان اصلی جهش تولید کارگران و کارفرمایان هستند.

فرماندار بردسکن با بیان اینکه تولید، اقتصاد را بارور می‌کند، اظهار کرد: اقتصاد وقتی که پویا شود جامعه را در همه حوزه‌ها توانمند می‌کند.

در ابتدای این نشست حسین غلامی، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بردسکن گزارشی از وضعیت واحدهای معدنی، تولیدی و صنعتی شهرستان بردسکن را ارائه و اظهار کرد: شهرستان بردسکن بیش از ۳۰ معدن فعال در حوزه فرآوری مس، طلا و آهن دارد و در بخش معادن زمینه اشتغال بیش از ۶ هزار نفر فراهم شده است که بیشترین اشتغال زایی در شهرستان بردسکن مربوط به حوزه معادن است و با فعالیت چند معدن دیگر و حوزه فرآوری آنها ظرف دو سال آینده اشتغال زایی در معادن به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است؛ در این نشست جامعه کارگری شهرستان بردسکن مسائل و مشکلات حوزه کارگری را مطرح کردند.

کد خبر 6088515

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی