Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@19:03:11 GMT

افزایش مشارکت دینی با تقویت جامعه مداحان زن

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۳۷۲۳

افزایش مشارکت دینی با تقویت جامعه مداحان زن

به گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، امروز چهارشنبه، ۲۷ تیر در همایش «دختران فعال عرصه فرهنگی» که به‌مناسبت دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تقویت و توجه بیشتر به بانوان در جامعه، اظهارکرد: حضور فعال زنان در زمان جنگ تحمیلی در پشت جبهه را دیدیم این در حالی است که حضور بانوان در عرصه انتخابات هم به‌عنوان نیم فعالی از جامعه درخور توجه بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر ضرورت تبیین جایگاه دختر در اسلام، جایگاه بانوان در جامعه و تبیین زندگی حضرت معصومه(س)، خاطرنشان کرد: بانوان می‌بایست به‌طور مستمر در تمام فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشند این در حالی‌است که بانوان در خانواده به‌عنوان مادر نقش اساسی در پیشرفت جامعه دارند‌.
پرویزپور با بیان این‌که زندگی عفیفانه موجب می‌شود تا خداوند راه‌های پیشرفت و تعالی را برای انسان باز کند، خاطرنشان کرد: بانوان باید از بانوان صدر اسلام الگو گرفته و در زندگی به آنان تاسی کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان به بیان جایگاه بانوان در اندیشه اسلامی و آیات مختلف اشاره کرد و گفت: در قرآن‌کریم به وضعیت و جایگاه بانوان اشاره شده تا جایی‌که خداوند در آیه ۴۹ سوره شوری با این مضمون «لِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ يَهَبُ لِمَنْ يَشَاءُ إِنَاثًا وَيَهَبُ لِمَن يَشَاءُ الذُّكُورَ»  می‌فرماید دختر به‌عنوان هدیه الهی آمده است و ما به هر کسی بخواهیم دختر عطا می‌کنیم.
وی با ذکر این مطلب که زنان ما به‌عنوان نیمی از جامعه نقش پررنگ‌تری در جامعه داشته باشند، بر ضرورت تقویت بیشتر اقشار مختلف زنان تاکید کرد و افزود: انتظار است به جامعه مداحان زن توجه بیشتری در امور بانوان و خانواده همه اقشار فعال در حوزه بانوان را حمایت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه نمین طلاب حوزه علمیه خواهران را سنگربانان عرصه تربیت دانست و به حمایت همه جانبه مراکز فرهنگی و آموزشی از این مجموعه دینی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ کریم اسدزاده، هشتم اردیبهشت در نشست ستاد پذیرش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر و ترویج معارف علوم دینی، گفت: بازتاب عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران در پرورش نیروی انسانی در جامعه امری مهم و انکارناپذیر است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور بانوان طلبه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی افزود: امروزه وضعیت کنونی جامعه و هجمه‌های مختلف دشمنان، بسترسازی برای تحصیل در حوزه علمیه بانوان را بیش از گذشته ضروری کرده است.

امام جمعه شهرستان نمین بیان کرد: تربیت دینی، نقش مهمی در هدایت نسل حاضر و آینده دارد و به‌طور قطع تحقق این هدف با تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدزاده اثرگذاری و عملکرد خواهران طلبه را ستودنی توصیف و اظهار کرد: مسئله جذب و پذیرش حوزه علمیه خواهران مسئله مهمی در زمینه پرورش بانوان فعال انقلابی و جهادی می‌باشد.

وی بانوان طلبه را سنگربانان عرصه تربیت دانست و تصریح کرد: نقش مراکز فرهنگی و آموزشی در حمایت مادی و معنوی از حوزه‌های علمیه خواهران در امر پذیرش بایستی پر رنگ باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند