Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:37:50 GMT

27 رقم وارداتی بادمجان در پیشوا کشت شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۵۵۳۳

27 رقم وارداتی بادمجان در پیشوا کشت شد

تهران-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی پیشوا از کشت 27 رقم وارداتی بادمجان به منظور افزایش بهره وری کشت این محصول در مزارع شهرستان خبر داد.

رضا عرب محمدحسینی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : مراسم روز مزرعه شهرستان پیشوا با کاشت 27 رقم وارداتی هیبرید اصلاح شده محصول بادمجان که توسط شرکت مواد زراعی و دامی از شرکت ویلمورین فرانسه تهیه شده برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : این ارقام وارداتی در کنار رقم بومی قلمی پیشوا کاشته شده تا میزان مقاومت این ارقام به بیماری ها ، تنش آبی و میزان محصول در مقایسه به ارقام بومی مشخص شود.
وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی بهترین رقم برای کاشت در منطقه اعلام کرد.
عرب اظهار داشت : سالانه 350 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پیشوا زیر کشت بادمجان می رود که از هر هکتار 50 تن محصول برداشت می شود.
وی افزود : گیاه بادمجان به 2 صورت مزرعه رو باز و کشت گلخانه ای در شهرستان پیشوا کاشته می شود.
وی گفت : این طرح برای نخستین بار در سطح استان تهران اجرا می شود و بذر بهترین ارقام از سال آینده بین کشاورزان توزیع و کاشته می شود.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
پیشوا بیش از 12 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.
تهرام/7254 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي بادمجان ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عمده محصول پیاز تولید شده در شهرستان اقلید از نوع زرد و سفید است که با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، عملکرد مناسبی دارد.
پارسال بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان اقلید به کاشت پیاز اختصاص یافت و پیاز سومین محصول عمده سبزی صیفی در این شهرستان محسوب می‌شود.
بهره وری بیشتر از منابع آبی و خاکی، عملکرد بالا و استفاده بهینه از مواد مورد نیاز در تولید این محصول از مزایای کشت پیاز در شهرستان اقلید است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه