Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اظهار کرد: با اعلام گزارشی از تشکل‌های مردم نهاد در خصوص جمع شدن مقدار زیادی ماهی زنده در ماندآب‌های موجود در بستر خشک رودخانه قره آقاج، و پس از بازدید توسط کارشناسان نظارت بر امورحیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و بررسی راهکار‌های مناسب، در دو مرحله جان ۲ هزار قطعه ماهی و بچه ماهی نجات داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن ابراز نگرانی از خشکسالی‌های مداوم و کاهش شدید دبی آب در رودخانه قره آقاج تصریح کرد: به محض اطلاع از وضعیت این رودخانه کارشناسان برای بررسی وضعیت در ۲۱ و ۲۲ تیرماه جاری عازم منطقه شده از آن بازدید به عمل آمد.

محمودی ادامه داد: با شناسایی محل تجمع آبزیان و بر آورد میزان تعداد ماهی موجود در محل نسبت به تهیه تجهیزات حمل و نقل و شناسایی منطقه مناسب برای انتقال و رهاسازی آبزیان اقدام گردید.

محمودی ادامه داد: بعد از مهیا کردن جعبه‌های حمل ماهی مجهز به دستگاه اکسیژن دهی و برداشت ماهی‌های موجود از نقطه مورد نظر طی ۲ مرحله، این تعداد قطعه (در حدود ۲ هزار قطعه) ماهی در سایز‌های مختلف، شامل گونه‌هایی از خانواده‌های کپور ماهیان و لوچ ماهیان، به یکی از سر چشمه‌های منتهی به رودخانه قره آقاچ که در بالادست رودخانه، از وضعیت آبی مناسبی بر خوردار است منتقل شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس بیان کرد: مسدود کردن چشمه‌های منتهی به رودخانه، زهکشی‌های متعدد برای انتقال آب، حفر چاه‌های غیر مجاز در حریم رودخانه و برداشت آب از ماندآب‌های موجود به شدت اکوسیستم‌های آبی را دچار آسیب کرده و زیستمندان را با مشکل مواجه کرده است.

کوهمره سرخی منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی است که از شرق به فیروزآباد، از غرب به کازرون و از شمال به شیراز محدود می‌شود.

انتهای پیام/ن

نجات بچه ماهی ها از رودخانه قره آغاج در کوهمره سرخی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیات وحش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچی منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با ۱۸ قطعه لاشه

مسؤول منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با اشاره به دستگیری شکارچی حرفه‌ای در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک گفت: از این متهم اجزای ۵ راس کل وحشی، ۲ راس قوچ وحشی، ۲ راس بز وحشی و ۹ قطعه کبوتر وحشی کشف شد.


مرتضی جمشیدیان با بیان اینکه نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پس از بررسی دقیق و شناسایی محل اختفا آثار جرم و با اخذ دستور قضایی موفق به کشف و ضبط اجزای حیوانات شکار شده شدند افزود: همچنین یک قبضه اسلحه دولول غیرمجاز و دو قبضه اسلحه بادی به همراه سایر ادوات شکار غیر مجاز کشف و ضبط و متخلف پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز به مرجع قضائی معرفی شد.

وی از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • وضعیت خطرناک یک رودخانه + تصاویر | طغیان در بالادست سد
  • حلزون‌های سیبی جمع‌آوری شدند/ ماهیان قرمز را در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها رهاسازی نکنید
  • برای کدام استان‌های کشور سیل پیش‌بینی شده است؟
  • درخت کاری یا درخت داری؟
  • دستگیری شکارچی منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با ۱۸ قطعه لاشه
  • علت مرگ ماهی‌ها در منطقه حفاظت‌شده دز تشریح شد
  • علت مرگ و میر ماهی‌های منطقه حفاظت‌شده دز چه بود؟
  • تشریح علت مرگ ماهی‌ها در منطقه حفاظت‌شده دز
  • علت مرگ ماهی‌ها ‌در منطقه حفاظت‌شده «دز» چیست؟
  • وضعیت شهر قم طی سال‌های اخیر بهبود پیدا کرده است