Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی، از بازسازی و نوسازی 270 محله از بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی با اعتباری معادل 250 هزار میلیارد ریال در سال خبر داد.

به گزارش ایرنا، هوشنگ عشایری روز چهارشنبه در جلسه ستاد باز آفرینی شهری پایدار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از مجموع اعتبار سالانه 100 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و مابقی از محل اعتبارات شهرداری ها و دولتی، تامین اعتبار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بودجه سال 96 شهرداری ها حدود 550 هزار میلیارد ریال مصوب شد، افزود: با وجود نگرانی های موجود برای تامین این حجم از سرمایه گذاری، سال گذشته 82 هزار میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز برای بازآفرینی شهری در قالب احیای بافت های فرسوده و بازسازی سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهرها از اعتبارات شهرداری ها اختصاص یافت.
عشایری ادامه داد: 41 هزار میلیارد ریال نیز از اعتبارات مورد نیاز سال گذشته از محل اعتبارات راه و شهرسازی و 25 هزار میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات حمایت از مسکن در نظر گرفته شد.
وی بیان داشت: برای سال جاری نیز دولت 15 هزار میلیارد ریال برای باز آفرینی شهری در اختیار این شرکت قرار داده است.
وی ادامه داد: طبق درخواست ستاد باز آفرینی شهری و با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی امسال قیر یارانه ای برای سرویس دهی معابر در بافت های فرسوده اختصاص یافته است.
عشایری، آغاز اجرای طرح بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی را از سال 95 عنوان کرد و افزود: در این طرح 10 ساله بهسازی محله های قدیمی 543 شهر کشور هدفگذاری شده است.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی ادامه داد: به منظور ترغیب بخش خصوصی و مردم برای همکاری و مشارکت در ساخت بافت های فرسوده بر اساس ماده 21 آیین نامه اجرایی ستاد باز آفرینی شهری، تسهیلات 18درصدی ساخت برای این مناطق در 2 سال نخست با بهره 50 درصدی برای متقاضیان محاسبه می شود.
عشایری ادامه داد: برای ساخت سالانه 100 هزار واحد در بافت های فرسوده، دولت دستگاه های خدمات رسان آب و فاضلاب، برق و گاز را مکلف به تخصیص 350 میلیارد ریال تخفیف از سوی هریک از این دستگاه ها کرده است.
وی تصریح کرد: طبق ماده 21 آیین نامه مصوب ستاد باز آفرینی شهری تمامی تخفیف و مشوق هایی که شامل حال ساخت و ساز در نقاط محروم کشور نظیر تخفیفات مالیاتی و بیمه کارگری می شود، بازآفرینی در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی را نیز در بر می گیرد.
عشایری در ادامه با تاکید بر اهمیت همکاری دستگاه های اجرایی و دولتی در اجرای این طرح بیان کرد: تمامی مدیران دولتی که اراضی در اختیار را بنا به نبود طرح و یا بودجه و اعتبار برای اجرای پروژه اختصاص نداده اند، باید هر چه سریعتر این زمین ها را در اختیار توسعه گران (سازندگان بافت های فرسوده) قرار دهند.
وی تصریح کرد: در صورت عدم اقدام مدیران برای معرفی این اراضی، فهرست زمین ها صورتجلسه شده و در اختیار ستادهای بازآفرینی استانی و شهرستانی قرار می گیرد.
عشایری از مردم و مسئولان دولتی خواست در صورت شناسایی این اراضی در حوزه دستگاه های دولتی، موارد را به ستاد باز آفرینی استانی و شهرستانی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، جلسه ستاد باز آفرینی شهری با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، نماینده مردم شهرستان شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، شهرداران شهرکرد و بروجن، مدیرکل راه و شهرسازی، و جمعی از مدیران استان در استانداری برگزار شد.
8125/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راه و شهرسازي باز آفريني شهري محلات قديمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد

محمد آئینی روز سه شنبه در بازدید از پروژه های بازآفرینی شهر تبریز افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه کلانشهر تبریز در حوزه بازآفرینی شهری از شهرهای برتر کشور است، گفت: این شهر در این زمینه می تواند الگویی برای سایر کلانشهرها باشد.

آئینی، با بیان اینکه ادامه داد: موفقیت طرح‌های بازآفرینی شهری مانند مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز به کمک همراهی و همدلی مدیران شهری و استانی امکان پذیر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز در راستای طرح بازآفرینی شهری گفت: طول مسیرگشایی در این طرح یک هزار و ۸۰۰ متر است و ۷۵۰ ملک واقع در مسیر این پروژه باید تملک شود.

محمد عزتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این پروژه امسال به اتمام می رسد و به مسیر ایده لو متصل می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تملک اراضی واقع در این پروژه هزینه شده است، اظهار کرد: این پروژه موسوم به طرح نجات تبریز با هدف بازگشایی، تعریض معابر و تسهیل تردد عبوری ساکنان و رفع ترافیک شهری در سه مرحله به طور همزمان اجرا می شود.

عزتی، ادامه داد: اجرای پروژه‌ های مسیرگشایی در بافت‌ های فرسوده و حاشیه‌ نشین از اولویت‌ های شهرداری تبریز است و این پروژه ها با همراهی اعضای شورای اسلامی و نهادهای قضایی این شهر اجرا می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در جریان سفر یک روزه به تبریز از پروژه بازآفرینی شهری در شهرک جوانان، احیای میدان تاریخی صاحب آباد، سکونتگاه غیررسمی حاشیه اتوبان پاسداران و پروژه‌های نوسازی مردمی و بازآفرینی پیرامون مسجد کبود و میدان شهید بهشتی تبریز بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان