Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین روز از همایش تعالی اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه خراسان رضوی، قم، تهران و اصفهان در مشهد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، صبح امروز دومین روز از همایش تعالی اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه خراسان رضوی، قم، تهران و اصفهان با حضور حجت‌الاسلام رئیسی، حجت‌الاسلام حاج صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران و دادستان کل کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت مشهد شروع به کار کرد و این نخستین دوره مشترک تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه است که تا 28 تیرماه در مشهد ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سکولاریسم​ اجتماعی حوزه‌های علمی را تهدید می‌کند

  در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: با شناخت وضعیت کشور و همچنین جهان اسلام آنچه وظیفه عمده را رقم می‌زند در سه حوزه علم و دانش، حوزه تبلیغ و رساندن پیام دین و حوزه بعدی نیز حوزه عمل و اجرا است.


وی افزود: احکام اسلام به دنبال رسیدن به اهدافی صادرشده‌اند که این اهداف باید تحقق و توسط علمای دین و یک حوزه انقلابی رقم بخورد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه حوزه باید تمام مسائل را مبتنی بر فقه پویای اسلامی و شیعی حل کند، گفت: در این باب حوزه یعنی آن کسی که سرش در درس و بحث است و فقط به دنبال احکام است برای دشمن به‌تنهایی آسیبی نمی‌رساند اما آنچه مورد تهدید دشمن است حوزه انقلابی است.

 

وی افزود: تهدید حوزه سکولاریسم دینی و یا عرفان‌های کاذب نیست بلکه آنچه امروز حوزه‌های علمی را تهدید می‌کند سکولاریسم اجتماعی است و حوزه باید در این بعد فعالیت بیش‌ازپیش کند.

 

رئیسی با بیان اینکه امام خمینی (ره) اعتقاد به حکمرانی فقه در متن جامعه داشتند، بیان کرد: برعکس زمانی که فقه حکومت نمی‌کرد اما الآن فقه شیعه در حال اداره حکومت است و ثابت کرده که فقه شیعه می‌تواند مشکلات یک جامعه را حل کند.

 

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی از متن حوزه بر خواسته است که رهبر آن‌یک رجل الهی و مرجع تقلید این پرچم را برافراشت است و روحانی ما نمی‌تواند و نباید نسبت به مسائل انقلاب و جامعه اسلامی بی‌توجه باشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حوزه انقلابی باید کمبودهای انسانی و فکری را در جامعه اسلامی جبران کند، تأکید کرد: آنچه باید در حوزه تأمین شود این است که خلأهای فکری و معنوی و انسانی برطرف شود، اگر این مشکلات توسط حوزه انقلابی حل شود دیگر مشکلات فساد در جامعه بروز نخواهد یافت.

 

 

دشمن به​ دنبال اقتدار زدایی در تمام سطوح نظام است

 

پس از آن حجت‌الاسلام عبدالله حاج صادقی صبح امروز در همایش تعالی اساتید بسیجی و روحانیون حوزه‌های علمیه خراسان رضوی، قم، تهران و اصفهان با اشاره به اتفاقات صدر اسلام، اظهار کرد: نفوذی‌ها در ماجرای صفین کاری کردند که ولی مسلمانان امام علی(ع) تن به مذاکره با دشمن دهد اکنون نیز برخی نفوذی‌ها در داخل کشور درصدد حرکت جمهوری اسلامی به سمت مذاکره هستند.


وی افزود: هدف دومی که دشمن در حال رقم زدن است تقدس زدایی از مقام معظم رهبری است در مقابل وظیفه حوزه‌های علمیه انقلابی مقابله با این تهاجم است.

 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی رهبر معظم انقلاب که به‌منزله ولی مسلمانان جهان است، گفت: تمام دشمنان مصر بر این هستند که اگر این ابرمرد از مواضع خود عقب‌نشینی کند فتنه‌های آن‌ها نابود نمی‌شود و در مقابل بزرگان دینی رهبری ایشان در حوادث فعلی را معجزه قلمداد می‌کنند.

وی ادامه داد: قدرشناسی از رهبری معظم برای طلاب حوزه علمیه آن است که ما در جهت تحقق و مطالبات ایشان قدم برداریم تا بتوانیم باقدرت دین مشکلات مردم را رفع کنیم.

 

حجت‌الاسلام حاج صادقی با اشاره به برنامه دیگر دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی و تضعیف روحیه مردم، عنوان کرد: دشمن به دنبال تضعیف اقتدار و قدرت نظام در عرصه‌های مختلف است، مثلاً می‌گویند چرا پول‌ها را خرج ساخت موشک می‌کنید؟ در عرصه علمی چه نیازی به پیشرفت هسته‌ای وجود دارد؟ این شبهاتی است که از سوی دشمن برای کشور می‌آید.

وی تصریح کرد: جرج بوش جمله‌ای در خصوص نظام ما گفته که ایران سکولار سلاح هسته‌ای او هم خطر ندارد اما ایران اسلامی دانش پزشکی آن‌هم برای ما خطرناک است لذا دشمن به دنبال اقتدار زدایی در تمام سطوح نظام است.

 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه راهکار بعدی دشمن انقلابی زدایی و تغییر تفکر انقلابی در میان مسئولان است، بیان کرد: دشمن در حال نفوذ به شخصیت‌ها و مسئولان کشور است تا چهره انقلابی آن‌ها را از ایشان بگیرد، تا جایی پیشرفته‌اند که از چهره پیامبر و ائمه و حتی امام خمینی(ره) غیرانقلابی معرفی کنند.

 

وی اظهار داشت: آخرین راهکار دشمن دوقطبی سازی میان مردم است تا از طریق ایجاد ناراحتی‌ها و دلخوری‌های بی‌دلیل میان مردم اختلاف ایجاد کند، همچنین می‌گویند که در عصر فعلی استقلال معنی ندارد درحالی‌که انقلاب ما با استقلال پیروز شد.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل و کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت هفته معلم با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دیدار کردند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی امروز در دیدار با شماری از معلمان مناطق ۱۵ گانه استان مرکزی گفت: آموزش و پرورش وظیفه دارد در جهت تضمین آینده نظام اسلامی نخبه‌پروری در تراز انقلاب را در دستور کار خود قرار دهد. زیرا هر جامعه‌ای باید برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه و واقعی، توجه به آموزش و پرورش را جزو اولویت‌های برنامه‌های کلان خود قرار دهد.

او افزود: منشاء تحول در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است و متولیان امر از جمله آموزش و پرورش وظیفه دارند با سرمایه‌گذاری در این بخش زمینه توسعه و تحول کشور را فراهم کنند. اساس آموزش و پرورش معلم است و گزینش معلمان باید طوری باشد که توانمندترین و شایسته‌ترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اصلاح نظام پرداختی کشور پرداخت و افزود: تعدد نظام‌های پرداختی در کشور یکی از مشکلات ریشه‌ای است و تجمیع قوانین پرداختی باید در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود