Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشاگری درباره سوء‌استفاده‌ مافیای گندم، واکنش معاون دفتر رییس جمهور به یک ادعا، توافق تهران و اسلام آباد برای توسعه همکاری‌های مرزی، مقابله با افراط‌گرایی؛ هدف ایران و روسیه، اقدامات سازمان انرژی اتمی در چارچوب فرمان مقام معظم رهبری، ۴ مولفه تاثیرگذار در ایجاد اعتراضات مردمی در عراق، تجمع دختران شین آبادی مقابل نهاد ریاست جمهوری، جزییات تائید حکم ۲ نفر از اعضای گروه تروریستی داعش در کرمان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیست و هفتم تیر ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا،  معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور در یادداشت توئیتری نسبت به ادعاهای مطرح شده درباره ارتباط بین خاموشی‌های اخیر و معاهده پاریس پاسخ داد و نوشت: اجرا، قانون می خواهد. مگر الحاق ایران به معاهده پاریس درمجلس تصویب و شورای نگهبان آنرا تایید کرده که دولت اجرا کند؟! ضمنا؛  اگر برق برای مردممان نداشته باشیم، صادراتش را هم قطع می کنیم. چه رسد به معاهده!  آنچه را نمی‌دانید نگویید، گناهش نزد خدا بزرگ است. (سوره نور. آیه۱۵)

تهران و اسلام آباد در پایان سفر سه روزه رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران به پاکستان بر توسعه همکاری مدیریت مرز، همکاری اطلاعاتی و امنیتی و اقدام برای بازگشایی گذرگاه های مرزی جدید در مرز مشترک تاکید کردند.

سرلشکر محمد باقری نیز با تشریح دستاوردهای سفر هیات عالیرتبه نظامی ایران به پاکستان، گفت: همکاری راهبردی ایران و پاکستان به ویژه در زمینه اطلاعاتی و امنیتی افزایش یافته و بزودی سند جامع همکاری اطلاعاتی و امنیتی تهران - اسلام آباد امضا می شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با افشاگری درباره سوء‌استفاده‌ مافیای گندم،  از آنچه فساد برنامه‌ریزی شده در بخشی از بدنه سازمان غله ایران و ناپدید شدن ۱۰۰ هزار تن گندم تنها در یک استان، می‌خواند، خبر داد. رمضانعلی سبحانی‌فرد با بیان این مطلب که «در خرید تضمینی گندم از گندم‌کاران و تحویل گندم خریداری شده به سیلوها تخلفات گسترده مالی و اجرایی در جریان است» مدعی شد: دلالان گندم از ارتباطاتی که با بخشی از بدنه سازمان غله کشور دارند گندم را از گندم‌کاران خریداری می‌کنند اما به جای تحویل گندم خریداری شده به سیلوهای دولتی، آن را در انبارها و محوطه‌های بدون سقف و روز باز به صورت کاملا غیراستاندارد و غیربهداشتی نگهداری می‌کنند.

وزیر امورخارجه کشورمان رباره نقش اروپا در حفظ برجام تصریح کرد:در برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان و به علاوه ارتقاء گفت‌وگو و همکاری، اروپا باید فعال‌تر باشد و به حرف بسنده نکند.رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین با بیان اینکه هدف ما و روسیه مقابله با افراط‌گرایی است، توضیح داد: ما روابط و همکاری خوبی با روسیه و دولت سوریه داریم و می‌خواهیم به آن ادامه دهیم. هدف ما در اینجا بسیار روشن است، این هدف ما و هدف فدراسیون روسیه است که با افراط گرایی و تروریسم مقابله کنیم.

علی‌اکبر صالحی نیز با انتقاد از هم‌نوایی برخی داخلی‌ها با خارجی‌ها اقدامات سازمان انرژی اتمی در چارچوب فرمان مقام معظم رهبری را تشریح کرد و از تکمیل کارخانه تولید روتور برای استفاده در سانتریفیوژهای پیشرفته در چارچوب فرمان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر آمادگی سریع برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو غنی سازی خبر داد.

همچنین علی ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تاکید بر این‌که حضور ایران در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی دمشق بوده است و کماکان به عنوان مستشار در سوریه هستیم، گفت: اگر ما از سوریه خارج شویم آمریکا و متحدانش به توسعه تروریسم در منطقه ادامه خواهند داد. وی درباره تلاشهای رژیم صهیونیستی برای جلو گیری از حضور ایران در سوریه و متقاعد کردن دنیا به این کار گفت: این مرد که رژیم صهیونیستی را هدایت می‌کند مثل یک گدا عمل می‌کند. او می‌رود و کمک مردم دنیا را گدایی می‌کند، اما مردم ننشسته‌اند که ببینند رژیم صهیونیستی چه می‌گوید.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با هم‌ حزبی‌های خود مدعی شد که وی به رییس‌جمهور آمریکا گفته بوده است از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود. تلویزیون اسرائیل یک ویدئو را منتشر کرده است که در آن نشان می‌دهد بنیامین نتانیاهو می‌گوید مسئول تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام برگزاری گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور هفته آینده در تهران اظهار داشت: نخستین سمینار سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در دولت دوازدهم، هفته آینده پس از دیدار وزیر و مدیران وزارت امور خارجه و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مقام معظم رهبری و حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی رییس محترم جمهوری آغاز به کار می‌کند. همچنین روسای قوای مقننه و قضاییه نیز با حضور در این گردهمایی سخنرانی خواهند کرد.

همچنین در  ادامه برگزاری موفق اولین و دومین کنفرانس امنیتی تهران درسالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ سومین دور کنفرانس امنیتی تهران در بهمن ماه ۱۳۹۷ با عنوان «امنیت منطقه ای در غرب آسیا: چشم انداز ثبات، همکاری و پیشرفت جمعی» برگزار خواهد شد.

یک کارشناس عراق در گفت‌وگو با ایسنا ۴ مولفه تاثیرگذار در ایجاد اعتراضات مردمی در عراق را تشریح کرد و با اشاره به ناآرامی‌های مردمی اخیر در برخی از مناطق این کشور همسایه ایران ، تصریح کرد: گروه‌های سیاسی داخل عراق باید بر اساس یک «اجماع داخلی» معطوف به ایجاد فشار لازم بر حکومت مرکزی بغداد ، برای انجام یک نوع خانه ‌تکانی در ساختار مدیریت اداری حکومت عراق، روند کنونی را دنبال کنند و از اشخاص «تکنوکرات» که از توان، دانش و تخصص لازم برخوردار هستند، برای اداره امور کشورشان استفاده بیشتری کنند.

حسین احمدی نیاز از تجمع دختران شین آبادی مقابل نهاد ریاست جمهوری در روز جاری خبرداد و گفت: این دختران برای پیگیری درمان خود و احقاق حقوق شان و عدم دریافت پاسخ از مسوولین این کار را کرده اند.

همچنین وکیل مدافع قربانیان اسیدپاشی های اصفهان از پرداخت دیه قربانیان این حادثه از صندوق دیه بیت المال خبر داد و گفت: پرونده قربانیان اسیدپاشی های اصفهان مختومه شد. وی افزود: این صندوق براساس گزارش پزشکی قانونی مبنی بر جراحات وارده به موکلانم و رای دادگاه و تلاش های دادستان دیه را پرداخت کرده است.

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان جزییات تائید حکم ۲ نفر از اعضای گروه تروریستی داعش در کرمان را تشریح کرد و گفت: این افراد از طریق کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با سرویس های اطلاعاتی تبادل اطلاعات داشته اند.احمد قربانی افزود: محکومین «ع.ب» و «ر.ب» که از اعضای گروهک تروریستی داعش می باشند در سال ۹۶ پس از رصد اطلاعاتی توسط سربازان گمنام حضرت بقیه الاعظم علیه السلام در کرمان شناسائی و دستگیر شدند.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اتحاديه اروپا اسيدپاشي اصفهان افراط گرایی ايران برجام پاكستان توافق هسته ای ثامن الحجج داعش دونالد ترامپ رژيم صهيونيستي روسيه رييس سازمان انرژي اتمي ايران سلبریتی عراق کنفرانس امنیتی تهران كرمانشاه محمدجواد ظريف مقام معظم رهبری نتانياهو نهاد رياست جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در جریان سخنرانی بین شماری از عناصر موساد و شاباک اذعان کرد که این رژیم دچار اختلاف داخلی شده است.

نتانیاهو که به خاطر شکست‌های میدانی در جنگ غزه، ناکامی در آزادسازی اسرای اسرائیلی و حملات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران، متحمل فشار‌های زیاد داخلی شده است، اذعان کرد: «ما باید اختلافات داخلی خود را پنهان کنیم؛ زیرا با یک تهدید وجودی روبرو هستیم».

وی با این ادعا که متعهد به پیروزی در برابر نیرو‌های مقاومت فلسطین در غزه هستند، گفت که باید با تهدید‌هایی که این رژیم از سوی ایران روبروست، مقابله کند.

در ادامه حملات و انتقادات سیاستمداران و احزاب اسرائیلی از نتانیاهو، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» ساعتی پیش به کابینه نتانیاهو حمله کرد و گفت: «کابینه نتانیاهو باید مسئولیتها را بپذیرد و استعفا کند».

لیبرمن که وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی بوده و به شدت منتقد عملکرد نتانیاهو در سطح داخلی اسرائیل به ویژه جنگ علیه غزه است، به صورت کنایی به نتانیاهو گفت: «ما یک گام با پیروزی فاصله نداریم، بلکه در یک قدمی رسوایی هستیم». وی پیش از این هم تأکید کرده بود که «این کابینه به پایان راهش رسیده، انتظار دارم بنی‌گانتز و کابینه این خبر را اعلام کنند». 

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ببینید | شکاف سیاسی در اسرائیل؛ وزیر کابینه هم نتانیاهو را مسخره کرد!
  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم
  • اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله به ایران را متوقف کرد
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • مواضع بن‌غفیر باردیگرخبرسازشد/اعدام زندانیان فلسطینی به‌بهانه جا!
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی
  • ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از کابینه نتانیاهو + فیلم
  • پایان نشست کابینه جنگ اسرائیل
  • فوری | کابینه جنگ اسرائیل تصمیمش را درباره ایران گرفت