Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@14:21:32 GMT

پارس جنوبی در انتظار ۴ سکوی جدید

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۵۰۷۶

محمد مشکین فام در بازدید از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران، پیشرفت ساخت سکوهای ۱۴C، ۱۳B و ۱۳D و ۲۴A را بیش از ۹۰ درصد اعلام کرد و افزود: از مجموع ۱۰ سکوی در قرارداد همکاری با شرکت صدرا، یک سکو نصب و سکوی دوم جهت نصب در موقعیت دریا، آماده بارگیری شده است.

مشکین فام با اشاره به اینکه ، با احتساب سه سکوی دیگر، تا پایان شهریور امسال، پنج سکو از مجموع این ۱۰ سکو نصب می شود، یادآور شد: سکوی ۱۴A نیز که مراحل ساخت آن در یارد ایزوایکو بندرعباس انجام شده بود، اردیبهشت ماه سال جاری وارد مدار تولید شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بهره برداری از ۶ سکوی گازی جدید تا پایان سال، سه میلیارد فوت مکعب در روز به ظرفیت تولید گاز از پارس جنوبی افزوده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس به پیشرفت بالای عملیات ساخت این سکوها در یارد صدرا اشاره و اظهار کرد: مطابق تصمیمات عملیاتی شده ، برای جلوگیری از هدر رفت زمان، افزایش هزینه و موانع کار در دریا ، بیشترین میزان فعالیت های اجرایی در بخش خشکی و یارد سکوساز درحال انجام است .

به گزارش روابط عمومی ، نصب و راه اندازی سکوهای یاد شده بر اساس برنامه ریزی کارفرما با توجه به میزان پیشرفت کار در مراحل ساخت، پیش راه اندازی و راه اندازی سکوهای موجود در یارد صدرا و همچنین وضعیت اقدامات صورت گرفته در بخش حفاری و خطوط لوله این سکوها در دریا، صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اظهار کرد : در صورت تکمیل عملیات حفاری، سکوی ۱۴B که از پیشرفت ساخت مناسبی در یارد ایزوایکو برخوردار است نیز تا پایان سال عملیاتی می شود.

مشکین فام ضمن بازدید میدانی از پالایشگاه خشکی فازهای۱۴ ، ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، وضعیت ساخت واحد ۱۰۰، واحدهای ۱۰۳ و ۱۱۰( تثبیت ، پشتیبانی از میعانات گازی) و واحد ۱۴۳( مخازن ذخیره سازی میعانات گازی) را مورد ارزیابی قرار داد.

وی آماده سازی واحدهای مرتبط با ورود گاز ، فراوری ، ذخیره سازی و صادرات میعانات گازی را همزمان با دریافت گاز ترش از بخش دریا الزام آور دانست و با اشاره به بازدید صورت گرفته، گفت : تمرکز بر واحدهای مرتبط با میعانات گازی ، باهدف حصول اطمینان از اقدامات انجام شده در زمینه تکمیل زنجیره تولید در این فازها صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، به تولید آزمایشی از دو ردیف شیرین سازی گاز در فاز ۱۳ و یک ردیف از فازهای ۲۲ تا ۲۴ اشاره کرد و گفت ردیف دوم فراورش گاز فازهای ۲۲ تا ۲۴ نیز تا نیمه مردادماه آماده راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال سایر ردیف های شیرین سازی پالایشگاه فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به بهره برداری می رسد، آمادگی واحدهای فرآیندی برای دریافت گاز ترش از سکوهای این فازها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت تا پایان آبان ماه، پالایشگاه فازهای مذکور با دریافت گاز از سکوهای تولیدی خود، عملیاتی می شوند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نفت و گاز فوت گاز نفت روابط عمومی پارس جنوبی ایران پارس جنوبی مدیر عامل شرکت نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها

علی باستین روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز تفاهم نامه ۵ جانبه بین استانداری بوشهر، استانداری سمنان، پارک علم و فناوری خلیج فارس، پارک علم و فناوری سمنان و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منعقد شد که در زمینه تامین قطعات و تجهیزات صنایع پارس جنوبی همکاری شود.

وی افزود: ۵۰ درصد پتروشیمی‌های کشور در عسلویه قرار دارد و تامین قطعات و تجهیزات این صنایع، موجبات جلوگیری از خروج ارز از کشور شده و در ایجاد اشتغال پایدار نیز موثر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در سالی که به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده، استفاده از ظرفیت جوانان کشور در تولید به ویژه جوانانی که در شرکت‌های دانش بنیان عضو هستند، امری ارزشمند در تحقق عملی شعار سال است.

باستین در تشریح جزییات تفاهم نامه ۵ جانبه تصریح کرد: در این تفاهم نامه، مقرر شده که نسبت به راه اندازی و استقرار مرکز طراحی و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز این صنعت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: راه اندازی مرکز مهندسی معکوس تامین قطعات و تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از مفاد این تفاهم نامه است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: این مهم ضمن اینکه از خروج ارز جلوگیری می‌کند، پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز خواهد داشت.

باستین از مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواست در کمترین زمان ممکن نسبت به اختصاص فضای فیزیکی مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان ۲ استان بوشهر و سمنان اهتمام ورزد.

وی با بیان اینکه هر وقت به جوانان اعتماد کرده‌ایم، نتایج خوبی گرفته‌ایم افزود: امیدوارم در سال جاری بتوانیم از ظرفیت جوانان ۲ استان در توسعه صنعت بهره ببریم.

باستین ابراز داشت: دکتر صادقی معاون اقتصادی استاندار سمنان، پای کار است و با همکاری دو استان، شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو