Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@06:35:04 GMT

ساخت۲۵۰ برج در باغات در سه سال

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۴۲۷۵

رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: بین سال‌های ۹۳تا ۹۶ حدود ۲۵۰برج باغ ساخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرش میلانی رییس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری نشست مشترک کمیته شهرسازی شورا و جامعه مهندسین مشاور ایران اظهار کرد: شورای پنجم با رویکرد حفظ باغات تهران تصمیم به لغو مصوبه برج باغها گرفت که البته این تصمیم با مخالفت‌هایی مواجه شد از جمله اینکه چنانچه محدودیتهایی در این زمینه ایجاد شود اقتصاد شهری دچار مشکل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلانی با یادآوری این موضوع که طبق گزارش اخیر معاون شهرسازی شهرداری بین سال‌های ۹۳تا ۹۶ حدود ۲۵۰برج باغ ساخته شده است گفت:  آیا به این استدلال که بارگزاری در باغات به اقتصاد شهری کمک می کند میتوان اجازه تخریب باغات باقی مانده شهر را داد؟


رییس کمیته محیط‌زیست شورا در ادامه افزود: شورای پنجم به دنبال کسب درآمد از باغات شهر نیست و این قول را از شهردار منتخب اسبق و شهردار فعلی گرفته است که در مسیر تخریب باغات مجوزی را صادر نکند.
وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به موضوع شناسنامه باغات شهر گفت : تاکنون بیش از۳۰۰۰  پلاک صادر شده است که آمار قابل استفاده‌ای را از وضعیت باغات شهر تهران به ما می دهد. از جمله این که مشخص شده است که ۴۰۰ هکتار باغات ما ارزش اکولوژیکی و ۲۴هکتار از این باغات نیز ارزش میراثی را  خود دارند. بنابراین تکلیف ما را از نظر اولویت بندی برای برنامه‌ریزی و تملک را مشخص می کند.
وی در ادامه افزود: از عوارض جریمه قطع درختان،  شهرداری حدود ۶۰میلیارد تومان درآمد داشته است که تنها برای خرید ۳یا ۴باغ کافی است این در حالی است که برای تملک باغات کن بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم است.
 میلانی در ادامه با بیان اینکه برای بهره‌برداری از باغات باید مدل‌های سازگار با توجه به شرایط جغرافیایی باغات را طراحی کرد گفت: جامعه مهندسین مشاور می تواند در این زمینه مدیریت شهری را یاری کند.
رییس کمیته محیط‌زیست شورا همچنین بحث جلب مشارکت شهروندان در تملک باغات شهر تهران را یکی دیگر از راهبردهای حفظ باغات دانست و افزود: همانطور که خیرین مدرسه ساز داریم باید بتوانیم از ظرفیت مردم و خیرین برای نجات باغات شهر کمک بگیریم.

منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کشور تخصصی در واردات واگن ندارد/ باید این کار را به مترو تفویض کنند

پروژه بهره برداری از «دسترسی جنوبی به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) از بزرگراه شهید آوینی» و «رونمایی از ناوگان ماشین آلات سنگین» معاونت فنی و عمرانی در صد و شانزدهمین پویش امید و افتخار در روز -شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳- با حضور مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، مهدی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، شربیانی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران و مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و برگزار شد.

مهدی چمران رییس شورای شهر اسلامی شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: عمران و آبادی به دلیل ارتقا سطح آسایش و آرامش مردم است.

وی گفت: به آثار معماری و بنا‌های تاریخی نگاه کنید؛ آنچه ساختند و باقی مانده مواردی بود که برای آسایش مردم بوده است.

چمران با پرداختن به معماری بنا‌های احداث شده در گذشته و نیز اهمیت ساخت مسجد تصریح کرد: خدمت کردن به مردم و آبادانی و عمران برای ما ارزشمند است. خیلی از مشاغلی دیگر هم به همین عمران شهری وابسته است. اصولا ساختمان سازی یکی از پایه‌های حرکت اقتصادی است؛ بنابراین وقتی ساختمان سازی درست و منطقی به وجود بیاید مشاغل دیگری در شهر فعال می‌شود.

رییس شورای شهر تهران بیان داشت: بافت فرسوده و ساختمان‌های فرسوده در شهر بسیار داریم و خطر زلزله همیشه بیخ گوشمان است. نمی‌گوییم که ساختمان‌های تشریفاتی بسازند و اسراف کنند، اما ساخت ساختمان محکم و درست برای مردم از هر جهت کاری شایسته است و به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: تلاش ما در دوره ششم این بود که ساخت و ساز بیشتر بشود که قطعا به دنبال آن حرکت اقتصادی خوبی رخ خواهد داد. یکی از نمونه‌های مشارکت مردمی در جهش تولید همین ساخت و ساز است. اگر خانه‌های فرسوده نوسازی و مقاوم سازی بشود در برابر زلزله هم مقاوم می‌شویم. ما می‌توانیم با کمک مردم شهر‌ها و روستا‌های کشور را بازسازی کنیم.

چمران با بیان اینکه از جهت تکنولوژی ساخت شرایط خوبی داریم، گفت: باید به میدان بیاییم که مردم در آرامش باشند. اشاره شد به بودجه ریزی؛ بار‌ها و بار‌ها شنیده ایم که بودجه سال گذشته را که بستیم ۱۰ هزار میلیارد تومان علاوه بر آنچه قبلا در امر حمل و نقل پیش بینی شده بود اضافه کردیم. امسال هم همین کار را با همت و همکاری شهرداری تهران انجام دادیم و ۱۵ هزار میلیارد را به آن مبلغ اضافه کردیم و نزدیک به نیمی از اعتبار بودجه شهر تهران را برای حمل و نقل عمومی اختصاص دادیم.

رییس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و شانزدهمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به ایراد وزارت کشور به قرارداد واردات واگن از کشور چین گفت: هنوز به نتیجه کاملی که می‌خواهیم نرسیدیم به این علت که باید در کشور کارفرما این مساله را تایید کند و این کارفرما کسی جز شرکت مترو نیست. این امر را باید به مترو تفویض کنند.

وی ادامه داد: وزارت کشور قرارداد این امر را بسته ولی کارش این نیست. ما دو روز پیش هم مجددا با وزیر کشور صحبت کردیم؛ امیدواریم هرچه زودتر کار عملیاتی بشود وگرنه ورود واگن با این اقدام به تاخیر می‌افتد. همه مشخصات فنی باید از طریق کارفرما تایید بشود و وزارت کشور تخصص این امر را ندارد.

چمران در پایان گفت: رییس جمهور درخواست انجام سریع و ظرف یک هفته این امر را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲ هزار و ۱۰۶ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان با حضور وبیناری رییس جمهور
  • افزایش تصادفات منجر به فوت موتورسواران در تهران
  • راه‌اندازی کمیته تغییر اقلیم به‌زودی
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • سرپرستان نواب رییسی فدراسیون چوگان معرفی شدند
  • نامه رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوز
  • زورگیران اتوبان صدر دستگیر شدند
  • رییس کمیته تغییر اقلیم وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد
  • ورود رئیسی به ماجرای واگن‌های چینی
  • وزارت کشور تخصصی در واردات واگن ندارد/ باید این کار را به مترو تفویض کنند