Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس انلاین-طلبی:عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: ۱۰۰کیلومتر راه روستایی بالای ۵۰ خانوار در دو شهرستان نیشابور و فیروزه آسفالت نیستند.

حمید گرمابی  به قدس آنلاین افزود: حدود یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان نیشابور و ۲۶۸ کیلومتر در شهرستان فیروزه وجود دارد که اولویت ما با آسفالت راه های روستاهای بالای۵۰خانوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اینکه  ترمیم و آبادانی راه های  روستایی بر اقتصاد آنها بسیار تاثیر گذار است، تصریح کرد: در همه کشورها توجه به روستاها از مسائل مهم است، چرا که نقش موثری در تولید و رونق اقتصادی دارند، همان‌طور که در نیشابور بالغ بر ۳۰۰ روستای دارای سکنه وجود دارد و  با بودجه ای که در سال ۹۷ برای آسفالت این راه های روستایی در نظر گرفته شده است پیش بینی می کنیم حدود پنجاه درصد از راه ها آسفالت شود.

گرمابی افزود: همچنین برخی راه های بین شهری این دو شهرستان نیاز به روکشی و تعمیر دارند و درجه برخی مسیرها همچون نیشابور به کوهسرخ و نیشابور به تربت حیدریه نیاز به افزایش درجه دارند که درحال بررسی می باشد.

وی اظهار داشت: اگرچه برای  آسفالت مسیر نیشابور به کوهسرخ، در محدوده نیشابور سال گذشته اداره راه و شهرسازی استان تعهد کردند که بودجه ای را برای آسفالت این مسیر اختصاص بدهند اما همچنان از سال گذشته این اداره اعلام می کند که اعتباری برای این منظور هنوز به استان تخصیص داده نشده است، این در حالی است که این جاده در محدوده کوهسرخ طبق برنامه جلسه سال قبل اسفالت گردیده است.

گرمابی با بیان این نکته که نیشابور شهر بزرگی است و امکانات موجود نمی‌تواند پاسخگو باشد، ادامه داد: از محل سفر ریاست جمهوری به این دو شهرستان حدود ۱۱۰میلیارد تومان بودجه اختصاص پیدا کرده است و بودجه های تجمیعی  استانی همچون پروژه های مربوط به آب نیز به این مبلغ اضافه خواهند شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نماینده نیشابور نیشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت

محسن چهکندی گفت: به منظور ذخیره سازی و تأمین آب پایدار روستاییان، عملیات اجرایی احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی ذخیره آب شرب در بخش جلگه زوزن شهرستان خواف به تازگی آغاز شد.

وی ادامه داد: در مجتمع شهدای بخش جلگه زوزن خواف، هزار و ۲۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب موجود است که با تکمیل این طرح ظرفیت آن به سه هزار و ۴۰۰ متر مکعب افزایش می یابد و ۱۳ هزار نفر از اهالی مناطق روستایی منطقه از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: یک مخزن ذخیره آب شرب دیگر در روستاهای تحت پوشش این مجتمع به ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در اواخر سال گذشته احداث و به بهره برداری رسید.

چهکندی تصریح کرد: ذخیره سازی آب در مخازن با توجه به افزایش مصرف و افت فشار آب و بروز مشکل برای اهالی مناطق روستایی در فصل های گرم سال از اهمیت زیادی برخوردار است و ضمن تامین آب شرب پایدار مشکلات مردم را کاهش می دهد.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در قصر فیروزه
  • (تصاویر) طبیعت بهاری سد خاکی خونیق شهرستان اهر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در سیلاب نیشابور
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در نیشابور
  • جاری شدن سیل در روستای فیروزه