Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر باقر شهنی‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه نخستین همایش سراسری سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران افزود: بسیاری از کشور‌ها از طریق آموزش موفق شده‌اند آمار پوسیدگی‌های دندانی را کاهش دهند؛ به طور مثال اگر شاخص DMF (شاخص دندان‌های پوسیده، پر شده یا کشیده) ۱۷ بوده طی ۲۰ سال موفق شده‌اند آن را به یک دندان برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از سال ۱۳۶۰ تاکنون پوسیدگی‌های دندانی در ایران افزایش یافته به طوری که از رقم یک و ۸ دهم به حدود ۶ در شاخص DMF رسیده است.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با بیان اینکه هر ایرانی متوسط ۲ تا ۳ دندان پوسیده دارد و تا ۵۰ سالگی ۷ دندان خود را از دست داده است، افزود: از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درخواست داریم که به انجمن‌ها رویکرد بهتری داشته باشند تا بتوان مؤثر‌تر اقدامات لازم و خدمات را به مردم ارائه داد.

رئیس هیأت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران تأکید کرد: از وزیر بهداشت درخواست داریم در حوزه پزشکی تنها به قدرت مدیریت آن‌ها توجه کنند تا همه بتوانند نظر‌های خود را برای ارائه خدمات بهتر به مردم داشته باشند.

شهنی زاده گفت: انجمن دندانپزشکان عمومی ایران داوطلبانه تشکیل شد و می‌خواهیم از این طریق خدمات بیشتری را در بخش دندانپزشکی به مردم ارائه دهیم؛ البته باید به این نکته توجه داشت که سلامت دهان و دندان مردم تنها از طریق مسواک، خمیردندان و نخ دندان امکان‌پذیر نیست و پوشش‌های بیمه‌ای در این زمینه باید مدنظر قرار گیرد؛ زیرا اگر هزینه‌ها و درآمد خانواده‌ها متناسب نباشد به جای ترمیم دندان آن را می‌کشند.

وی تأکید کرد: به رغم صرف بودجه در حوزه سلامت آمار پوسیدگی‌های دندان افزایش یافته است، از این رو بیمه‌ها باید در این زمینه پوشش بیشتری داشته باشند ضمن آنکه میزان دستمزد خدمات مطب‌ها نیز مدنظر دولت قرار گیرد.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در ادامه به موضوع خروج آمریکا از برجام و افزایش قیمت ناگهانی دلار در کشور اشاره کرد و گفت: وقتی در آمد مردم کم باشد ترجیح می‌دهند که خدماتی همچون دندانپزشکی را کمتر دریافت کنند، که برای حل این مسأله باید پوشش بیمه‌ای بهتری برای مردم در نظر گرفته شود هرچند خدمات دندانپزشکی کشور ما در مقایسه با کشور‌های دیگر گران نیست.

وی از اطلاعیه رسمی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران برای حمایت از مردم خبر داد و افزود: براساس این اطلاعیه قرار بر این است که همکاران ما به علت افزایش قیمت تجهیزات پزشکی و کاهش ارزش ریال و افزایش ارزش دلار سیاست‌های انقباضی اتخاذ کنند و قیمت‌ها و تعرفه‌ها را بالا نبرند یا حتی المقدور کمتر این تعرفه‌ها را افزایش دهند، زیرا به یک بسیج ملی برای عبور از این شرایط در کشور نیاز داریم.

شهنی‌زاده گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده همکاران ما به ندرت قیمت‌ها را بالا برده اند و دولت باید تدابیری اتخاذ کند تا خدمات و کالا‌هایی که مردم نیاز دارند افزایش قیمت نیابد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رویکرد حمایتی دندانپزشکان شرایط اقتصادی جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت

در بخشنامه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تاکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقای کیفیت زندگی و بهبود شاخص‌های سلامتی، آمده است: تاثیر دو سویه بیماری‌های پریودنتال و دیابت، نقش بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم مشخص شده است. بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایعترین بیماری‌های غیرواگیر شناخته می‌شود؛ لذا بهره گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

در این بخشنامه با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی FDI با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم»، عنوان شده است: پویش سلامت دهان و دندان که از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است. این پویش با هدف «افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه» برگزار می‌شود.

شعار‌های روز‌های اول تا سوم این پویش عبارتند از: ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» وروز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان».

«پویش سلامت دهان و دندان» با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری، بهزیستی، مهدکودک ها، دانشکده‌های دندانپزشکی، انجمن‌های علمی و صنفی دندانپزشکی، نظام پزشکی، شهرداری، صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و با بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.



باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۷۵۸ هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت