Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@07:01:48 GMT

تجلیل از صنعتگران برتر استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۵۱۵۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ در آیینی با حضور جمعی از مدیران و روسای ادارات و نهادها و صنعتگران از ۴۰ واحد نمونه صنعتی استان تجلیل شد.
آیت الله اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم گفت ایرانیان از لحاظ علم و دین  سرآمدند و مسئولین نباید کاری کنند که مردم در فشار قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
آیت الله اراکی افزود: همین امروز تصمیم گیری شود تا کمیته ای تشکیل شود و مشکلات صنعتگران استان بررسی شود.
وی ادامه داد : ما در جامعه احتیاج به فرهنگ اقتصادی داریم که باید در جامعه نهادینه شود و این وظیفه به عهده تمام آحاد مردم و ارگانها و سازمانهای کشور است و دولت موظف است در عرصه اقتصاد کاری کند که اقتصاد جامعه اسلامی اقتصاد برتر باشد بهتر تولید کنیم بیشتر کار کنیم و بهتر کار اقتصادی را مدیریت کنیم.
استاندار مرکزی هم گفت: میزان تولید و فروش نفت و صادرات غیر نفتی ایران بیش از ۴ ماهه پایان سال گذشته بوده است و شاخص های اقتصادی همه و همه نشان دهنده این است که دولت و تولیدکنندگان کارشان را خوب انجام داده اند و در بودجه سال ۹۷ تمامی درآمدهایی که برای دولت پیش‌بینی شده است نه تنها کمتر بلکه بیشتر تحقق پیدا کرده است و آمارها نشان می‌دهد که اعتبارات عمرانی بودجه در چهار ماه گذشته ۲۰ درصد نسبت به سال قبل تحقق بیشتری داشته و تخصیص پیدا کرده است.
آقای آقازاده گفت: در تحریم‌های سال ۹۰ تمامی کشورهای اروپا روسیه و چین در حمایت از آمریکا بودند ولی امروز اختلافات جدی بین آنها است .

وی افزود : سوء مدیریت در کشور وجود دارد و این سوء مدیریت در همه دولت‌ها بوده است اولویت ما در استان توسعه صنعت است و هر هفته برای حل مشکل صنعتگران اقدامات و جلسات لازم را تشکیل می‌دهیم.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت: استان مرکزی ۲۶۹۷ واحد صنعتی دارد که در جمع استان‌های کشور رتبه چهارم را داراست که بیش از ۱۰۶ هزار نفر هم اشتغال زایی در این حوزه است.

حاجی پور افزود: یکی از سیاست‌های دولت تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های ناتمام است که ۲۴۸ طرح نیمه‌تمام داریم که سرمایه گذاری آنها بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان است که با تلاش‌های صورت گرفته سعی بر آن است که شرایط برای صنایع مهیا شود.
وی گفت : در وزارتخانه صنعت دنبال می‌شود که ظرفیت‌های تولید ملی شناسایی شود که این طرح تا پایان تیرماه به پایان میرسد و امید است با شناسایی واحدهای تولیدی شاهد رونق در بخش تولید باشیم
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان ادامه داد : استان مرکزی از لحاظ تنوع تولیدات رتبه اول در کشور را دارد و در حوزه اشتغال رتبه ششم و در حوزه شرکت های دانش بنیان که یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی از سال ۹۴ رتبه دهم را داشته و سال ۹۶ به رتبه پنجم کشور رسیده است در سال ۹۴ در رابطه با پروانه های تحقیق و توسعه رتبه ۲۸ کشور بودیم که اکنون رتبه اول کشور را داریم.
آقای حاجی پور تصریح کرد در حوزه معدن با ۷۹ فقره پروانه بهره برداری رشد ۴۴ درصدی داشته‌ایم در حوزه سرمایه‌گذاری هم ۱۷۲ درصد رشد داشته ایم و پروانه اکتشاف هم ۵۱ درصد نسبت به سال ۹۵ رشد داشته است در سال گذشته در طرح رونق تولید بالغ بر ۹۹۱ مورد پرداخت تسهیلات در حوزه بانکی داشته‌ایم که بیش از ۸۵۹ میلیارد تومان مبلغ این تسهیلات بوده است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت: یکی از مشکلاتی که در ماه های اخیر صنایع با آن دست به گریبان بوده‌اند نوسانات قیمت ارز بود که در کارگروه ماده ۱۴ در حوزه سازمان توسعه تجارت پیگیری های متعددی صورت گرفت تا صنعتگران بتوانند به نوعی از محل کار گروه‌های کالایی خودشان شرایط را فراهم کنند تا دغدغه ها به حداقل ممکن برسد و مشکل دیگر قطعی برق واحدهای تولیدی است که با جلساتی که با مدیران شرکت برق استان صورت گرفته برنامه زمانبندی قطعی تعیین شده ولی همچنان بسیاری از واحدها دچار مشکلات هستند.
رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران گفت: رئیس جمهور امریکا برای به زانو در آوردن ایران به ویژه از نظر اقتصادی دست به هر تحرکی می زند ولی مطمئن باشید که این اتفاق با بودن تولیدکنندگان و صنعتگران نخواهد افتاد که این مهم حمایت دولت و مجلس را می طلبد
آقای سهل آبادی افزود: ارزش افزوده مشکلاتی برای واحد ها و صنایع تولیدی به وجود آورده و از نمایندگان خواست تا بار مضاعف وصول ارزش افزوده را از دوش صنعتگران بردارند.
در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ای با موضوع ایجاد داوری و اتاق بازرگانی بین اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن و سازمان صنعت معدن امضا شد .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تجلیل صنعتگران واحد نمونه صنعتی نهادها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران،  نمایندگانی از ۱۰۰ کشور ‌دنیا و بیش از ۲ هزار تجار خارجی حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی آبادی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشستی با اصحاب رسانه درباره ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه) اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه در راستای تحقق شعار سال و توسعه صادرات و ارزآوری است.

وی افزود: قصد ما اول از برگزاری این نمایشگاه، معرفی دستاوردها به کشورهای دیگر و اعلام آمادگی تعامل با سایر کشورهاست بعضی از این کشورها تولیدات ما را نمی‌شناسند و باور نمی‌کنند که این محصولات تولید داخل باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کشورهایی شریک تجاری ما هستند که از ما کالا بخرند ما به آنها کالا خواهیم فروخت، ضمن اینکه بسیاری از بازارها برای ما وجود دارد که ما به دنبال اصلاح مقاصد صادراتی هستیم.

علی آبادی بیان داشت: عده‌ای در بازار رقابت، اخباری را در فضای مجازی منتشر می‌کنند در حالی که با این اقدام در میدان کسی بازی می‌کنند که به نفع کشور نیست.

وی با اشاره به نامگذاری شعار اقتصادی سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: رهبری پنج سال متوالی است که به موضوع تولید پرداخته‌اند که تولید کافی نیست و امسال بر جهش تولید تمرکز کردند و امسال بر جهش تولید با مشارکت مردم پرداختند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: کم و کاستی‌هایی از بعد از انقلاب تا کنون وجود دارد که باید رفع شود هر چند اقداماتی در این عرصه صورت گرفته است. برای تحقق جهش تولید هر کاری انجام دهیم کامل نیست و حدی بر اقدامات این موضوع وجود ندارد و نیازمند یک نقشه راه است.

علی آبادی اولین موضوع تحقق شعار را بحث تأمین ارز عنوان کرد و گفت: با اختصاص ارز بایستی نیازهای تولید را رفع کرده و صادرات را توسعه دهیم که این نمایشگاه همسو با تحقق شعار سال است.

وی عنوان کرد: اولویت تحقق ارز به شرکت‌هایی است که ارزآوری بیشتری برای کشور داشته باشد و در جهت تحقق شعار سال اقدام به صادرات کنند. اگر شرکتی بر ساخت داخل تمرکز داشته باشد می‌تواند از ابزارها و خدمات وزارت صمت بهره مند شود اگر هر شرکتی ارز کمتر و بهره‌وری بیشتری را با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان داشته باشد در اولویت هستند این امر توسط دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت صمت رصد می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تکمیل سرمایه گذاری‌های ناقص و راه اندازی بنگاه‌های ناقص از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه بیان کرد.

علی آبادی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل در تحقق شعار سال استفاده از مشارکت مردم در سرمایه گذاری گفت: باید بتوانیم از سرمایه‌های خرد مردم استفاده کنیم و پتانسیل‌های بزرگ را ایجاد کنیم.

وی افزود: صندوق‌های پروژه را برای طرح‌ها ایجاد و از مشارکت مردم استفاده کنیم در همین راستا به دنبال ایجاد سازوکارها هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعه بازارهای صادراتی گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های تولید نبود بازار برای کالاهای تولیدی است در همین راستا یکی از اقدامات ما بازار خارج از مرزهاست.

علی آبادی افزود: بسیاری از کالاهایی با کیفیت بدتر و قیمت ارزان‌تر از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود که این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی از برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این راستا از روش‌های نوین و فناورانه استفاده خواهیم کرد. نمایشگاه‌های هدف صادراتی را در کشورهای همسایه برگزار خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کشورهای آفریقایی یک اقیانوسی از فرصت‌های بی نظیر است گفت: فرصت برای پیمانکاران در حوزه زیرساخت‌ها زیاد است و به خاطر کشت فراسرزمینی برای انتقال تکلونوژی است.

علی آبادی گفت: تداوم و پایداری در ارتباط‌ها و مشارکت‌های تجاری برقراری اصل برد برد است باید تکنولوژی، سرمایه گذاری و شغل را به کشورهای آفریقایی ببریم. ‌

کد خبر 748731

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی