Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه بزرگداشت عباداله محمودیان با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، اساتید و دانشجویان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی، برنامه بزرگداشت عباداله محمودیان عصر روز دوشنبه ۲۵ تیرماه سال جاری با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، اساتید و دانشجویان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم رشتچیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با ارائه سخنانی گفت: امروز افتخار است در مجلسی شرکت کنیم که در نکوداشت عبداله محمودیان، چهره ماندگار ریاضیات کشور تشکیل شده است. تقدیر از استادان و پیشکسوتان یک رشته از اهمیت خاصی برخوردار است، چراکه هم تلاش‌های مستمر نسلی را ارج می‌نهیم و هم به نسل جدید قدرشناسی از زحمات و خدمات را یادآور می شویم.

وی افزود: گرچه حرفه تعلیم و تربیت و پژوهش تعطیل بردار نیست، ولی در هر یک از نقاط عطف و به هر بهانه‌ای تکریم و تقدیر از اساتید مغتنم است.
رشتچیان اظهار داشت: معلمان و اساتید همواره در خط مقدم اصلاحات و تحولات آموزشی و پژوهشی هستند و همکار عزیز دکتر محمودیان یکی از شاخص‌ترین آن‌ها در این دانشگاه است. بی شک ایشان یکی از افرادی هستند که فرهنگ پژوهش را در رشته ریاضی و در دانشکده علوم ریاضی این دانشگاه نهادینه کردند و جمع حاضر که تعدادی از همکاران، دوستان و دانشجویان ایشان را به عنوان مدعو و سخنران دربردارد خود گواه این مدعاست.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه افزود: کارنامه علمی شاخص، فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی فراوان و مسئولیت‌های مدیریتی خاص همه و همه مواردی هستند که افرادی نظیر محمودیان را در خانواده شریف و خانواده ریاضی کشور به الگو و نماد تبدیل میکنند و بدیهی است که دانشگاه صنعتی شریف نیز همواره به حضور ایشان در این دانشگاه افتخار کرده و خواهد کرد.خوشحالم که در این گردهمایی به جنبه‌های مختلف فعالیت‌های علمی و آموزشی ایشان پرداخته میشود و اطمینان دارم که چنین مجالسی راهگشای نسل جوان برای ادامه راه خواهد بود.
وی در پایان سخنانش خطاب به محمودیان گفت: امیدوارم همان گونه که تاکنون منشأ خیر و تعالی علم در دانشگاه و کشور بوده اید کماکان و برای سالیان طولانی در عین سلامت، جامعه علمی کشور را از برکات وجود خود بهره‌مند سازید. خانواده شریف به اعضایی، چون شما میبالد و حضور شما در دانشگاه همواره منشأ خیر و مایه دلگرمی همکاران و مسئولین خواهد بود.

در ادامه برنامه برخی از اساتید که دوران دانشجویی خود در دانشگاه صنعتی شریف را با محمودیان گذرانده بودند به بیان بخشی از تحقیقات و دستاورد‌های علمی استاد در حوزه ریاضی و همچنین خاطرات دوران دانشجویی خود با استاد پرداختند.

عبادالله محمودیان متولّد ۲۸ اردیبهشت ۱۳۲۲ در زنجان، محقق و استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف است. او از مؤسسان انجمن رمز ایران است.
وی در سال ۱۳۴۴ دوره کارشناسی را در دانشگاه تهران به پایان رسانده و در سال ۱۳۴۷ در دانشگاه شیراز مدرک کارشناسی ارشد اخذ نمود. در سال‌های ۱۳۵۰ و ۱۳۵۴ دوره کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پنسیلوانیا را گذراند. او از سال ۱۳۶۲ تاکنون استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف است.
رییس انجمن ریاضی ایران از سال ۱۳۸۲ به مدت ۳ سال، رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳، عضو کمیته ملی المپیاد ریاضی ایران و عضو اجرایی دوره علمی ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۸، عضو کمیته المپیاد کامپیوتر ایران (۱۳۷۳ تا ۱۳۸۳)، عضو کمیته المپیاد ریاضی ایرانو عضو اجرایی دوره‌های علمی (۱۳۶۶ تا ۱۳۷۸) و همچنین کمیته ملی المپیاد کامپیوتر ایران، (۱۳۷۳ تا ۱۳۸۳)، از جمله مسئولیت‌های اجرایی و فعالیت‌های علمی ایشان است.
از جوایز و افتخارات  محمودیان می‌توان به استاد برجسته کشور (جایزه طباطبایی) در سال ۱۳۹۰، چهره ماندگار ریاضی ایران در سال ۱۳۸۹، دریافت جایزه بین‌المللی خوارزمی برای پژوهش بنیادی و استاد نمونه کشوری در سال ۱۳۸۲، پژوهشگر نمونه دانشگاه در سال ۱۳۸۱، عضو فرهنگستان علوم از سال ۱۳۸۰ و استاد نمونه دانشگاه در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۶ اشاره کرد.
عضویت در هیئت تحریریه بولتن انجمن ریاضی ایران در خلال سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸، فرهنگ و اندیشه ریاضی در طی سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲، مجری بیش از ده طرح پژوهشی، ارائه بیش از ۹۰ مقاله به زبان انگلیسی و فارسی، داوری مقاله برای بیش از ۱۰ مجله معتبر ریاضی بین المللی، عضویت در هیأت تحریریه ۴ مجله ریاضی داخلی و خارجی تألیف چندین مقاله و کتاب به زبان فارسی، یک جلد کتاب به زبان انگلیسی و داوری مقالات متعدد برای مجلات ریاضی و شرکت در بیش از ۴۰ کنفرانس بین‌المللی ریاضی برای ارائه مقاله و سخنرانی از دیگر توفیقات علمی ایشان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شریف چهره های ماندگار کنفرانس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب سرباز امریه در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف

به گزارش صدای ایران از ایرنا، گروه پژوهشـی مهندسـی صنـایع سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف در نظر دارد از میـان فارغ‌التحصیلان مقطع کارشـناسی ارشد رشته مهندســـی صنـایع، مهندسـی کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات نیروی امریه جذب کند.

طبق اعلام سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، متقاضیان می‌توانند تا تاریخ اعـزام تیـرماه ۱۴۰۳ به بعد رزومـه خود را با موضوع «امریه - نام خانوادگی» به آدرس ایمیل: Tricks@jdsharif.ac.ir ارسال کرده و جهت جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۷۶۴۱۲۹۲ - ۶۷۶۴۱۲۹۱ تماس گیرند.

دیگر خبرها

  • جذب سرباز امریه در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • فرجام مجاهدی که نامش بر دانشگاه صنعتی نشست
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد