Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تا آخر امسال نگران کمبود دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی در بیمارستان های ملکی این سازمان نباشند زیرا خریداری و تأمین شده است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر مهدی درخشان افزود: سازمان تامین اجتماعی تمهیدات لازم را برای اینکه مشکل خاصیی برای تامین دارو و تجهیزات مصرفی در مراکز درمانی و بیماستانی تامین اجتماعی تا پایان سال ٩٧ پیش نیاید، اندیشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: هیچ نگرانی در این زمینه نداریم چرا که در حوزه دارو و تجهیزات پیش بینی های لازم صورت گرفته است و امیدواریم هیچ مشکلی در بیمارستان های این سازمان رخ ندهد.

دکتر درخشان اضافه کرد: در حال حاضر ٨١ بیمارستان و ٢٨٩ مرکز درمانی مانند درمانگاه ها و پلی کلینیک ها مربوط به تامین اجتماعی در سطح کشور فعالیت دارند و تمهیداتی برای اطمینان خاطر بیمه شدگان و مستمری بگیران اندیشیده شده است تا بدانند تامین اجتماعی اقدامات لازم را انجام داده است.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارها سال گذشته در بخش درمان مستقیم ١٣٩ میلیون نفر ( مراکز ملکی تأمین اجتماعی) و در بخش درمان غیرمستقیم ٢٦١ میلیون نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند. در بخش خدمات بستری نیز در مراکز درمان مستقیم ٩٦٣ هزار و ٧٠٠ نفر و در بخش درمان غیرمستقیم یا مراکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد سه میلیون و ٤٨٨ هزار نفر بستری شدند و تامین اجتماعی به همه این افراد خدمات درمانی ارائه داده است.

وی تاکید کرد: به تمام این افراد که در مراکز درمان مستقیم یا همان مراکز و بیمارستان های وابسته به سازمان تامین اجتماعی خدمت می گیرند اطمینان می دهیم که همه تمهیدات لازم برای ارائه خدمات در این مراکز اندیشیده شده است و بیمه شدگان نباید هیچ گونه نگرانی در این زمینه داشته باشند.

به گفته دکتر درخشان، در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی بیمه شدگان بدون پرداخت فرانشیز خدمت می گیرند اما در مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد با تأمین اجتماعی، بیمه شدگان با پرداخت مبلغی به عنوان فرانشیز خدمات درمانی دریافت می کنند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در پنج سال گذشته میزان تجهیزات پزشکی که برای ارائه خدمت به بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خریداری شده است معادل ١٢ تا ١٥ سال قبل است که این اقدامات را به عنوان یک وظیفه برای خدمات رسانی به افراد تحت پوشش می دانیم.

وی گفت: شأن بیمه شدگان بسیار بالاتر از این خدمات است و باید عقب ماندگی های گذشته هرچه بیشتتر جبران شود.

سازمان تامین اجتماعی با ٤٢ میلیون نفر افراد تحت پوشش، ١٨ نوع خدمت بیمه ای و درمانی به بیمه شدگان و مستمری بگیران ارائه می دهد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تامین اجتماعی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، در مجموع ۲,۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قرارداد این سازمان ازجمله داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد واریز شد.

وی در مورد جزئیات این پرداخت افزود: ۱,۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی همچنین گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت خواهد شد.

گفتنی است؛ سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱ هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پا را کلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

کد خبر 6086235

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی