Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:24:56 GMT

رقابت سه فیلم ایرانی در جشنواره‌های جهانی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۴۷۶۹

رقابت سه فیلم ایرانی در جشنواره‌های جهانی

تهران - ایرنا - در تازه‌ترین حضور آثار ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی سه فیلم «یه وا»، «پارادایس» و انیمیشن «آقای گوزن» در فستیوال‌های خارجی رقابت می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، فیلم سینمایی «پارادایس» به کارگردانی علی عطشانی در تازه‌ترین حضور بین‌المللی خود به بخش مسابقه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «های کُوست» در نُورلَند غربی کشور سوئد راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این جشنواره فعالیت خود را از سال 2016 آغاز کرده است و سومین دوره آن در روزهای 25 و 26 آگوست 2018 برابر با 3 و 4 شهریورماه با حضور فیلمسازانی از سراسر جهان در کشور سوئد برگزار می‌شود.
فیلم «پارادایس» که بازیگرانی همچون جواد عزتی و مهران رجبی از ایران و الویا بورکات و کانرین فولوس از کشور آلمان در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند، سال ١٣٩4 در کشور آلمان، اسپانیا و ایران فیلمبرداری شد.
داستان این فیلم که در راستای تبلیغ دین مبین اسلام، مذهب تشیع و نفی فرقه‌های دروغین منتسب به اسلام همچون طالبان و داعش است، درباره حضور سه روحانی ایرانی در کنفرانسی در کشور آلمان با عنوان «مذهب من» است.

**فیلم «یه وا» به جشنواره «بورگاس» بلغارستان رسید‎
همچنین فیلم سینمایی «یه وا» به کارگردانی آناهید آباد در سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «بورگاس» که با هدف معرفی فرهنگ و سینمای کشورهای حوزه دریای سیاه برپا می شود، رقابت می‌کند.
این رویداد سینمایی از 20 تا 27 جولای برابر با 29 تیر تا 5 مرداد در جزیره سانتا آناستازیا برگزار می‌شود.
فیلم «یه وا» پیشتر در پانزدهمین دوره از جشنواره زردآلوی طلایی، عنوان بهترین فیلم و بازیگری را در بخش پانورامای ارمنی به خود اختصاص داده بود.این اثر سینمایی همچنین در جشنواره فیلم «انار» کانادا برنده جایزه فیلم برگزیده تماشاگران شد.
یه‌وا روایت یک پزشک 34 ساله است که به اتهام قتل شوهرش تحت پیگرد قانونی قرار دارد. او برای حفاظت از دختر خردسالش از ایروان فرار کرده، به نقطه دوردستی پناه می‌برد و به ناچار در محل جدید مجبور به مقابله با مسائل و دشواری‌ها، رودروی آئینه‌ای به نام زندگی می‌شود.
در این فیلم بازیگران ارمنستانی چون نارینه گریگوریان، شانت هوهانیسیان، سرگئی توماسیان، ورِژ کاسونی، مارجان آودیسیان، ِولینا آدامیان و مارات داویدیانایان ایفای نقش کرده اند.

**«آقای گوزن» در جشنواره «جیفونی» رقابت می کند
دیگر حضور آثار ایرانی در جشنواره های خارجی به انیمیشن «آقای گوزن» اختصاص دارد.
این انیمیشن کوتاه به کارگردانی مجتبی موسوی در بخش رقابتی «18+ سال» چهل و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «جیفونی» حضور دارد.
جشنواره «جیفونی» ایتالیا یکی از بزرگترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم کودک و نوجوان در جهان است که سالانه بیش از 2000 کودک و نوجوان در گروه‌های سنی بین 3 تا 21 سال، به داوری آثار بخش‌های گوناگون این جشنواره می‌پردازند.
این جشنواره از 29 تیر الی 6 مرداد در شهر جیفونی واقع در جنوب کشور ایتالیا برگزار می‌شود.
انیمیشن کوتاه «آقای گوزن» در جشنواره جهانی فجر، جشنواره «زاگرب» کرواسی، جشنواره «انیماموندی» برزیل، جشنواره «انسی» فرانسه، جشنواره «انیماتریکز» فنلاند، بازار فیلم برلین حضور داشته و لوح تقدیر بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره جهانی فجر، جایزه ویژه جشنواره انیمیشن «زاگرب» کرواسی را دریافت کرد.
فراهنگ**9246**1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي يه وا پارادايس آقاي گوزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۹۰ بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

محمودرضا امین اللهی رئیس هیات بسکتبال مازندران گفت: سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال پسران کشور از روز سه شنبه چهارم اردیبهشت آغاز و تا روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی شهید چمران شهرستان رامسر برپا می‌شود.

او افزود: بیش از ۹۰ بازیکن و مربی از ۱۵ استان در این جشنواره ۴ روزه شرکت می‌کنند.

امین اللهی گفت: استان‌های حاضر در این جشنواره مازندران، گیلان، زنجان، تهران، قم، آذربایجان شرقی، کردستان، آذربایجان غربی، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، سمنان، اردبیل، البرز و خراسان رضوی تشکیل می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت
  • حضور ۹۰ بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور
  • رقابت کماندار کیش در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی باکمان چین
  • اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن
  • این شرکت مشهور دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن را می‌برد
  • «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
  • حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک
  • بارسلونا جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۵ را از دست داد
  • بارسلونا جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۵ را از دست داد*
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در جام جهانی قطر